Skocz do zawartości

Temperatura płynu chłodzącego


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

to nie chodzi o pręt termostatu tylko walec wciśnięty w grzybek termostatu zamykający przepływ cieczy. Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment w którym wyszło mi że przy zamkniętym termostacie płyn nie powinien do zbiornika wyrównawczego po wciśnięciu gumowego przewodu za termostatem przepływać przez gruby wąż połączony z chłodnica tylko przez cienkie dochodzące do zbiorniczka. U mnie płyn wypychany jest przez gruby wąż dołączony do zbiornika co by świadczyło że termostat nie trzyma i płyn sie cofa. W czasie przepływu płynu przez termostat słychać stukanie tego walca wstawionego w grzybek termostatu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

termostat sie nie rozpadł tylko próbuję sie dowiedzieć dlaczego w grzybku termostatu jest dodatkowy przewiercony otwór z wprasowanym lużno walcem, który nawet przy zamkniętym termostacie może przepuszczać płyn chłodzący do chłodnicy. I właśnie to jego lużne zamontowanie powoduje te stuki przy uciskaniu przewodu gumowego i przepływie w ten sposób płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ELo,

nie wymieniłem jeszcze tego czujnika bo czasu troche brak i nawet go jeszcze nie odebralem od znajomego mechanika, ktory mi go zamowil w hurtowni..... jak tylko zamontuje to dam znac co i jak.... aha, cena tego czujnika to 35 zł bez marży..... poczatkowo miał kosztowac jakies 22 zł ale okazalo sie ze to nie jest ten http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

[ Dodano: Nie Lut 24, 2008 23:04 ]

Witam.....

wymieniłem wreszcie dzis ten czujnik i wszystko wrocilo do normy...... temperatura jest taka, jak powinna byc, czyli po przejechaniu 10 km mam ok 90 stopni i wskazówka sie normalnie dźwiga a wczesniej jechalem ok 50-60 km i wskazowka ledwo co przekroczyla 80 stopni http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

sorki, ze tak pozno pisze ale wczesniej nie mialem czasu by sie za to wziasc http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam!

Mam pytanie:

Muszę wymienić płyn w chłodnicy i nie wiem do jakiego poziomu muszę go wlać na zimnym silniku

Mam opla corsa c 2004 r

W zbiorniku jest końcówka płynu o zielonkawym kolorze czy moge go mieszać z innymi płynami np.Castrol, Shell, muszą mieć taki sam kolor?

Na zbiorniku jest strzałka skierowana w dół, grot kończy się na szwie zbiornika podejrzewam że jest to poziom max ale nie jestem tego pewien.

 

Proszę o radę.

Pozdrawiam.

Rafał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jak jest zielony to zmien na taki sam . jak masz strzalke na zbiorniku to nalej do tej strzalki, jesli nie to do polowy zbiorniczka- na zimnym silniku.

Plyn najlepiej spuscic caly i zalac nowym, niektórzy zalecaja tez przeplukac uklad woda - ja tego nie robilem - w corsie B zalalem dynagelem - podobno jest dosc dobry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam serdecznie, podlącze się pod temat. Ponieważ w moim silniku (Astra F kombi 1997 rok 1.6 75 KM) ciągle pod korkiem i w gnieździe bagnetu pojawiała sie brzydka emulsja, zdecydowałem sie na wymianę uszczelki pod głowicą, tym bardziej, że powoli trzeba było juz myśleć o uszczelniaczach zaworowych. Mechanik przy oakzji wymienił także termostat, gdyż uznał, że jak już rozrząd ściągnięty to nie zaszkodzi.

Teoretycznie jest wszystko jak dawniej, po okło 5-6 km, auto nagrzewa się do 95 stopni, potem termostat sie otwiera i temperatura spada do 90 stopni. Jednak potem zamiast unormować się na jakichś 92-93 stopnich podczas normalnej jazdy szosowej, to niestety faluje - rosnie do 95 i spada do 90 i znowu. Tak to trwa przez całą drogę. Czy to jest normalne? Zaznaczam, że nie wiąże się to z pracą wentyaltora, on u mnie załącza się dopiero w korku gdzieś w okolicy 100 stopni. Poprostu przy normalnej spokojnej jeździe w okolicy 90- 100 km/h rośnie do 95 i spada do 90. Zapytany mechanik odparł. że tak ma być - znaczy ze termostat pracuje. Czy ma rację? Na poprzednim tak nie było jak juz auto osiągnęło 92 stopnie to trzymało temp chyba ze korek to wtedy tylko rosła i potem spadała ale nigdy nie mniej niż 92-93 stopnie? Bardzo proszę o pomoc i rozwianie wątpliwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności