Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Jak utrzymać stała temperature cieczy chłodzącej w silniku 1.6 16V ECOTEC. Czy temperatura mierzona jest bezpośrednio przez czujnik umieszczony w silniku, czy wartości te przetwarzane są przez komputer pokładowy ? . Przy niższych temperaturach, temp. płynu chłodzącego utrzymuje sie na wskaźniku w okolicach 80 stopni. Czy w takim przypadku możliwe jest przysłonięcie chłodnicy celem uzyskania nominalnej temperatury 90 stopni, czy jest to tylko jakiś problem techniczny w samochodzie. Proszę o opinie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieto-68 Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 W tak zaawansowanych technologicznie silnikach przesłanianie chłodnicy może być szkodliwe dla silnika. Skłaniam się do sprawdzenia termostatu, bowiem to on odpowiada za prawidłowe utrzymywanie temperatury pracy silnika i to niezależnie czy jest upalne lato czy sroga zima.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Termostat został wymieniony na nowy a wartości temperatury pozostały bez zmian.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 To czyli termostat miales dobry i go wymieniles.... wymien czujnik temperatury silnika bo to zapewne on jest zepsuty !!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 w aucie sa 3 czujniki temperatury jeden w chlodnicy odpowiada za zalaczanie wentylatora dwa w silniku jeden daje sygnal na zegary (i on Ci pewnie niedomaga) drugi daje sygnal do komputera silnika zaden silnik nie ma stalej temperatury silnika ma ona wachania zgodnie z warunklami jazdy zima jest ciezej nagrzac silnik w korku lapie nawet do 100 i zalacza drugi bieg wentylatora w trasie tez ma wachania 80-95   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Niekoniecznie musi byc jak podajesz bo zalezy jaki silnik i jaka astra. Coprawda kolega podal ze 1.6 16V ale ja wiem jak jest w 2.0 diesel i tam jest tylko jeden czujnik temp cieczy i znajduje sie na obudowie termostatu. On daje sygnal do wskaznika na tablicy do ECU i steruje wiatrakami. W moim wymienialem ostatnio termostat i mozna powiedziec ze byl na wpół popsuty bo byl zatarł sie w pozycji półotwartej. troszke dlizej sie nagrzewał silnik i trzymal tem okolo 85 do 87 a teraz po wymianie jest nieco szybciej osiagane 87 a po dluzszej jezdzie jest 90. Wiatraki sie nie załaczaja i nie przypominam sobie by sie kiedykolwiek uruchamialy( nie bylo potrzeby zeby sie włączyły bo temp jest w miare stala 90 stop) a sprawne sa bo jak sie odepnie wtyczke to ECU uruchamia awryjnie wiatraki. Przekazniki od wiatraka sa w ECU(troche to dziwne ale tak jest). Nie wiem jatomiast jak jest w silniku 1.6 no i nie wiemy czy to wogóle astra G czy F.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Silnik 1.6 benzyna. Nigdy nawet po wymianie termostatu silnik nie osiągnął temperatury na wskaźniku w granicach 90 stopni, zawsze było to niewiele ponad 80 stopni. Rozwarze możliwość wymiany czujnika przekazującego informacje do zegara. Dzięki za informacje, są bardzo trafne   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Ja mam wlasnie taki problem jak kolega pisze....w astrze 2 2.0 DTL.... termostat sprawny bo po kilku minutowej jezdzie leci juz cieple powietrze wiec to wina czujnika temperatury... jezdze ok 30 min a temp dzwignie sie o troche i jest przeszlo 80 stopni, jeszcze nigdy nie mailem 90 stopni tylko max 86-87 ... U mnie ten czujnik jest w silniku po lewej str stojac naprzeciwko silnika pod ta plastikowa oslona... Zamowilem juz czujnik wiec jutro lub we wtorek go wymienie i napisze co i jak   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Dwa ostatnie przypadki to na 99% wina termostatu.Jak nie osiaga temp 90 stopni tylko od 80 do 87 to termostat sie zacial w pozycji lekko otwartej. Ten precik co powinien wyłazić to sie zaciera i jak juz sie wynuzy to sie juz nie schowa. Po zakupie nowego termostatu wlozylem oba do wody i gotowalem. Okazalo sie ze ten stary nie reagowal ale to nie wazne bo wcisnalem ten precik na sile i jak powtornie wlozylem go garnka z goraca woda to wyszedl ale sie juz nie dawal schowac ( przy uzyciu duzej sily dopiero uległ) Troszke ten stary termostat rozruszalem i chodzil juz lepiej ale jednak to nie to co nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Czujnik jest tanszy wiec zaczynam od czujnika, znajomi co sie cos na tym znaja mi tak doradzili..... a powiedzcie mi jak to jest z tym termostatem... trzeba kupic z ta obudowa czy sam wklad do termostatu bo w sklepach mowia o calym termostacie z obudowa a na allegro sa same wlasnie wklady do takiej astry jak mam. wesol jaki to bylby koszt termostatu lub samego wkladu ( widzialem za jakies 40 zł ) jak to nie czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.