Skocz do zawartości

Temperatura płynu chłodzącego


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Jak utrzymać stała temperature cieczy chłodzącej w silniku 1.6 16V ECOTEC. Czy temperatura mierzona jest bezpośrednio przez czujnik umieszczony w silniku, czy wartości te przetwarzane są przez komputer pokładowy ? . Przy niższych temperaturach, temp. płynu chłodzącego utrzymuje sie na wskaźniku w okolicach 80 stopni. Czy w takim przypadku możliwe jest przysłonięcie chłodnicy celem uzyskania nominalnej temperatury 90 stopni, czy jest to tylko jakiś problem techniczny w samochodzie.

 

Proszę o opinie :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Mieto-68

W tak zaawansowanych technologicznie silnikach przesłanianie chłodnicy może być szkodliwe dla silnika.

Skłaniam się do sprawdzenia termostatu, bowiem to on odpowiada za prawidłowe utrzymywanie temperatury pracy silnika i to niezależnie czy jest upalne lato czy sroga zima.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To czyli termostat miales dobry i go wymieniles.... wymien czujnik temperatury silnika bo to zapewne on jest zepsuty !!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aucie sa 3 czujniki temperatury

jeden w chlodnicy

odpowiada za zalaczanie wentylatora

dwa w silniku

jeden daje sygnal na zegary (i on Ci pewnie niedomaga)

drugi daje sygnal do komputera silnika

 

zaden silnik nie ma stalej temperatury silnika

ma ona wachania zgodnie z warunklami jazdy

zima jest ciezej nagrzac silnik

w korku lapie nawet do 100 i zalacza drugi bieg wentylatora

w trasie tez ma wachania 80-95

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie musi byc jak podajesz bo zalezy jaki silnik i jaka astra. Coprawda kolega podal ze 1.6 16V ale ja wiem jak jest w 2.0 diesel i tam jest tylko jeden czujnik temp cieczy i znajduje sie na obudowie termostatu. On daje sygnal do wskaznika na tablicy do ECU i steruje wiatrakami. W moim wymienialem ostatnio termostat i mozna powiedziec ze byl na wpół popsuty bo byl zatarł sie w pozycji półotwartej. troszke dlizej sie nagrzewał silnik i trzymal tem okolo 85 do 87 a teraz po wymianie jest nieco szybciej osiagane 87 a po dluzszej jezdzie jest 90. Wiatraki sie nie załaczaja i nie przypominam sobie by sie kiedykolwiek uruchamialy( nie bylo potrzeby zeby sie włączyły bo temp jest w miare stala 90 stop) a sprawne sa bo jak sie odepnie wtyczke to ECU uruchamia awryjnie wiatraki. Przekazniki od wiatraka sa w ECU(troche to dziwne ale tak jest). Nie wiem jatomiast jak jest w silniku 1.6 no i nie wiemy czy to wogóle astra G czy F.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Silnik 1.6 benzyna. Nigdy nawet po wymianie termostatu silnik nie osiągnął temperatury na wskaźniku w granicach 90 stopni, zawsze było to niewiele ponad 80 stopni. Rozwarze możliwość wymiany czujnika przekazującego informacje do zegara. Dzięki za informacje, są bardzo trafne :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja mam wlasnie taki problem jak kolega pisze....w astrze 2 2.0 DTL.... termostat sprawny bo po kilku minutowej jezdzie leci juz cieple powietrze wiec to wina czujnika temperatury... jezdze ok 30 min a temp dzwignie sie o troche i jest przeszlo 80 stopni, jeszcze nigdy nie mailem 90 stopni tylko max 86-87 ...

 

U mnie ten czujnik jest w silniku po lewej str stojac naprzeciwko silnika pod ta plastikowa oslona...

 

Zamowilem juz czujnik wiec jutro lub we wtorek go wymienie i napisze co i jak :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa ostatnie przypadki to na 99% wina termostatu.Jak nie osiaga temp 90 stopni tylko od 80 do 87 to termostat sie zacial w pozycji lekko otwartej. Ten precik co powinien wyłazić to sie zaciera i jak juz sie wynuzy to sie juz nie schowa. Po zakupie nowego termostatu wlozylem oba do wody i gotowalem. Okazalo sie ze ten stary nie reagowal ale to nie wazne bo wcisnalem ten precik na sile i jak powtornie wlozylem go garnka z goraca woda to wyszedl ale sie juz nie dawal schowac ( przy uzyciu duzej sily dopiero uległ) Troszke ten stary termostat rozruszalem i chodzil juz lepiej ale jednak to nie to co nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czujnik jest tanszy wiec zaczynam od czujnika, znajomi co sie cos na tym znaja mi tak doradzili..... a powiedzcie mi jak to jest z tym termostatem... trzeba kupic z ta obudowa czy sam wklad do termostatu bo w sklepach mowia o calym termostacie z obudowa a na allegro sa same wlasnie wklady do takiej astry jak mam.

 

:wesoly: wesol

jaki to bylby koszt termostatu lub samego wkladu ( widzialem za jakies 40 zł ) jak to nie czujnik?8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności