wesol Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 kupilem termostat w sklepie motoryzacyjnym firmy angielskiej quinton hazell i to jest sam wklad pasujacy do sporej ilosci silnikow opla. Koszt to 45 zł. Niech nie gadaja ze nie ma bo sa nawet innych dobrych firm. Moze podac Ci nr tego co ja kupilem to im zapodasz w sklepie?? Na allegro nie poleca sie kupywac takich rzeczy bo termostat moze byc walniety nawet nowy albo pasc po miesiacu a wtedy jak bedziesz reklamowal?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289780 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mark_pg Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Witam. Polecam sklep Mera --> www.termosta.pl ja do swojego X16XEL sam wkład kupiłem tam za 23pln-y. A na allegro z obudową kosztowałby mnie ponad 100pln. Pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 wesoł mozesz dac ten nr chociaż licze, ze to bedzie czujnik jak odpialem kabel z czujnika i dalem do masy to wskazówka odrazu poszla na 90 stopni... a jak sie okaze, ze to nie czujnik to po prostu kupie sam wkład do termostatu i bedzie git.. nie bede przepłacal za cala obudowe Nr fabryczny z Opla to: 1338100 a nr np firmy MERA: Tv-119*   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 ..... a powiedzcie mi jak to jest z tym termostatem... trzeba kupic z ta obudowa czy sam wklad do termostatu bo w sklepach mowia o calym termostacie z obudowa a na allegro sa same wlasnie wklady do takiej astry jak mam Można sam wkład - ale uwaga pisałem juz o tym kilka razy czasem nie trzeba nic wymieniac i koszty zerowe - na styku termostatu z obudowa tworza sie niewielkie wzery - niewielkie, ale wystarczajace aby plyn tedy przeplywal i objawy sa wlasnie takie - dlugie nagrzewanie sie. Robilem to w corsie - wystarczylo dotarcie termostatu do obudowy - pasta do zaworów i dziala lepiej niz czasem nowy - a koszt 0,00 - no moze chwila czasu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 wesoł mozesz dac ten nr chociaż licze, ze to bedzie czujnik jak odpialem kabel z czujnika i dalem do masy to wskazówka odrazu poszla na 90 stopni... a jak sie okaze, ze to nie czujnik to po prostu kupie sam wkład do termostatu i bedzie git.. nie bede przepłacal za cala obudowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 czekam na opinie kolegi, który wymieni czujnik temperatury w silniku odpowiadający za wskazania na zegarze. Nigdy nie sprawdzałem jaka jest nieszczelność termostatu w obudowie ale jak ja sprawdzić, kiedy jest on przewiercony a w otwór wprasowany lużnomału wałek, który nie wiem jaka pełni rolę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 czekam na opinie kolegi, który wymieni czujnik temperatury w silniku odpowiadający za wskazania na zegarze. Nigdy nie sprawdzałem jaka jest nieszczelność termostatu w obudowie ale jak ja sprawdzić, kiedy jest on przewiercony a w otwór wprasowany lużnomału wałek, który nie wiem jaka pełni rolę. W AG obudowa jest nie z tworzywa a z metalu wiec nie powinno byc wżerów ale nie zawadzi go delikatnie dotrzec.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 W AG obudowa jest nie z tworzywa a z metalu wiec nie powinno byc wżerów ale nie zawadzi go delikatnie dotrzec. Zgadza sie obudowa jest przeważnie z aluminium w wiekszości samochodów - a wżery powstaja z powodu zjawiska kawitacji - przy przepływie cieczy przez przewążenie ( szczelinę) jak już powstanie minimalna szczelina lub wżer to zaczyna sie w tym miejscu ona powiekszać. A sprawdzisćszczelność najłatwiej jest dmuchając w otwór gdzie idzie ten gruby wąż do chłodnicy -oczywiście po wymontowaniu całego termostatu z obudową - nie powinno przepuszczac powietrza, ew niewiele - jak u kogos powietrze przechodzi bez wiekszego oporu przez zamkniety termostat , to nie ma co szukać dalej - tu jest przyczyna wolnego nagrzewania się. Naprawde nawet niewielkie wżery - moż widoczne dopiero po wyjęciu termostatu z obudowy potrafia skutecznie utrudnic dogrzanie silnika. I jeszcze jedna sprawa - u mnie w corsie przy docieraniu trzeba było delikatnie pilnikiem zeszlifowac trzpień termostatu, bo po dotarciu trzymalo na nim i dalej była szczelina- nie wiem jeszzce jak jest w astrze, ale chyba tak samo, jak sie zrobi troche cieplej to popatrze, bo tez troche za wolno mi sie nagrzewa. A w corsie to teraz rewelacja 5 km i silnik prawie 90 st, a chlodnica zupelnie zimna - az do 92 st.na wskaźniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Wszystko ok, ścianki obudowy termostatu i gniazdo grzybka nie wykazuje żadnych uszkodzeń czy wżerów. Powiedzcie mi jeszcze dlaczego grzybek termostatu zamykający przepływ płynu jest przewiercony i umieszczony jest w nim wolno zaciśnięty mały walec. W moim samochodzie po przejechaniu 15 km temperatura sięga 80 stopni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Powiedzcie mi jeszcze dlaczego grzybek termostatu zamykający przepływ płynu jest przewiercony i umieszczony jest w nim wolno zaciśnięty mały walec. W moim samochodzie po przejechaniu 15 km temperatura sięga 80 stopni czy jest to oryginalne fabryczne zamontowanie tego walca?.Czasem jakiś nadgorliwy mechanik przewierci termostat gdy nie jest pewien czy prawidłowo sie otwiera. Może i tutaj ktoś tak zrobił, ale potem sie połapał że nie jest to OK i chciał to jakos zatkać Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7853-temperatura-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/page/2/#findComment-289462 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.