Labiel Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Jak to jest z żywotnością tych silników. Spotkałem się z opinią, że 200tyś to ich graniczna wytrzymałość. Sam pół roku temu kupiłem auto prosto od Niemca z przebiegiem 230tyś. Zrobiłem już prawię 10tyś i uważam że silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Tubo wymieniane rok temu, nie ma problemu z braniem oleju (na 7tyś dolałem 0,5l z czego większość wziął podczas ostrej jazdy latem), silnik pali na dotyk, ma moc itp. Czy faktycznie te silniki nie są tak wytrzymałe, czy to raczej kwestia cofania liczników przez naszych handlarzy. Wiadomo, jak kto dba, tak ma. Silnik można zajechać bardzo szybko, ale przy normalnej eksploatacji te 200tyś wydaje mi się dość małą cyfrą. Do tej pory użytkowałem pancerne silnika VAG (1,6D 1,6TD 1,8 1,8T) dla których 200tyś było niczym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 sam sobie odpowiedziales   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Tylko w jednym z moich trzech letów nie stały pierścienie olejowe. ale on miał 56000mil przebiegu. Pozostałe dwa miały pod 200kkm i niestety olejowe stały, przez co kopcił. Możliwe, że poprzednicy nie dbali o olej, ani chłodzenie, tego nie wiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655598 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Hmy, mój był serwisowany do końca w oplu. Wymiany oleju regularnie co 20tyś - średnio mi się podoba że co 20tyś, ale lepiej że ktoś jeździł regularnie co 20tyś, niż jakby miał jeździć co 30tyś i jeszcze nieregularnie. O Z20LET coś tam kiedyś czytałem, że były problemy. W Astrze H nie wiedziałem żeby był montowany. Jak on się ma do Z20LEL i Z20LER?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 podstawa silnika jest ta sama   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 (edytowane) Tak się ma, że mechanicznie to ten sam silnik. Możliwe, że turbo inne, ale sam silnik nie. Znasz historię opla trochę? Kojarzysz silnik c20let? Podstawowa różnica pomiędzy starym dobrym let, a nowym, to budowa tłoka W starym pierścień kompresji miał 2mm a w nowym ma 1,2mm drugi to samo Olejowy był jednoczęściowy, teraz jest trzyczęściowy. czemu stary let jeździł 500kkm,a nowy po 150kkm domaga się zmiany pierścieni? Taka mała różnica jest. Niby 0,8mm, ale jednak coś. Edytowane 18 Grudnia 2016 przez ja37   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Z20LET/LER jest zbudowany na bazie X20XEV tak samo, jak C20LET w oparciu o C20XE. XEV przeleci 350-400kkm nim się rozleci...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 O Oplach to tyle wiem... że lubiły rudą Jestem na etapie dokształcania się, ponieważ do tej pory jeździłem VAGami, tak że nie znam historii ewolucji poszczególnych jednostek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Arkos, teorię znasz, ja podałem praktykę Sam wiesz, że stare dobre silniki kręcą nawet po 500kkm i jadą do PL jako "dziadek jeździł do kościoła" Klekotek tyle nie wytrzymie.wiem po sobie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 To, że na granicy młodnieją, to wie każdy. Pragmatyka w moim wypadku jest taka, że Omega miała na liczniku 326.000 jak sprzedawałem. XEV brał około litra od wymiany do wymiany (jakieś 10kkm). Ile miał przebiegu w pamięci - nie wiem. Astra ponad 250.000 przy sprzedaży. Nie brała oleju wcale, ale po zakupie robiłem uszczelniacze. Też nie wiem, ile faktycznie miała nalatane. Kolega kupił, a w zasadzie po moim wskazaniu i oględzinach, Zafirę B 2007 2,0T 200kM. Na liczniku 190.000 z lekkim okładem. Zaraz po zakupie sekwencja wpadła. Ma się dobrze, rok jeździ bezawaryjnie, zlikwidowałem jedynie wycieki na misce i pokrywie zaworów. Ecotec jest DUŻO mniej wytrzymały od takiego C20XE, ale nie demonizujmy znowu. Nie jest to aż tak koszmarny silnik. Ja miałem (i teraz mam jednego) łącznie 7 sztuk X20XEV i na żadnego nie powiem złego słowa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.