Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z żywotnością tych silników. Spotkałem się z opinią, że 200tyś to ich graniczna wytrzymałość. Sam pół roku temu kupiłem auto prosto od Niemca z przebiegiem 230tyś. Zrobiłem już prawię 10tyś i uważam że silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Tubo wymieniane rok temu, nie ma problemu z braniem oleju (na 7tyś dolałem 0,5l z czego większość wziął podczas ostrej jazdy latem), silnik pali na dotyk, ma moc itp. Czy faktycznie te silniki nie są tak wytrzymałe, czy to raczej kwestia cofania liczników przez naszych handlarzy.

 

Wiadomo, jak kto dba, tak ma. Silnik można zajechać bardzo szybko, ale przy normalnej eksploatacji te 200tyś wydaje mi się dość małą cyfrą. Do tej pory użytkowałem pancerne silnika VAG (1,6D 1,6TD 1,8 1,8T) dla których 200tyś było niczym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/
Udostępnij na innych stronach

Tylko w jednym z moich trzech letów nie stały pierścienie olejowe.

ale on miał 56000mil przebiegu.

Pozostałe dwa miały pod 200kkm i niestety olejowe stały, przez co kopcił.

Możliwe, że poprzednicy nie dbali o olej, ani chłodzenie, tego nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655598
Udostępnij na innych stronach

Hmy, mój był serwisowany do końca w oplu. Wymiany oleju regularnie co 20tyś - średnio mi się podoba że co 20tyś, ale lepiej że ktoś jeździł regularnie co 20tyś, niż jakby miał jeździć co 30tyś i jeszcze nieregularnie.

 

O Z20LET coś tam kiedyś czytałem, że były problemy. W Astrze H nie wiedziałem żeby był montowany. Jak on się ma do Z20LEL i Z20LER?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655722
Udostępnij na innych stronach

Tak się ma, że mechanicznie to ten sam silnik.

Możliwe, że turbo inne, ale sam silnik nie.

 

Znasz historię opla trochę?

Kojarzysz silnik c20let?

Podstawowa różnica pomiędzy starym dobrym let, a nowym, to budowa tłoka

W starym pierścień kompresji miał 2mm a w nowym ma 1,2mm

drugi to samo

Olejowy był jednoczęściowy, teraz jest trzyczęściowy.

czemu stary let jeździł 500kkm,a nowy po 150kkm domaga się zmiany pierścieni?

Taka mała różnica jest.

Niby 0,8mm, ale jednak coś.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655725
Udostępnij na innych stronach

Z20LET/LER jest zbudowany na bazie X20XEV tak samo, jak C20LET w oparciu o C20XE.

XEV przeleci 350-400kkm nim się rozleci...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655726
Udostępnij na innych stronach

O Oplach to tyle wiem... że lubiły rudą :P Jestem na etapie dokształcania się, ponieważ do tej pory jeździłem VAGami, tak że nie znam historii ewolucji poszczególnych jednostek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655727
Udostępnij na innych stronach

Arkos, teorię znasz, ja podałem praktykę ;)

 

Sam wiesz, że stare dobre silniki kręcą nawet po 500kkm i jadą do PL jako "dziadek jeździł do kościoła"

Klekotek tyle nie wytrzymie.wiem po sobie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655728
Udostępnij na innych stronach

To, że na granicy młodnieją, to wie każdy.

Pragmatyka w moim wypadku jest taka, że Omega miała na liczniku 326.000 jak sprzedawałem. XEV brał około litra od wymiany do wymiany (jakieś 10kkm). Ile miał przebiegu w pamięci - nie wiem. Astra ponad 250.000 przy sprzedaży. Nie brała oleju wcale, ale po zakupie robiłem uszczelniacze. Też nie wiem, ile faktycznie miała nalatane.

Kolega kupił, a w zasadzie po moim wskazaniu i oględzinach, Zafirę B 2007 2,0T 200kM. Na liczniku 190.000 z lekkim okładem. Zaraz po zakupie sekwencja wpadła. Ma się dobrze, rok jeździ bezawaryjnie, zlikwidowałem jedynie wycieki na misce i pokrywie zaworów.

Ecotec jest DUŻO mniej wytrzymały od takiego C20XE, ale nie demonizujmy znowu. Nie jest to aż tak koszmarny silnik. Ja miałem (i teraz mam jednego) łącznie 7 sztuk X20XEV i na żadnego nie powiem złego słowa.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/#findComment-655729
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności