Labiel Opublikowano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Podejrzewam że czas się będzie martwić kiedy zużycie oleju zacznie drastycznie rosnąć - po wykluczeniu oczywiście turbiny. Kupując to auto czytałem opinie że silnik lubi łykać olej, co pewnie wiąże się z tymi problemami z pierścieniami o których pisaliście.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/page/2/#findComment-655739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 miałem (i teraz mam jednego) łącznie 7 sztuk X20XEV i na żadnego nie powiem złego słowa. Nom. OK Ale moje dwa sie rozleciały. Korba na spacer bez smyczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/page/2/#findComment-656228 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel Opublikowano 2 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2022 Ponieważ nadal jestem użytkownikiem tego auta to po latach trochę się wypowiem sam w swoim temacie. Aktualny przebieg: 342000. W moich rękach zrobione 130 tyś. Auto od nowości na LPG, przeze mnie serwisowane jak fabryka przykazała z małymi wyjątkami: wymiana oleju co 10 tyś wymiana oleju w skrzyni co 50 tyś. Przez te 6 lat miałem dwie awarie które uziemiły auto: - czujnik położenia wału - pierdoła, w zimę odmówił posłuszeństwa, jakbym go klepnął jakimś kluczem to by zadziałał. - pękł łącznik w układzie wodnym związany z LPG - było do ogarnięcia na szybko na parkingu. Innych usterek które uziemiły auto nie miałem, między innymi dla tego że część części wymieniałem jak tylko widziałem że jest na nie czas. Między innymi węże układu chłodzenia. Są dość słabe, albo inaczej - upał który panuje pod maską latem w korkach nie sprzyja ich żywotności. Przydałaby się dodatkowa elektryczna pompa wody która działa po wyłączenie silnika - miałem taką w Audi 80 1,6TD, tam dbali o żywotność podzespołów. Skrzynia M32, oj skrzynia... No ma się świetnie. Zero problemów, nic nie buczy, nic nie strzela. Chodzi dokładnie tak jak gdy kupiłem auto, to samo ze sprzęgłem. Sam silnik po zakupie brał jakieś 0,5l na 10tyś. Po latach zwiększyło się to do 1,5l, ale swoje już pewnie robiły uszczelniacze - jak kiedyś ściągałem turbo to były olejowe nacieki na zaworach (turbo miało oczywiście klasyczne pęknięcie wokół zaworu WG). Ostatnio podczas kolejnej wymiany rozrządu wymieniałem uszczelniacze, zobaczymy jak będzie. Przy tym przebiegu delikatnie zaczynały też się poddawać uszczelniacze wałków, ale delikatnie. Również wymienione. Po przebiegu 340 tyś km olej nadal od wymiany tak gdzieś do 5-6 tyś jest krystalicznie czysty, dopiero później delikatnie zmienia barwę na brązową. Olej oczywiście 5W40. Nie wiem jak się mają panewki korbowodowe ani główne, ale te w głowicy jak i same wałki wyglądały jak nowe. Podsumowywując, jestem bardzo zadowolony z auta. Nie szczędzę na serwis, a właściwie na części, bo serwis robię sam. Jeszcze nigdy nie kupowałem tak wielu oryginalnych części, ale wiele pierdołów nie jest dostępnych w zamienniku, a ja nie zamierzam tutaj nic drutować. Dzięki temu auto odwdzięcza się bezawaryjnością i mimo sporego przebiegu który nie jednego odstrasza obala opinię że te silniki przy 200-250 tyś to trupy. Jak mawiają, jak dbasz, tak masz.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/page/2/#findComment-751505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2022 6 godzin temu, Labiel napisał: Jak mawiają, jak dbasz, tak masz. Święta prawda .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78718-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-z20lel-z20ler/page/2/#findComment-751554 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.