Gość Majczel86 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Jestem po diagnostyce, stwierdzili, że trzeba wymienić czujnik temp. spalin. Filtr wg nich jest dobry, reszta też, wyraziłem swoje zaniepokojenie, bo obawiam się, że problem nie zginie, ale zarzekali się że na pewno ten czujnik jest przyczyną. Oby. PS. fajnie topi się lód jak się w miejscu wypala dpf... można dziurę w asfalcie zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-658622 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majczel86 Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Witajcie, jestem zdruzgotany, ponowna wizyta w serwisie i ich diagnoza: do wymiany czujnik temperatury spalin (wcześniej wymienili styki tego czujnika). Zwątpiłem, ale zapewniali że na 100 % to jest przyczyna częstego wypalania, zapewnili mnie że filtr dpf jest dobry. Uwierzyłem, zaufałem. Auto odebrałem. Oczywiście trzeba było znowu wymienić olej, ostatnio wymieniałem 2 miesiące temu. Jak je odpaliłem zaczęło się wypalanie dpf... Poleciałem z mordą roztrzęsiony, oni, że trzeba zobaczyć co będzie dalej, że to jest dopiero prawidłowe wypalanie dpf. Mówię ok, jeździłem ostro, max 3 bieg, obroty nie schodzą poniżej 2000. W trakcie 70 km wypalanie 3 krotne. Olej 91% żywotność...Zadzwoniłem, chcą znowu diagnozowac ale chyba już im nie ufam, cała zabawa kosztowała mnie już 1800 zł. Za te pieniądze mógłbym spokojnie zregenerować ten z#eb@#ny filtr. Nie wiem co robić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-660099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majczel86 Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Sprawa się wyjaśniła:) Pojechałem do innego serwisu - znaleźli usterkę - problem z EGR - jakiś zawór był cały czas otwarty od sadzy, nie zamykał się (chłodniczka EGR?? coś takiego) i przez to filtr dpf w krótkim czasie się zapychał. Naprawa tania, problemu nie ma:)...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-663793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadekfo Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Mam identycznie tylko w silniku Z1,9 DTL. Ale od początku. Zaczęło się od tego, ze moją asterką zaczął jeździć syn. ( kupiłem astrę k 1,7 ) Zaczęła mu się wypalać 3-4 razy pod rząd. Potem spokój na ok.600-700 km. Ostatnio przejechał 900km od ostatniego wypalania i się zaczeło. Wypalanie 5 razy po ok. 20 km. Podłączam op-coma , nasycenie 124 % regeneracja 0 od ostatniego wypalania 5 km. Zaaplikowałem wypalanie serwisowe , kupa dymu ( wiem, silnik dostaje w d..ę ) i jazda w trasę. Po ok. 2 0 km wypalanie normalne, obroty powyżej blisko 3 tys. Wypalał się 20 km. Podłączyłem op-coma i zonk. Nasycenie filtra 128%, proces regeneracji 0% , od ostatniego wypalania 6 km. Cały czas mruga kontrolka świec żarowych. Wygląda na to, że mimo wypalanie filtr zostaje pełny, nie można go przedmuchać. Może szwankować czujnik? Może EGR? Aczkolwiek gdyby to był EGR to po wypaleniu poziom nasycenia powinien spaść. Wartości ciśnienia oscylują od -2 do 4 jak się zwiększy obroty. Błędów żadnych nie ma. Od czego zacząć by asterka odżyła ( moc jest , jeździ prawidłowo ) Mam ją 10 lat i był spokój, przebieg 265k km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-700287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Wężyki co idą z wydechu do czujnika różnicy ciśnienia sprawdzałeś? Całe są? Czujnik ten też coś traktowales jakimś preparatem, odrdzewiaczem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-700301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadekfo Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) Wężyki jakby były nieszczelne to by wywaliło błąd. Taki temat już przerabiałem dwa razy. Raz uwalony był przy grodzi a drugi raz mała eska tuż przy DPF-ie. W każdym z tych przypadków był błąd i auto z kluczykiem. Pisałem, że wartości różnicy ciśnienia zmieniają się w zakresie -2 do 4 przy wysokich obrotach. Czujnika przy DPF nie sprawdzałem. Przymierzam się do jego odkręcenia w sobotę. Zamierzam wtrysnąć tam preparat do czyszczenie DPF. Podczas wypalania serwisowego temperatura jednego z czujników wynosiła 430 stopni a za DPF 380 stopni. Nie wiem jakie wartosci powinny być. Edytowane 28 Listopada 2018 przez tadekfo uzupełnienie posta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-700322 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadekfo Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 No i jestem po zabawie z DPF. Na pierwszy rzut poszedł EGR. Wykręciłem, sprawdziłem szczelność i eureka. Zawór przepuszcza. Część elektryczna ok. Miałem stary EGR w garażu , zacinała się ośka części elektrycznej ( wcześniej ją wyczyściłem i zawór sprawny czekał na swój drugi żywot ) porównałem działanie i stary zawór nie puszczał. Zamieniłem częś mechaniczną i zamontowałem. Przy okazji sprawdziłem przewody od DPF do czujnika różnicy ciśnień. Przewody OK. Jak są nieszczelne wywala BŁĄD. Przy DPF wykręciłem czujnik temperatury i zaaplikowałem środek do czyszczenia DPF. Następnie trasa. Obroty dość wysokie ok.3k obrotów. Po ok. 25km zaczął się proces wypalania. Dojechałem do obwodnicy 3miasto i gazu. 4 -5 bieg 140km/h i tak trzymam. Wypalał się 20 km. Po skończeniu procesu wypalania zgasła kontrolka świec żarowych. Przypominam, że nasycenie DPF miałem na poziomie 128%. Po powrocie podpiołem opkoma i sprawdziłem nasycenie DPF. Było na poziomie 50%. Ulga. Wcześniej przy nasyceniu 124% i po wypalaniu wzrosło do 128%, czyli wypalanie było iluzoryczne.. Nie wiem co pomogło. Skłaniam się do nieszczelności EGR-a, choć błędów nie było.. Całość kosztowała mnie 100zł olej i fitr ora 35zł środek do czyszczenia DPF-a. Wniosek. Jak komuś wypala się DPF kilka razy w krótkich odstępach to proszę o zainteresowanie się sprawnością zaworu EGR.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-700444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Zasada jest taka: nic się nie leje na DPF, do DPF i przed DPF czy układ dolotowy. Tam już dość dostaje ognia i paliwa. Owszem układ musi być szczelny czy to wężyki czy EGR to musi to pracować odpowiednio. Skoro był nieszczelny to znaczy że turbo też pompowało w wydech. Dlatego lepiej nie mieć wcale egr. Wolę wykastrować egr jak DPF.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-700464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadekfo Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 4 godziny temu, wesol napisał: 4 godziny temu, wesol napisał: Wolę wykastrować egr jak DPF. Życzę Ci jak najlepiej, ale nie daj boże wyjedziesz na wakacje i np. w Austrii dupnie Cię Policja, sprawdzi stan DPF-a i papa. Auto na lawetę i niezła kara. Sam byłem świadkiem jak zatrzymali mondeo za nadmierne kopcenie. Co było dalej nie wiem. Pewnie nie do śmiechu. Jeszcze trochę i w Polsce zabiorą się za tyłek tym wszystkim co pozbyli się DPF--a. Co zrobisz jak swoją furę sprzedaż z wyciętym DPF a nowy właściciel przyjdzie do Ciebie z reklamacją ? Każe Ci wstawić DPF a może co gorsza pójdzie do odpowiednich służb? Rozumiem, ze DPF jest upierdliwy. Ja przejechałem dotychczas na swoim 250k km. i było ok. Dopiero jak syn przejął asterkę pojawiły się drobne kłopoty, ale to nie powód by kastrować DPF-a i pozbywać się homologacji na samochód. Tadek źle cytujesz. Poprawiłem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-700499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Ale koledze nie chodziło o wykastrowanie DPF a tylko EGR. Przy najmniej ja tak zrozumiałem Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/page/2/#findComment-700502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.