Skocz do zawartości

Astra G 1.4 +LPG problem z grzaniem


Gość Vexim

Rekomendowane odpowiedzi

A jeżeli zawór zakleszczył w pozycji nie domkniętej?

Ogrzewanie to prosty układ.

Płyn krąży w tzw małym obiegu.Od silnika do nagrzewnicy.

U ciebie na drodze jest jeszcze reduktor LPG.Jeżeli jest podłączony szeregowo to może być że on też blokuje przepływ płynu.Jeżeli się przytkał.

Jeżeli jest równolegle to nie będzie miał na to wpływu.

Dalej płyn płynąc do nagrzewnicy przez nią przepływa i wraca do silnika.

Więc jeżeli nagrzewnica słabo grzeje to masz po drodze zawór(jeżeli u ciebie jest) nagrzewnica i sterowanie ciepłym powietrzem z nagrzewnicy czyli klapka ciepło-zimno.

No i jeszcze ostateczność pompa płynu.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba się poddam teraz jak jest zimno a jak zrobi się cieplej to sprawdzę wszystko i ewentualnie wymienię nagrzewnicę. Dzięki za wszystkie porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnicy nie wymieniaj od razu. Jak zrobi się ciepło to odłącz ją i zrób płukanie wężem ogrodowym. Możesz się zdziwić ile szlamu z niej wyleci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nagrzewnica prawdopodobnie ma tyle lat ile auto. Czyli trzeba się przemęczyć z tym zimnem jakoś teraz?

 

Nagrzewnicy nie wymieniaj od razu. Jak zrobi się ciepło to odłącz ją i zrób płukanie wężem ogrodowym. Możesz się zdziwić ile szlamu z niej wyleci.

Do tego i tak trzeba ją zdejmować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co.

Zdejmujesz przewody - do dolnego podpinasz wężyk ogrodowy a do górnego przewód do wiadra.

Nic nie musisz demontować z nagrzewnicy.

Następnie przepłukujesz.

Na początek można jeszcze zalać nagrzewnicę wodą z octem 50/50 i zostawić na parę godzin (albo są preparaty do odkamieniania).


Ale najpierw sprawdził bym czy masz zawór na dolocie do nagrzewnicy bo on może być powodem problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale najpierw sprawdził bym czy masz zawór na dolocie do nagrzewnicy bo on może być powodem problemu.
Ja jestem zielony w tym temacie. Wiem gdzie ten zawór jest z filmów z internetu ale żeby to sprawdzic i tak trzeba rozebrać tunel środkowy? Czy mozę jestem w stanie jakoś to sam zobaczyć bez rozbierania tego całkiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po prostu jakoś tam się położyć to może go dojrzę? Za samą robociznę wymiany nagrzewnicy mi powiedzili w warsztacie 150-200zł. To normalna cena?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałeś filmik to widzisz ile jest roboty?Nie jest ciężka ale to dłubanina.Może 200 o trochę dużo ale 150 to już według mnie w normie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak pisałem wcześniej - najpierw sprawdzamy - u syna w AG Z16XE z 2003r tego zaworu nie ma.

A później można oglądnąć jak podpięty parownik - tu może być zator i na parownik idzie płyn a na nagrzewnice już nie.

 

A za robotę to już jak Adaś napisał wszystko zależy od warsztatu - czasochłonna dłubanina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności