Skocz do zawartości
krokus323

silnik niespodziewanie się wyłącza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Zafirę A z 1999 roku. Jeżdżę nią już 4 lata i ostatnio zaczęła się dziwnie zachowywać (średnio rocznie przejeżdżam około 25000km). Po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy wyłącza się silnik i zapalają się wszystkie kontrolki. Nie można odpalić silnika, jeżeli odczekam około 5-10 minut, można z łatwością odpalić silnik i znowu przejechać kilka do kilkunastu kilometrów.

Mechanicy przejrzeli silnik, pompę paliwa, wymienili czujnik wału, komputerowiec sprawdził komputer w samochodzie i niby wszystko w porządku, lecz on dalej tak samo się zachowuje.

Czy mógłby mi ktoś coś w tym temacie podpowiedzieć, autko jest fajne i praktyczne i strach nim jeździć by nie zatrzymało się na jakimś rondzie czy skrzyżowaniu.

Pozdrawiam

Krokus323

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz wyjmiemy szklane kule o dowiemy się o jaki silnik chodzi.

Co to za mechanik, który wymienia czujnik nie sprawdzając czy jest taka potrzeba?

Wiesz przynajmniej, czy dał oryginalny czujnik?

Ople niestety zamienników nie znoszą.

Do sprawdzenia może być czujnik wałka rozrządu bo rozsypuje się izolacja i robi zwarcie.

Może zaczyna padać sterownik silnika i po nagrzaniu silnik zdycha a po wystygnięciu zapala.

Rodzaj silnika podpowie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dopiero się uczę działać na forum. Dlatego dopiero teraz coś mi wytłumaczono jak to robić.

Jak mówiłem wcześniej, silnik jest o pojemności 1796,88 cm3 o mocy 85,00 kW i jest z gazem sekwencyjnym (został zamontowany po przyjechaniu nim do Polski i od początku jeżdżę na gazie). Przejechałem ponad 100 000 km. Auto ma klimatyzację, kontrolę trakcji, abs.

Dziękuję za wcześniejszą informację i z góry dziękuję za dalszą pomoc.

Pozdrawiam

P.S.

Mam nadzieję, że teraz szklana kula, czarny kot i kruk nie będą potrzebne.

 

krokus323

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie,ale czy mechanik odczytał chociaż błędy i podał ci kompletne kody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że trzeba by było też sprawdzić komputer od LPG - oraz kablotekę.

Kody były by bardzo pomocne (nr - nie opis).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu dopiero teraz Ale niedawno zakupiłem Zafire 1.8 125ps był ten sam problem a pomogło odkrecenie i przeniesienie sterownika silnika.Poprostu został przewieszony jak najdalej od silnika od którego się nagrzewał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiesz że tak czy inaczej trzeba oddać sterownik do poprawienia lutów?

Bo to co zrobiłeś to tylko usunąłeś skutek a nie przyczynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytaj dokładnie, napisałem że pomogło a nie że usunąłem awarie.😏

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko przypominam żebyś nie spoczął na laurach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.