Gość finerek123 Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Już Ci tłumaczę jak to działa. Tego typu termostat pracuje na granicy bezpieczeństwa, dlatego w każdej chwili wymagana jest jego reakcja. W normalnych warunkach - termostat pracuje sobie normalnie, tak jak każdy inny. Ale wyobraź sobie sytuację - lato, 30C, klima. Silnik jest rozgrzany do swojej optymalnej temperatury. Płyn chłodniczy i olej również. A teraz nagle postanawiasz wykonać redukcję, podbijasz silnik do 6k obrotów. I teraz dzięki grzałce, komputer otwiera Ci termostat w chwili, gdy silnik zaczyna się dopiero wkręcać. Tradycyjny zrobiłby to za późno(dlatego tutaj masz 103C, a przy klasycznych termostatach jest to 90C). Przez co schłodzi chłodziwo schłodzi się zdecydowanie bardziej niż powinno, przez co zachowana będzie równowaga pomiędzy większą ilością ciepła. Dzięki temu silnik dalej utrzyma swoje 103   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 No może i tak to jest. Ale moim zdaniem w przyszłosci i tak z tego może być więcej problemów niż korzysci. Bardzo łatwo o przegrzanie będzie jak sterowanie grzałką zawiedzie. Zobaczymy za 5 lat co oplowi z tego pomysłu wyjdzie. A tak w ogóle to jakies inne marki to stosują?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość finerek123 Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Nie wydaje mi się. To bardzo prosty układ. Prędzej termostat się zepsuje na zasadzie nie domykania/otwierania się niż z powodu tej grzałki. Teraz praktycznie każdy producent stosuje to w nowszych silnikach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 To jest niby prosty układ ale działający na granicy bezpieczeństwa. Więc nie jest on zbyt przyjazny dla przecietnego użytkownika. Tak samo jak nie jest bezpieczne wydłużanie wymian oleju itp. Wszystko to moim zdaniem zostało zaprojektowane aby zgodnie z jakimiś przepisami eko. przyspieszyć zuzycie części które i tak nie są najlepszej jakości jakiej powinny być do danego typu rowiązania.A tutaj zaś wchodzi w grę eko. ale nomia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663317 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 A co jesli auto takie trafi do zwykłego mechanika nie znaczy złego tylko który nie siedzi nonstop na necie i nie czyta co tam kazda marka zmienia co roku powaznego w nowych autach i który od zawsze leje płyn chlodzący borygo który ma temperature wrzenia 110st. U mnie w zimie ta temperatura potrafi dojsć do 106st po czym spada. Czyli w lecie zwykłe borygo może zagotować i silnik do roboty (uszczelki polecą). Ale opel nie napisał na zbioniczku że tam trzeba lać płyn o min temp wrzenia 136st np   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość finerek123 Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 No to jak dla mnie to słaby mechanik i tyle. Poza tym w układzie tworzy się ciśnienie które adekwatnie zwiększa temperaturę wrzenia, więc nie wiem jak to się ma do danych podawanych przez producenta płynu. Więc jeśli przyjąć, że przy zwiększonym ciśnieniu, temperatura wrzenia zwiększy się o 5C, to nawet z Borygo powinno być dobrze. Gdzieś wyczytałem, że płyn GM wrze od 110C. A że układ jest odpowiednio wytrzymały, to nic się nie dzieje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Zawsze mozna dolać koncentratu i się troche zwiększy temp wrzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
i-spy Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Witam Dzisiaj udało mi się trochę posprawdzać Corsę. Niestety OpelScan nie działa u mnie (łapie chyba tylko do 2010). Inne wersje próbowałem i także nie bardzo. Kupiłem OBD Fusion i za jego pomocą udało mi się odczytać EVAPa - na wolnych mam ok 8.2 %. Generalnie to mam dużą korektę - krótkoterminową (SHRTF) i długoterminową (LONGFT1) - czasu wtrysku - na poziomie +30% - co wydaje się logiczne skoro lambda krzyczy, że mieszana zbyt uboga. Na wolnych obrotach SHRFT rośnie stopniowo od np 8% do 32% bum i dostaję P0171. Co do szczelności to zatykałem dolot - silnik nie zgasł. Przygasał do pewnego momentu, później jakiś zawór przeskoczył i na bardzo, bardzo wolnych obrotach silnik pracował. Poniżej zdjęcia tego "co przeskoczyło". https://goo.gl/photos/CuQWpC4MjtSFd8158 https://goo.gl/photos/ss4KiNJ8LoR7Q4Yq6 Jeżeli chodzi o wydech to zatkałem rurę wydechową, silnik także nie zgasł. Jest nieszczelność na wysokości przed tylnymi kołami - wydać po plamie na ziemi. https://goo.gl/photos/2eyKswNBakZ5u1CD7 https://goo.gl/photos/DcXW67LuhxnBi4bt9 Generalnie to martwi mnie jeszcze coś takiego - nie wiem czy dobrze rozpoznaje czy to ???termostat??? - nie wiem ale jest mokro, że ho ho: https://goo.gl/photos/zqZWeP9cfxDj9o1s5 https://goo.gl/photos/1R26bCGLd3zE1XJe7 Pozdrawiam, Tomek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 (edytowane) Masz na filmiku gdzie jest termostat. Wyciek to sprawdź czy płyn czy olej EVAP na wolnych przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ma mieć 0-25% a przy pedale lekko przyciśniętym 1-50% przez chwilę Edytowane 7 Marca 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
i-spy Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 (edytowane) Tak, u mnie EVAP na wolnych miał ok 8.2% - także mieści się w podanym zakresie. Wyciek jest na termostacie i jest to płyn chłodzący. Edytowane 8 Marca 2017 przez i-spy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79507-corsa-d-temperatura-cieczy-a-zbyt-uboga-mieszanka/page/2/#findComment-663695 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.