Skocz do zawartości
kubinek83bb

Lokalizacja czujników położenia wałków rozrządu z18xer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć te czujniki?

 

Muszę sprawdzić rezystancje i jakość styków, bo wywaliło mi w sumie 2 błędy, pierwsze P0365, po wykasowaniu i przejażdżce P0170.

 

Jak dobrze rozumuję to czujnik położenia wałka rozrządu do wymiany a drugi błąd nastąpił przez pierwszy?

 

Pozdrawiam i dziękuje z góry za odpowiedź.

 

 

 

 

 

post-55146-0-65835800-1488575638_thumb.png

post-55146-0-43054500-1488575643_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik klekocze przy rozruchu lub na jałowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To auto ojca, z tego co dzisiaj zaobserwowałem to silnik chodzi cicho, w środku jest niesłyszalny (przebieg 140tyś km)

 

O dziwo nie świeci się kontrolka silnika, ale błąd był zapisany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór ZFR lub samo koło zdycha.

P0170 może lambda - trzeba zobaczyć jak pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przypomniałem sobie, spadki obrotów przy hamowaniu i wysprzęglaniu przed światłami do ok 500 i nagle skok na normalne 838 rpm, ojciec narzeka czasami na jakieś spadki mocy (nie zawsze).

 

To na pewno będzie to?

 

Jutro pomierzę te czujniki wałków omomierzem, sondę musze sprawdzić jeszcze dokładnie.

Edytowane przez kubinek83bb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

To na pewno będzie to?

Idź do wróżbity Macieja - on Ci prawdę powie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dzięki za pomoc w takim razie.

 

Czyli muszę sam się za to zabrać, dzisiaj mierzenie czujnika (napięcia i oporność) oraz okablowania.


Przy lokalizowaniu tych czujników (są po lewej stronie silnika z widoku kierowcy) 2 identyczne, po jednym na wałek (na samej górze bloku, wkładane z boku) przez przypadek zobaczyłem przerwany przewód gumowy w dolocie przez co łapał sporo lewego powietrza.

Jak na razie wyeliminowałem tą usterkę i będę testował, silnik jakby lepiej działał na wolnych obrotach i spadki ustały, na autostradzie po kilku km też wszystko ok.

 

Póki co problem rozwiązany i moc wróciła.

PS. Niedawno miałem problem z gaśnięciem w 1.8 t.s 144km na luzie przy wysprzęglaniu np. przed światłami, jak i gaśnięcie od razu po odpaleniu, błędów nie było żadnych, reset parametrów adaptacyjnych przepływomierza i silnika krokowego załatwił sprawę idealnie.

Edytowane przez kubinek83bb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak na razie wyeliminowałem tą usterkę i będę testował, silnik jakby lepiej działał na wolnych obrotach i spadki ustały, na autostradzie po kilku km też wszystko ok.

Zginie błąd ubogiej mieszanki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Idź do wróżbity Macieja

 

Biedaka posadzili za pedofilię.

I skąd my teraz wieźmiemy szklana kulę :maruda:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.