Skocz do zawartości
Gość

Przycinajacy sie EGR

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Przy przycinajacy się egr ma wpływ na pracę turbiny , bo wydaje mi się że podczas przyspieszania mój egr wydaje taki krótki dziwny dźwięk autko jest przez chwyle przymulone po czym nabiera normalnej dynamiki. Towarzyszy temu równie dziwne szuranie chyba turbiny przy zmianie biegów ale tylko do 2000 obr. Na biegu jalowym wszystko ok

Halo nikt nie ma pojęcia na ten temat


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek pewnie ci się jakiś błąd wyświetli jak odczytasz.

Ale poczytaj o tym co dzieje się gdy EGR niewłaściwie pracuje.

Wyczyść go i zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No liczyłem ,że ktoś mi powie czy to co opisałem ma coś z tym egr wspólnego

No liczyłem ,że ktoś mi powie czy to co opisałem ma coś z tym egr wspólnego


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co można jeszcze powiedzieć?

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-wydechowy/702722,Zawor-EGR-co-to-jest-dlaczego-sie-psuje-i-jak-go-wymienic.html

 

O EGR pisane jest od ich powstania .

wystarczy poczytać

Chcesz się dowiedzieć czy o on?

To domyślasz sie że skoro to jest urządzenie elektroniczne to podgląd jego parametrów pracy przybliży ci sprawę czy dobrze pracuje czy nie.

 

No chyba że wolisz abym powiedział: tak to EGR i wymień go na na nowy i to nie zamiennik?

Ty go wymienisz a to może się okazać przewód od niego.

Więc niestety czeka cię diagnostyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No nie wiem bo tu egr jest sterowany pod ciśnieniem i dochodzi tylko jeden cienki wężyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd można wiedzieć jaki silnik masz jeżeli sam tego ani w profilu nie napiszesz ani w temacie?

Z twojego postu tylko wiem że jesteś Janek masz Antarę i problem z nią.

Ale pomijając to skoro wiesz co masz za EGR to już chyba nie jest problemem go wyciągnąć, wyczyścić, sprawdzić podciśnienie Vaciometrem oraz sam EGR czy ma sprawną membranę.

A przy okazji zobaczysz w jakim stanie masz kolektor

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No właśnie problem jest z jego wyjściem bo nie wiem jak odkręcić dwie śrubki którymi przykrecona jest rura od dołu do egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczysc ten nieszczesny egr. Dobrze wymocz go w ropie, rozruszaj. Elektrozaworek sprawdz ewentualnie podmień i po temacie.

Oczewiscie tez ze EGR wplywa na prace turbo. Logiczne jest to ze jak otworzy sie egr to powietrze ktore pompuje turbo pójdzie w wydech bo przecie powietrze sprezane przez turbo ma wyzsze cisnienie jak spaliny na wydechu. Dlatego tez EGR dzial glownie po zdjeciu nogi z gazu i troche na lekko wcisnietym ze stalymi obrotami bez pelnego obciazenia silnika.

Na jalowych sie nei sprawdza silnika bo problem masz nie z praca auta na jalowych tylko wtedy gdy jedziesz gdy potrzebujesz mocy silnika czyli pod obciazeniem czy to pelnym cyz to polowicznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Egr wyczyszczony minimalna poprawa ale nadal to samo podczas przyspieszania między 1000 a 2000 obrotów słychać 2 sekundowy jakby rzezenie na wysokości gdzieś kolumny kierowniczej czyli tam gdzie jest egr i zawor cisnienia doladowania turbiny.

 

Przepraszam ten dzwiek przypomina bzyczenie w silniku na wysokosci kierownicy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Po czyszczeniu egr turbo nadal Saura ale tylko podczas jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy można prościć o wysłanie lub wstawienie w post fotki gdzie jest dostepny zawór EGR w silniku 2.0 CDTI. Jeżeli ktoś ma manuala jak zdemobntowac, wyczysccic to jeszcze lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A jakie masz objawy kolego ,że chcesz go czyścić? Ten zawór jak otworzysz maskę to jest zaraz po prawej stronie turbiny ,na jej wysokosdci miedzi ściana grodzowa a silnikiem.Musisz zdjąć pokrywę plastikową silnika odkręcić plastikawa rurę dolotu turbiny i bedziesz widział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiem że post jest stary, ale mam identyczne objawy jak kolega. Mulenie na 2 przy przyspieszaniu; potem idzie jak burza i ten odgłos brzęczenia w okolicy 2000 obrotów niezależnie od biegu.

Proszę o sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś słychać, nawet podejrzewałem, że to może ze wspomagania. Ale jednak nie, to właśnie egr lub elektrozawór plastikowy. Bez zauważalnych spadków mocy. Wydaje mi się, że ten dźwięk, to w 2.0 standard i nie należy się przejmować. Nie ma go na postoju podczas dodawania gazu, a tylko podczas jazdy po mieście da się zauważyć, szczególnie jak szyba opuszczona.
EGR wyjmowałem już trzy razy i zawsze czysty, lekko okopcony. Profilaktycznie myję. Można go sprawdzić silnie zasysając ustami i zatykając językiem, czy się otwiera podciśnieniowo. Do demontarzu potrzebne długie przedłużki do nasadki od spodu i oczkowa grzechotka od góry. Ja podnosze przód na kobyłki i bez kanału na leżąco od spodu. Ale kanał by ułatwił dostęp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.