Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość StriK3r

A czasem zamykając ręką dolot auto jak zgaśnie - jest szczelne, jak nie zgaśnie to jakaś nieszczelność? Czy to tak nie zadziała do końca :huh:

 

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Taka piana bardziej, a nie woda (zależy od roztworu) raczej powinna dawać efekt "bąbelków" a u mnie tego nie było

Już tu ci pisałem - http://forum.opel24.com/topic/80376-zb-z19dth-nieszczelnosc-w-ukladzie-dolotowym/?do=findComment&comment=669845

 

Wujo Gawlak dobrze ci tłumaczy.

Natomiast ja bym jeszcze się pokusił by cię namówić na lekturę o twoim silniku - może ci to sporo wyjaśnić - https://www.auto-krak.pl/auto-krak/silniki-1-9-cdti-jtd-z19dt-h/

 

Gość StriK3r

Będę szukał nieszczelności sposobem jaki podał Gawlak, nie musisz mi dawać lektury o tym silniku bo mam go również w VC którą mam 2 lata i trochę modów w nim za sobą..

 

  • 2 tygodnie później...

Panowie zaobserwowałem coś dziwnego - gdy robi się chłodniej na dworze, albo po myjce check znika i auto trochę inaczej jedzie.. czy to może być jakiś czujnik temperatury czy coś? Ew. woda dostająca się do dolotu i przepustnicy?

Edytowane przez StriK3r

 

Staram się ogarniać na własną rękę - nie ufam mechanikom w naszym pięknym kraju ;)

Intercooler przejrzałem - cały, układ dolotowy zatkałem - auto zgasło znaczy szczelny.., egr oraz przepustnica wyczyszczone, tutaj mam pewien dylemat bo przepustnica lekko popiskuje i blokuje się w pozycji zamkniętej, ale tylko czasem - odkręciłem płytkę, przesmarowałem mechanizm i spray do styków na płytkę.

Dziś takie coś wyszło więc napisałem tutaj..

 

A to jakaś nowa metoda, ale jakaś kiepska - podciśnienie nie robi bąbli na zewnątrz - a takie panuje w dolocie.

 

A odnośnie błędu to tyle w google aż tyle tematów.

https://www.google.pl/search?q=P2279&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=C6EtWaf0B5GBX-jQhbAK

 

W układzie turbo jesr podciśnienie, ale w układzie IC jest ciśnienie, a błąd 2279 tyczy sie zwłaszcza dolotu miedzy turbo a kolektorem ssącym. Czyli może być nieszczelność w IC, w rurze między IC a przepustnicą, może być strzelony EGR, W dth ten błąd lubi też pojawić się przy strzelonych klapach.

 

 

Generalnie 2279 w dth to czysta loteria. W dt to byłby EGR na 99.99%...... zawsze mówię zeby trzymać się od dth z daleka i nie zmienie zdania.

Edytowane przez kaliope

 

Powiem szczerze że mam jeszcze Vectre z tym silnikiem i nigdy takiego problemu nie miałem, troche modyfikacji już za mną a silnik jak najbardziej na plus

A tutaj takie coś.. zastanawia mnie dlaczego po myjce błąd znika, gdzieś wpada woda.. tylko gdzie..

 

Jeszcze sprawa taka, że jakby to był EGR to auto nie miałoby mocy, znam to z autopsji.. a tutaj auto ma normalną moc, jak zgaśnie check może ciut lepiej jest ale nie jest to aż tak strasznie odczuwalne. Jedyne co zauważyłem to auto tak jakby płynniej chodziło i nie poszarpywało czasem

Edytowane przez StriK3r

 

czyli nagle podczas jazdy zapala się 'check' z błędem 2279 ale auto jedzie dalej bez utraty mocy mimo, że check sie pali? Przy jakich obrotach tak się dzieje? Tylko podczas jazdy? Po odpaleniu jest zawsze dobrze?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności