Skocz do zawartości

corsa B - najszybsze wolnossące 8V? Dalszy ciąg --->c20xe-->z20let


ja37

Rekomendowane odpowiedzi

nom ja mam niby garaz ale z desek :/ niby zawsze cos ale i tak teraz nie idzie nic robic bo targa niesamowicie :) jak coś to teraz jeżdze do kolegi ma murowany i w środku piecyk :/ w taka pogode jak znalazł :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem swoją teorię.

Trochę to powikłane bedzie.

Osobno miałem blok i głowice.

Informacje na necie mówią o dokręcaniu głowicy :

25Nm, 90*, 90*, 90*, niektóre źródła każą dokręcać po rozgrzaniu.

Tak dokręciłem.

Okazuje się, że za mocno, bo się uszczelka rozeszła po niecałych 80km.

Tu może być też wina uszczelki, może ten pierścień metalowy miał wade, może mi uszczelka zawilgotniała i się rozwarstwiła, bo nie leżała w suchym.Niby była zapakowana, ale idealnie prosta nie była juz....

Cóż, stało się, poszła.

Płyn leciał do cylindra i był tez wdmuchiwany przez kanały w bloku te do spadania oleju z głowicy do miski.

Czyli był płyn w oleju.

A ja głupi wróciłem do domu na takim popsutym silniku.

Jakieś 14km.

Chyba wtedy właśnie przytarłem panewkę na tej korbie.

Bo od naprawy słychać było szklanki, które zagłuszały walenie korby.

I podświecało się ciśnienie oleju.

Widać już ciśnienie uciekało przez tą panewkę na korbie.

I bylo za małe dla szklanek.

Myslałem, że starczy wymienić szklanki i dodać podkładkę na zaworze od przelewu oleju.

Nic nie pomogło.

I w końcu panewka złapała, dalszy ciąg jest na fotkach....

 

A wszystko przez głupie złe dokręcenie głowicy.....

U znajomych w ASO pytałem i na własne oczy widziałem, że w TIS-ie jest osobno wyszczególniony c20xe i jego się dokręca 25Nm, 65*, 65*, 65* i juz.

 

Na drugi raz będę holował auto, mimo, że mógłbym dojechać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja37, .....troszku "skomplikowana" ta Twoja przygoda :shock: Chyba zgubiła Cię rutyna :idea: , że z jarzącą sie kontrolką od ciśnienia i stukami w silniku....

Wyprzedzam jakieś padło viki C, widze ją w lustrze i nagle chrup spod maski i kupa dymu.....

Było koło 6000 na obrotku.....

 

Samo zatarcie panewki na wale to nic dziwnego..... ale taka demolka...to już trzeba sie postarać... :drunk:

 

Ostatni raz (pare lat temu) widziałem dziury w bloku po "sportowej" przejażdżce Dużym Fiatem - korbowód wyszedł bokiem :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano szklanki zagłuszyły stukanie panewki....

A olej żażył się na wolnych na rozgrzanym oleju.

 

Teraz z innej beczki.

Warto przerabiać go na 20XE/J ?

156Km by było.

A wiem już jak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wtedy właśnie przytarłem panewkę na tej korbie.

a na innych? z ciekawości zapytam

Warto przerabiać go na 20XE/J ?

znów się zakopiesz do końca przyszłego roku :shock: pakuj co masz i nie kombinuj. Te 5/6KM aż tak wiele w sumie nie zmieni :idea:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności