ArKos Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Czyszczenie kanałów w głowicy to ok. 3 godziny i według stawek robocizny ASO to 750 do zapłacenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80777-z16xep-regeneracja-g%C5%82owicy-a-luzy-zaworowe/page/2/#findComment-673428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawełh91 Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 (edytowane) Dziękuje za podpowiedzi. Poniżej spróbuje opisać jak najdokładniej swój problem a także rozwiązania. To tak od początku. Posiadam Opla Astre H silnik z16xep zagazowany od 6 miesięcy. Przebieg 188k. Pierwsze problemy. W trakcie jazdy przy 100km/h auto nagle zgasło. Tak po prostu jakby odcięło zasilanie. Bez żadnych stuków itp. Po zatrzymaniu próbowałem na nowo uruchomić samochód, niestety stacyjka nie odpowiadała. Tzn po przekręceniu kluczyka 0 reakcji. Odczekałem ok minuty i przekręciłem ponownie i odpalił jakby nigdy nic. Sytuacja powtórzyła się 3x na odcinku 10 km (auto jechało na gazie). Po przełączeniu na benzynę auto jechało normalnie. Oto kody błędów jakie mi wyskoczyły (metoda gaz hamulec potwierdzone późniejszym sprawdzeniem na komputerze 020100 020200 020300 020400 023002 042052 065070 16003A 210300 210400 210870 213970 Po skasowaniu błędów auto chodziło bez zarzutu przez ok 300-400 km, po czym znowu wywaliło check engine. Dodatkowo silnik chwilami pracował tak jakby na 3 tłoki. Auto zawiozłem do mechanika/gazowanika. Podobno zmieniono oprogramowanie w serowniku od gazu i autko dalej chodziło elegancko. Na kolejne 600km... W trakcie jazdy po tych kilkuset kilometrach nagle auto zaczęło pracować na 3 tłoki i przy dodawaniu gazu słychać było jakby strzał powietrza. I tu się zaczęły problemy. Moim największym błędem był wybór mechaników albowiem nie słuchali co się do nich mówi, do naprawy zbierali się kilka dni i nigdy niczego nie kończyli do końca.... ale to pomińmy. Przeczesałem internet i wydawało mi się że problem tkwi w sterowniku silnika. Niestety mechanicy twierdzili co innego. Co w aucie zostało zrobione? Wyczyszczono mi zawór egr i kolektor ssący. Wyremontowano głowice (1 zawór był przypalony), wymieniono świece, podmieniano cewkę(z auta które normalnie jeździło i 0 reakcji. Przy okazji wymieniłem olej z filterm. W końcu "spece" się poddali i oddali auto dla znajomego elektromechanika. Chłopak sprawdził na moją prośbę luzy które okazały się za małe (tak jak to wcześniej podałem w pośckie) i w ramach reklamacji "spece" mieli się tym zająć. Luzy zwiększyli poprzez szlifowanie szklanek. Mieli to zrobić niby szlifując od dołu... Niestety po robocie okazało się że firma która to robiła zawsze to robi od góry. Pozostaje mieć nadzieje, że nie będzie problemów ze szklankami. W międzyczasie zamówiłem sterownik silnika. Auto po ustawieniu luzów dalej chodziło nierówno. Dopiero wymiana sterownika silnika pomogła. Podsumowując. Autko kupione 7 miesięcy temu u mechaników u których próbowałem je naprawić przestało ostatnie 2 miesiące w warsztacie. Nie chcę się za mocno rozpisywać. Mam nadzieje że mój opis jest dość czytelny, jednak jeżeli ktoś ma jakieś pytania to postaram się na nie dokładniej odpowiedzieć. Mam nadzieje że ten post komuś kiedyś pomoże. Postaram się potem wrzucić filmik z pracy silnika po remoncie głowicy i przed wymianą komputera. Obecnie mam nadzieje że autko trochę pochodzi. Przy odbiorze było słychać jakby świst w silniku (wg mechanika szklanki się docierały) Obecnie po 200 km ten dźwięk jakby zanika, albo raz jest a raz nie ma. To chyba tyle. Pozdrawiam PS. Nie słuchajcie mechaników, którzy twierdzą że sterownik silnika się nie psuje... W oplach niestety się to zdarza. Edytowane 23 Lipca 2017 przez Pawełh91   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80777-z16xep-regeneracja-g%C5%82owicy-a-luzy-zaworowe/page/2/#findComment-673469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Pozostaje mieć nadzieje, że nie będzie problemów ze szklankami. O ile się orientuję to te szklanki są utwardzane na określoną głębokość I jezeli się ją zjedzie to szybciej się wyrobią. Teraz zostaje częściej sprawdzać luzy zaworowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80777-z16xep-regeneracja-g%C5%82owicy-a-luzy-zaworowe/page/2/#findComment-673473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawełh91 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 O ile się orientuję to te szklanki są utwardzane na określoną głębokość I jezeli się ją zjedzie to szybciej się wyrobią. Teraz zostaje częściej sprawdzać luzy zaworowe Też o tym słyszałem, dlatego dopytywałem się jak oni chcą to zrobić i twierdzili że będą szlifować od dołu a po robocie powiedzieli, że jednak tak się nie robi...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80777-z16xep-regeneracja-g%C5%82owicy-a-luzy-zaworowe/page/2/#findComment-673492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwany Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Paproki nie mechanicy. Szlifowali na zwykłej "magnesówce" bo lepszy dostęp do powierzchni górnej szklanki. Nie mieli odpowiedniego freza to zrobili "na sztukę". A druga sprawa to sterowniki w Oplach - co za zbaraniały mechanik twierdzi, że się nie psują?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80777-z16xep-regeneracja-g%C5%82owicy-a-luzy-zaworowe/page/2/#findComment-673497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawełh91 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 (edytowane) Tutaj macie filmik jak pracował silnik po remoncie głowicy i przed wymianą sterownika silnika. Praca silnika na biegu jałowym. Przy dodawaniu gazu był tak jakby strzał powietrza, niestety tego nie nagrałem mam nadzieje że komuś się to przyda Edytowane 24 Lipca 2017 przez Pawełh91   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80777-z16xep-regeneracja-g%C5%82owicy-a-luzy-zaworowe/page/2/#findComment-673499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.