menelki Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Cześć. Zauważyłem, że w mojej Merivce zaczyna odchodzić zabezpieczenie antykorozyjne od spodu progów, na podwoziu. Chciałbym to zderzeć do gołej blachy i czymś to zabezpieczyć. Pytanie czym? Myślałem nad taką naprawą: - szlifierka + szczotka druciana - usunięcie rdzy - APP R-stop - do zatrzymania korozji - podkład epoksydowy - baranek czy inne "mazidło" do podwozia Co sądzicie o takiej technologii naprawy? Zda to egzamin?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81080-korozja-na-podwoziu-i-progach/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Gnije od środka czyli pewnie wylezą dziury przy próbie zdzierania rudej. Masz dwie metody- tania i na krótką metę czyli to co opisałeś (a to wieczna walka z wyłażeniem rudej na nowo). Druga metoda- droższa ale w czasie lepiej się sprawdzająca czyli wymiana progów plus lakierowanie i wewnętrzna konsrwacja. Sam przemyśl jak długo chcesz trzymać to auto i jaka metoda naprawy bardziej Ci się opłaci. Jeśli wybierzesz walkę zamiast wymiany to sprawdź w necie hasło "fertan".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81080-korozja-na-podwoziu-i-progach/#findComment-674443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Jeżeli robisz sam to na jakieś dwa lata powinno wystarczyć Fertan zamiast APP. Z tym że wszystko zależy co zastaniesz po oczyszczeniu do gołej blachy. Może sie okazać że będziesz czyścił blachę aż na wylot. Ale jak to mówią : ,,nie sprawdzisz nie dowiesz się,, Ale do tego tak samo przydało by sie zrobić porządną konserwację wewnątrz progu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81080-korozja-na-podwoziu-i-progach/#findComment-674465 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorzyk Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Troszkę odświerzę temat, swoją mery już dawno temu sprzedałem,ale z racji tego że bardzo miło wspominam to auto ,szukałem tego modelu dla ojca. Obejrzałem chyba ze 20 szt. Niestety wszystkie oglądane miały problem z korozją. Jak nie doły drzwi to progi czy ranty błotników. Mam pytanie ,może laickie. Czy wszystkie merivy A mają problem z korozją? Oglądałem modele do 2007 r. Moja była z 2003 i owszem była lekka ruda pod uszcz. progu i minimalnie na dołach drzwi. Ale tam był strasznie cienki lakier -niebieski bez warstwy bezbarwnej. Może były jakieś modele na inne rynki lepiej zabezpieczone przed korozją. Ogólnie zrezygnowałem z zakupu ,ale ciekawość zostaje. I jeszcze pytanie o OPC, czy blacharko jest to samo. Jeśli moje pytanie jest nieodpowiednie lub już ktoś takie zadał, proszę o link ,a moje proszę usunąć. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81080-korozja-na-podwoziu-i-progach/#findComment-682570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Merivy mają problem z korozją. Takie stanowisko ma także ASO Opla. W zeszłym roku miałem malowane w ASO doły drzwi - do wysokości listwy. Powidem była korozja rantów. Po ledwo ponad pół roku korozja znowu zaczęła wychodzić. Z tym problemem udałem się do ASO, gdzie usłyszałem, że jeśli jest korozja w drzwiach, to ona znajduje się już w zagięciach blachy i nie ma tak naprawdę innej skuteczne metody jak wycięcie całego połacia blachy, ponownego zacięcia rantów i zabezpieczenia. Jeśli jest korozja, to jest ona także od środka i nie ma innego skutecznego sposobu. ASO próbowało wszystkich możliwych metod, ale każda jest skuteczna tylko "na chwilę". To samo mam aktualnie z progami - odpada fabryczne zabezpieczenie korozyjne. Mam dylemat, czy zabezpieczać na własną rękę (koszty nie duże), czy dać do wycięcia i wspawania nowych elementów, gdzie sama taka naprawa do z pewnością ponad 1000zł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81080-korozja-na-podwoziu-i-progach/#findComment-682713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 To co ja na progach zabezpieczyłem (3 warstwy brunoxa) to po robocie lakiernika do tej pory (idzie 2 rok) nic nie wyłazi. Ale to co sam lakiernik robił czyli ranty drzwi to po 4 miesiącach wyłazi. Wniosek: chcesz zrobić dobrze, to zrób to sam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81080-korozja-na-podwoziu-i-progach/#findComment-682743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek711 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Tak jak pisze Adam. Ja też robiłem brunoxem a resztę lakiernik . Są miejsca gdzie za bardzo podkład przytarł ( tak myślę) i wyłazi . Na drzwiach powyżej listew były że dwa pryszcze . Te sam zrobiłem i jest spokój że 3 lata . Zdarłem ostrym śrubokrętem żeby plama była jak najmniejsza . Potem brunox parę razy , odrobinę szpachli , delikatnie przytarłem . Miałem resztkę bazy po lakierniku i na to bezbarwny w sprayu. Oczywiście plamę widać ale rdza nie wyłazi . Tak jak pisze Adam. Ja też robiłem brunoxem a resztę lakiernik . Są miejsca gdzie za bardzo podkład przytarł ( tak myślę) i wyłazi . Na drzwiach powyżej listew były że dwa pryszcze . Te sam zrobiłem i jest spokój że 3 lata . Zdarłem ostrym śrubokrętem żeby plama była jak najmniejsza . Potem brunox parę razy , odrobinę szpachli , delikatnie przytarłem . Miałem resztkę bazy po lakierniku i na to bezbarwny w sprayu. Oczywiście plamę widać ale rdza nie wyłazi .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81080-korozja-na-podwoziu-i-progach/#findComment-682783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.