Skocz do zawartości

Ile wam pali zafira 2.0DTi?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

a ja mam nie kasowany przebieg na kompie od 3 tysięcy km, co oznacza od połowy stycznia. dziennie do pracy 50 km i jakieś mniejsze trasy, średnia wyszła mi 7, 5 l ,ale jeżdżę tak do 120km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Mi kilkanaście razy odbija pistolet, a leje dotąd, aż się więcej nie zmieści.... czasami nawet trochę się wyleje ???

 

sorki i co to ma dawac? jaki + jest lania pod korek?

 

Tankuję pod korek, przejeżdżam te 400 - 450 km. i znów pod korek.

Ile litrów wejdzie to dzielę przez kilometry przejechane (tu akurat może być różnica 1-2 km. czyli żadna) i wychodzi REALNE spalanie.

 

Jest to najlepsza metoda do sprawdzenia prawdziwego spalania...

 

 

Jak nie chcę sprawdzać spalania to "leję za stówkę" i patrzę na kompa (u mnie zaniża od 0,3 do 0,7 spalanie...)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Spodobała się koledze "stówka"

 

Tankuję za "stówke", przejeżdżam te 450-470 km.Zapala sie rezerwa (tu akurat może być różnica 5km. czyli żadna)

Ile litrów wlałem to dzielę przez kilometry przejechane wychodzi REALNE spalanie.

 

Widzisz analogię?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tylko jest mały problem, że rezerwa nie zawsze zapala się w tym samym momencie...

 

I nie jest to 5 km. U mnie raz przy zasięgu 90 km., raz przy 40 km. Zależnie od stylu jazdy.

 

Widzisz różnicę, w Twoich wynikach?

 

 

 

Możesz nie liczyć spalania, mi to lotto, tylko później nie pisz farmazonów, że Ci 4 litry pali, bo tak naprawdę nie znasz realnego spalania......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oprócz stylu jazdy należy pamiętać jeszcze o typie drogi czy prosto bez zakrętów czy zakręty i np dodatkowo wzniesienia. dodatkowo dajemy też warunki atmosferyczne (np wiatr), ilość pasażerów, włączona klima, ciśnienie w oponach po choćby działanie termostatu. i wyniki mogą się różnić ??? im dłużej prowadzony pomiar tym wynik mniej podatny na przekłamania :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ale lanie pod korek, nie oznacza do drugiego odbicia.

 

Mi kilkanaście razy odbija pistolet, a leje dotąd, aż się więcej nie zmieści.... czasami nawet trochę się wyleje ???

 

 

 

Pozdr.

M.

Faktycznie pewnosc, ze nalalismy do pelna mamy dopiero wtedy jak zaczyna sie ulewac :?

Ja tego nie stosuje, bo to niebezpieczne. Zawsze powinno zostac troche powietrza - wiadomo paliwo tez sie rozszerza i moze wtedy byc malo przyjemnie jak sie przestanie miescic w zbiorniku. Co innego jak od razu sie rusza w trase, pewnie zdazy sie wypalic na tyle duzo, ze pozostanie miejsce na ewentalne zmiany objetosci cieczy.

 

Mi z tym testem z odbijaniem chodzilo o to, ze za kazdym razem po 2 odbiciu wchodzi inna objetosc paliwa. I jesli ktos zaklada, ze dla niego wyznacznikiem pelnego tankowania jest np. 1, 2 czy 3 odbicie to blad pomiaru jest zawsze bardzo duzy. Jedyna pewnosc uzyskujemy lejac paliwo az do ulewania sie. Tyle ze to niewskazane.

 

Natomiast robiac dlugoterminowe testy np. 10 tankowan do pelna i pelny kilometraz z tego okresu poprawia dosc znaczaco dokladnosc. Tyle, ze ta metoda nie nadaje sie do krotkich tras lub wrecz odcinkow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi z tym testem z odbijaniem chodzilo o to, ze za kazdym razem po 2 odbiciu wchodzi inna objetosc paliwa. I jesli ktos zaklada, ze dla niego wyznacznikiem pelnego tankowania jest np. 1, 2 czy 3 odbicie to blad pomiaru jest zawsze bardzo duzy. Jedyna pewnosc uzyskujemy lejac paliwo az do ulewania sie. Tyle ze to niewskazane.

dodam ze chodzi o blad pojedynczego pomiaru, po usrednieniu po kilku-kilkunastu tankowaniach nie ma to sensu.

poza tym z jaka dokladnoscia potrzebujecie znac spalanie auta po jednym tankowaniu co do 0.1l/100km czy 0.01l/100km?

przy tankowaniu 45litrow (a tak zazwyczaj tankuje) i przy dystansie 650km

daje srednie spalanie 6.92 l/100km

przy zatankowaniu 47l daje 7.23 l/100km

roznica 0.3 dziesiate jest moze duza ale to chyba nie ma zadnego znaczenia -wiecej stania w korku, klimatyzacja, otwarte okno podczas jazdy, inne opony moga zwiekszyc spalanie o wiecej niz 0.3

pytanie: od pierwszego odbicia do 3ciego oraz pod korek ile wchodzi jeszcze paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak czy samo odbicie nie zależy też od danego pistoleta do wlewania i prędkości jakimi paliwo płynie? z miesiąc temu tankowałem pod Gdańskiem na Orlenie Toyotę Corollę i już w połowie baku zaczęło odbijać. nie mogłem mocno nacisnąć "spustu" bo ciągle odbijało. od pierwszego odbicia wlałem jeszcze 13 - 15 litrów, ale wlewając paliwo wolniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie zawsze odbija w tym samym momencie....

 

Ostatnio pierwsze odbicie miałem przy 46, a zalałem do pełna prawie 55l. czyli dodatkowo weszło niecałe 10 l.

 

 

 

Pozdr.

M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dokladnie tak. Ja na tej samej stacji, tym samym pistoletem mialem roznice rzedu 4l tylko przy 2 odbiciu. Tak wiec ta metoda jest nie do przyjecia, bo bledy dochodza do 0.6-0.7l/100km

Musze to dokladnie sprawdzic po kilku pelnych tankowaniach kompem, ABCom podaje objetosc paliwa w zbiorniku w litrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności