ArKos Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Temat postanowiłem założyć, bo z perspektywy czasu Astra K staje się powoli numerem 1 na mojej liście największych wpadek Opla. Praktycznie od samego początku borykam się z fatalnymi wręcz usterkami tych aut. Kilka przykładów, by nie być gołosłownym - takie grubsze, pomijając pierdoły: 1. przebieg 800km - auto zgasło, brak możliwości odpalenia. Brak prądu po przekaźniku głównym, czyli nie ma plusa po stacyjce. Nie była to wina przekaźnika, bo po podmienieniu nadal problem. Wystarczyło ów przekaźnik mocno naciskać w skrzynce, aby auto zapalało. Po puszczeniu gasło. "Na krótko" czyli ze zworą w miejscu nóżek 87 i 30 auto śmiga. Do wymiany skrzynka bezpieczników przedziału silnikowego - po wymianie śmiga. 2. przebieg niecałe 30kkm auto flotowe. Dyskoteka na zegarach, zapalają się i gasną losowo różne kontrolki, potworna ilość błędów ze wszystkiego. Po 2 dniach walki i poszukiwania dokręciłem mocniej masy na wzmocnieniu pod deską rozdzielczą - auta nie ma ze 3 miesiące. 3. przebieg 6kkm. Nie działa line assist (kamera czyta znaki drogowe prawidłowo). Nie działa zaawansowany asystent parkowania (czujniki działają prawidłowo). Żadnych błędów. Obecnie jestem w trakcie walki - zacząłem dziś w południe... Jako ciekawostka: ta Astra miała wymieniany wał korbowy przy 4kkm - obróciły się panewki korbowe... I taki przejaskrawiony przypadek z piątku: Otóż nowy cudowny ameliniowy 1,4T na bezpośrednim wtrysku musiałem diagnozować, bo Pan uskarżał się na małą moc silnika, nierówną pracę i check engine. Błędy - P0300 wielokrotne wypadanie zapłonu i jakieś nieistotne związane z czujnikami parkowania. Po sprawdzeniu wszystkiego od A-Z dokonałem pomiaru kompresji. 1/ 8bar 2/17bar 3/16,5bar 4/17bar. Zleciłem demontaż głowicy i tłoka cylindra pierwszego, bo z odmy leciały spaliny. Dziś kolega wytargał głowicę i wyjął tłok. Widok zajebisty. Auto ma 24kkm, średnie zużycie 7,1l więc właściciel jeździ normalnie, auto ma rok... Dla potencjalnych chętnych niech to będzie przestroga. To jest ZYEBANY konstrukcyjnie silnik i radzę omijać go szerokim łukiem. Zdjęcia chyba mówią wszystko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Dzięki za bardzo cenne informacje i podzielenie się nimi. Silnik rzeczywiście padaka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Ale 1.4T 140 KM jeździ bez problemu, co oni z tym 150 konnym Sent with handy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Ten 150kM to całkiem nowa konstrukcja. Przesadzona, przekombinowana i zbyt oszczędnie zbudowana. Dzisiaj był reprezentant GM - dystrykt gwarancyjny. Silnik dostanie nowy tłok, gładź cylindra ma być przeszlifowana papierem 1000-2000 i wyjazd. Rysy wyraźnie wyczuwalne palcem - moim zdaniem będą niezłe różnice w kompresji, no ale z dystryktem się nie dyskutuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość A_FLY Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Miło, że ktoś dba o przekazywanie takich opinii. Silnik ten również nie grzeszy ekonomią. Pytanie jak dużo sprzedaje się wersji z benzyną 1.6 200KM?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Dzisiaj był reprezentant GM - dystrykt gwarancyjny. Silnik dostanie nowy tłok, gładź cylindra ma być przeszlifowana papierem 1000-2000 i wyjazd. Rysy wyraźnie wyczuwalne palcem - moim zdaniem będą niezłe różnice w kompresji, no ale z dystryktem się nie dyskutuje. .Skoro rysy czuć pod palcem to ktoś się długo nie nacieszy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676678 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Będę czekał na powrót, bo taki silnik nie ma prawa za długo pojeździć. Pierwsze co, to pewnie zacznie się pobór oleju... Nierówna praca na jałowym... Pogorszenie osiągów... Zobaczymy. 200-konnych sprzedaje się mało. Bardzo mało. Poza tym to 1,6...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Kurcza, co opel poprawi to spartoli... Czy oni nie widzą co robią? IMHO powinien być nowy silnik wymieniony... Sent with handy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676684 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Bo powinien być wymieniony. Dzięki drugiemu po Bogu w GM silnik będzie druciarsko naprawiony i auto wyjedzie. Tym gorsze, że gość ma świadomość problemu w tych silnikach, bo boryka się z nimi od prawie roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan_wAZOn Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Hej! Ten uwalony tłok to z produkcji 2016 czy 2017? Z wieści na innym forum wynikało, że głównie w produkcji z 2016 pierwszy cylinder "padał" - ponoć jakaś modyfikacja była później. No ale - przecież Dexos1gen2 dobry na wszystko... . GM faktycznie ma świadomość wady w 1,4T - bo nie tylko w Polsce przecież zjawisko występuje/występowało (na marginesie - u mnie w ASO pytałem - 1 przypadek taki mieli, nie wspomnę już czy wymiana była czy naprawa) Inna sprawa, że w K na dzisiaj w benzynach wielkiego wyboru niet - stukonny "dziadek" 1,4; dwie wersje mocy w 1,4T; no i dość wyśrubowane cenowo i mocowo 1,6T.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezpo%C5%9Brednim-wtrysku/#findComment-676714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.