Skocz do zawartości
zedek96

Vectra B 1.6 16v 101KM 1998rok CHECK ENGINE pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nabyłem autko jak w temacie i mam problem ponieważ poprzedni właściciel (najprawdopodobniej) żeby sprzedać nie do końca sprawne auto odłączył gdzieś kontrolkę check engine i moje pytanie - Gdzie jest kabelek czy coś by ją podłączyć spowrotem? Nie wiem czy komputer wyświetli wszystkie błędy jeśli nie jest ona podłączona. Obecnie autko po długim postoju (8h minimum) odpali ale zaraz gaśnie. Coś jest z układem wtryskowym tylko nie wiem co i dlatego potrzebuje go podpiąć pod kompa ale chce by wszystko wróciło do stanu fabrycznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To podpinaj - pokaże dodatkowy błąd o niesprawnej kontrolce.

Sprawdź czy masz tam żarówkę sprawną, chyba że ją poprzedni właściciel zdemontował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to jak? zegary trzeba ściągnąć by sprawdzić tą żarówke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Chyba że sprawdzisz podłączając pod komputer diagnostyczny - to druga opcja - wyjdzie błąd żarówki lub połączeń elektrycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdemontować i rozebrać.

Ale najpierw podepnij do komputera i sprawdź jakie są błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki, jutro o 8 do mnie przyjezdza mechanik z komputerem to wtedy dam znać.


Był mechanik, obecnie pojechał do siebie poszukać czujnik halla bo nie mógł odczytać błędów po skasowaniu obecnych gdyż opelek nie odpala, stwierdził brak iskry i poleciał po halla na podmianke. Gdy spytałem czy coś pozatym mogło paść skoro nie ma iskry to powiedział że nie bo aparaty zapłonowe w vectrach nie padają. Prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik to pewnie wału korbowego. Jak będzie niesprawny to nie będzie iskry i paliwa Aparat zapłonowy na pewno nie padł bo go tam nie masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak... nie wiem czy to jest cewka czy aparat zapłonowy, po wpisywaniu cewka wyświetla mi wszędzie listwe ze wtryskiwaczami. Czujnik halla zmieniony, nic to nie dało, tą (kopułke gdzie wchodzą przewody którą nazywam aparatem też zmieniłem) i fakt że teraz odpaliła 2 razy to im dłużej jest na obrotach tym bardziej kopci i strzela. Po wykręceniu świec zaraz po zgaszeniu z 4 cylindra leci dym... śmierdzi nie przepaloną benzyną (biały dymek) i tylko z 4 cylindra z miejsca na świece i troszkę z wlewu oleju do silnika. Teraz idę zmienić jeszcze sonde lambda i czujnik temperatury powietrza dolotowego bo przepływomierza to ja w tym aucie nigdzie nie widzę. Jak to nic nie da to się poddaje i oddaje opla na złom chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz idę zmienić jeszcze sonde lambda

 

A po co jeżeli na zimnym silnik nie czyta sondy.?

 

Weź go porządnie zdiagnozuj programem diagnostycznym i dowiedz się jakie błędy się wyświetlają.

Zrób mu jeszcze pomiar kompresji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.