Skocz do zawartości
konrad_112

Dogrzewacz płynu chłodniczego.

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy w dobrym miejscu zamieściłem posta ale.

 

http://allegro.pl/dogrzewacz-plynu-chlodniczego-ze-sterownikiem-4grz-i6957107074.html?reco_id=83f5cff4-ac08-11e7-a280-6c3be5c00ee0&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product

 

Czy montował ktoś z was coś takiego w swoim aucie, ktoś się może wypowiedzieć na ten temat.

Jakieś rady sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś myślałem o podobnym rozwiązaniu.

W benzynie sie nie opłaca według mnie.

Nie mamy od lat ostrych zim które by zmuszały do takich rozwiązań.

Ten system za bardzo obciąża moim zdaniem elektrykę.

Lepszym było by pompa z grzałką załączana z 240V na pół godziny przed odpaleniem.

 

Ja poradziłem sobie montując osłonę pod silnikiem i mi to bardziej pomogło.

No i ewentalna częstsza wymiana termostatu a właściwie poszukaniu takiego który działa jak należy.

 

Chętniej myślę nad rozwiązaniem takim jak jest w niektórych BMW że są w nerkach zamontowane żaluzje na termostacie.

Czyli u nas to jest wlot powietrza nad chłodnicą przez który w początkowej fazie rozgrzewania silnika jest mu ciężej.

W Wartburgu sobie to chwaliłem tylko że było na ręcznym sterowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka swieczka zarow pobiera okolo 10 amper. To daje 120 wat mocy grzewczej razy 4 szt to masz 500 wat. To tyle co nic. Webasto takie juz strszej daty mozna powiedziec antyczne bo dawno juz pelnoletnie mialy po 3000 wat. dzisiejsze takie od kilkunastu lat stosowane maja po 5000 wat mocy grewczej. to juz cos tam daje. Mam taki piec w touranie i taki tez w sharanie. W sharanie bez tego w zime przy -5 juz bedziesz mial w kabinie zimno bo to kamienica na kolka ktora ma dwie nagrzewnice bo jedna na przedzie druga na tyle. Ale to maja tylko silniki dieslowskie. Tym bajerem to odrazu ci powiem ze alternator mozesz z duza prawdopodobienstwiem zaorac. W touranie jest altek seryjnie 140 lub 180 amperowy jesli masz grzalke elektryczna w nawiewie do rozmrazania szyby a osobiscie dokladam taka grzake i ona ma okolo 1000 wat ale ogrzewa tylko powietrze no i altek wstawilem 220 amperowy od audi Q7.

 

Jesli juz to tak jak kolega poleca grzalka na 230V z sieci i wtedy podlaczasz przed jazda kilka godzien wczesniej. Ewentualnie wezownice na wydech moza zapodac ale u siebie w LET masz turbo chlodzone woda wiec tu masz grzalke taka ze te dwie z allegro sie chowaja. Jak masz problemy z grzaniem to zajmij sie sprawnoscia auta. Zdaj sie masz chyba dwa termostaty i pompke elektryczna do wymuszania obiegu.

Edytowane przez wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jesli juz to tak jak kolega poleca grzalka na 230V z sieci i wtedy podlaczasz przed jazda kilka godzien wczesniej.

 

Jest jeszcze opcja do tego dokupienia sterowania włączenia na odległość czyli włączenia przez telefon.

Nie musisz wtedy ustawiać włącznika czasowego ale włączasz gdy pomyślisz że chcesz gdzieś jechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja takiej grzałki nie potrzebuje, turbo dobrze grzeje 😉

Pytam bo widziałem a nigdzie nie mogłem znaleźć form co by to opisywało.

 

Nie tej może na następną zimę planuje założyć Webasto.

 

Brat na Calibre z gazem wolno się nagrzewa i myślał coś takiego założyć przed parownikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak ma podłaczony reduktor LPG.

Jeżeli równolegle to niech przepnie na szeregowo w powrót z nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1500 wat to tez nie tak za duzo. Kiedys koleg amial w takim starym mercu ale antyk jak diabli grzalke w bloku i miala 600 albo 800 wat. Mowil ze podlacza do grzania w garazu auto ale niegrzanym tak o godzinie 4.00 to przed wyjazdem do pracy czyli po 1.5 godzinie byla temp plynu cos kolo 20-25 stopni. Blok silnika to kawal kloca plus toche wody oleju itd. Majac zasilanie 230V pod reka to mozna pod jeden kable zasilajacy podlaczyc nie tylko taka grzalke ale pokusic sie o wymuszenie obiegu pompka wodna taka jak od webasta plus uruchomienie nadmuchu do kabiny oraz nawet podladowanie aku przez ta godzine czy dwie. Jesli juz cos takiego robic to tak zeby wsiadac do auta cieplego odmrozonego a nie ze tylko zrobi sie nam w kabinie nie po 10 km tylko po 5 km jazdy.

Poza tym zrobienie takiego czegos to w sumie maly koszt. Grzalke wkrecana mozna zakupic i nawet zapodac tak aod czajnika wkrecana to moc maja nawet i 2000 wat. Pudelko wyspawac to pikus.

Edytowane przez wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.