Skocz do zawartości

Astra h - 2.0T z20ler, błędy, logi


Gość mlody92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

4 miesiące temu zostałem posiadaczem astry h 2.0T. Po poczatkowych naprawach chwile pojeździłem autkiem i zaświecił mi 2x w życiu check. Po zczytaniu błędów op-comem wyszło.

 

P0136 - Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 2)
(5A) - Nie występuje
P0130 - Sonda lambda O2 1 rząd 1 do sondy lambda O2 2 rząd 1 Dane nieprawdopodobne
(25) - Obecny
P1243 - Zawór bocznikowy turbosprężarki Zakres/działanie
(58) - Obecny
Skasowałem je, ale po przejechaniu 1km ostatni błąd (p1243) znowu się pojawił. Przeczytałem trochę tematów i próbowałem porównać realne ciśnienie doładowania i zadane, ale niestety nie znalazłem w op-comie tego drugiego parametru :/ Może ktoś powie gdzie to znaleźć? Mam interfejs OP-COM 201008 china (op-com v6).
Na próbę na 2 biegu przycisnąłem i nagrałem ciśneinie doładowania (załącznik). Czy jest ono prawidłowe? Czy 1,6bara w programie = 0,6bar turbiny? Odejmuje się od tej wartości ciśnienie atmosferyczne czy też to ciśnienie jest za duże?
Proszę o porady dotyczące błędów oraz logów.
ps. jaką wersję programu sobie zainstalować żeby nie uziemiło interfejsu, a żeby miała wszystkie te parametry?
Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podglądam ciśnienia w opcomie, ja korzystam z zegara, ale kojarzę, że wyjściowe w opcomie jest 99kPa.

Więc ładuje ci te 0,6 bara.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach miałem 0,99-1kPa. A jeszcze pytanko. Czy trubina nie powinna szybciej ładować 0,6? - przypominam tylko, że wykres jest dla 2 biegu. W ptk postaram się sprawdzić na 3 lub 4.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo powinno wstawać od 1950 obr.

Ale wiadomo, że nie od razu uzyskasz max doładowanie, duzo zależy od obciążenia chwilowego silnika.

Najlepiej zapnij sobie 4 bieg i cisnij gaz od 1700 obrotów, to wtedy powinno być 0,6 ale podejrzewam że dopiero w okolicach 3500-4000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyśc styki, one tam lubią zaśniedzieć.

I dognij konektorki we wtyczce, żeby mocniej łapały.

 

To bardzo częsta usterka tego zaworu w letach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności