Skocz do zawartości
PiotrGr

Astra J 1.4 sedan 2017 nie przełącza na lpg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam astrę jak w temacie. Przebieg 10tys. Ostatnio podczas porannego odpalania przy temperaturach 4-7 stopni nie chce przełączyć na LPG. Przy odpaleniu kontrolka LPG miga a po około 4-5 minutach przestaje migać czyli cały czas jade na PB. Dziwne, że gdy zrestartuje silnik ponownie go uruchamiając z wyjęciem kluczyka ze stacyjki wszystko działa normalnie tj. lpg włączy się po chwili. Problem ten nie dotyczy kolejnego odpalenia kiedy wracam z pracy. Wiec wychodzi na to, że to tylko przy niskich temperaturach kiedy samochód stoi cała noc na parkingu.

 

Byłem już dwa razy w Aso:

W Gliwicach: powiedzieli ze jest za małe ciśnienie (było 1.25 i zmienili na 1.4);

W Rudzie Śląskiej: po podpięcia do komputera nie wyskoczyły żadne błędy i powiedzieli ze wszystko jest ok, mimo moich szczegółowych informacji z których wynika że nie jest ok.

 

Proszę o jakąkolwiek pomoc, obawiam się, że to może doprowadzić do pogłębienia usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zbyt niskie ciśnienie może powodować problemy z przełączeniem na gaz - 1,25 kPa to za mało. Korekta została wykonana do właściwej wartości i powinno wynosić ok. 1,4-1,45 kPa.

Proponuję jeszcze raz podjechać do Wawrosza (o ile to te Gliwice a nie Kanclerz Przyszowice) - jest opcja uszkodzenia oprogramowania sterownika LPG, miałem ostatnio taki przypadek z samochodem użytkownika Pablo cars. Najprawdopodobniej usunąłem problem, ale nie mam od niego jeszcze żadnego potwierdzenia - testowałem to auto po naprawie przy temp. ok. +7/8*C i przełączał się bez zająknięcia.

Usterka z pewnością się nie pogłębi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Faktycznie zbyt niskie ciśnienie może powodować problemy z przełączeniem na gaz - 1,25 kPa to za mało. Korekta została wykonana do właściwej wartości i powinno wynosić ok. 1,4-1,45 kPa.

Proponuję jeszcze raz podjechać do Wawrosza (o ile to te Gliwice a nie Kanclerz Przyszowice) - jest opcja uszkodzenia oprogramowania sterownika LPG, miałem ostatnio taki przypadek z samochodem użytkownika Pablo cars. Najprawdopodobniej usunąłem problem, ale nie mam od niego jeszcze żadnego potwierdzenia - testowałem to auto po naprawie przy temp. ok. +7/8*C i przełączał się bez zająknięcia.

Usterka z pewnością się nie pogłębi.

Arkos rozumiem, że pracujesz w Gliwicach w Wawroszu? Gdy podjadę do serwisu chciałbym się powołać na Ciebie, jest taka szansa? Skoro pomogles Pablo cars to i mi pomożesz. Widzę, że masz specjalistyczna wiedzę w tym temacie a nie tak jak Panowie z Rudy. Nie ukrywam, że chciałbym już tą usterkę naprawić, bo jeżdżę z nią drugi tydzień i nie jest to fajne przy nowym samochodzie.

 

Serdecznie pozdrawiam i dziękuje za profesjonalną odpowiedź.

Edytowane przez PiotrGr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mu pomogłem, bo nie dał mi znać. Wydaje mi się, że usunąłem jego problem, bo podczas testu kilkakrotnie przy temp. +8*C auto przełączało się każdorazowo.

Zasadą jest, że w takich wypadkach (gwarancja) zaczyna się od najprostszych rzeczy, jeśli nie ma konkretnego wskazania na usterkę (czyli nie ma błędów). Najpierw ciśnienie, potem diagnostyka poszczególnych elementów układu - wszystko zgodnie z odgórnymi procedurami. Uderzając w sedno: zanim wymenią auto na nowe, to najpierw powymieniają wszystko co się da - tak mniej więcej przebiega proces naprawy gwarancyjnej. Nie możesz mieć żalu czy do Kanclerza czy do Wawrosza, że postępują jak im nakazują.

Zadzwoń, umów się na serwis (może potrwać, bo mamy grafik zapełniony w 110%), powiedz, że już z tym byłeś i jeśli faktycznie chcesz, abym ja się tym zajął, to powiedz doradcy, że chcesz by to auto robił wyłącznie Arek. Jest jakiś spory procent szansy, że faktycznie do mnie trafi. W tym zajobie jaki teraz mamy, często auta są dawane z przypadku - kto wolny, ten bierze.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przepraszam, ale w tygodniu nie zaglądałem na forum.

Tak, mialem dokładnie taki sam objaw, tzn po nocy przy niskich temp. nie przełączał się na LPG., dopiero restart silnika pomagał.

I tu musze potwierdzić - kolega Arkos usunął problem.

Za co przy okazji chciałem serdecznie podziekować!!!

Pozdr.


Do kolegi PiotrGr.

ja do momentu naprawy sobie w ten sposób radziłem, ze po odpalaniu wyłaczałem LPG i czekałem aż sie zagrzeje do ok 60st i wtedy paluchem przełączałem (w taki sposób działało).

Dzieki temu nie musiałem gasić i odpalać.

też najpierw bujałem się raz w innym serwisie, później jeszcze raz miałem podniesione ciśnienie na parowniku i dopiero kol. ArKos pomógł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zwłaszcza ArKos i Pablo cars czy możecie zdradzić co było przyczyną usterki? Bo czytając różne wątki na kilku forach można założyć że wymiana czujników ciśnienia na listwie i czyszczenie elektrozaworu nie daje efektu. Kilka osób pisało że regulacja (zwiększenie) ciśnienia na reduktorze LPG też nie pomogło... Czyli faktycznie winne jest oprogramowanie a nie "mechanika"? W ASO jest możliwość aktualizacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ze swoim oplem (silnik jak w temacie, przebieg 8 tys km) identyczne problemy jeśli chodzi o przełączanie na LPG. Własnie wróciłem z ASO i stwierdzili że przyczyną było zanieczyszczenie elektrozaworu cewki lpg. Wyczyścili i ma już być w porządku. Co mnie zdziwiło powiedziano mi że jest to normalna czynność serwisowa którą trzeba wykonywać co jakiś czas, szczególnie kiedy na zew. jest niższa temperatura. W czasie gwarancji auta robią to za darmo, później odpłatnie. Przyczyną takiego stanu rzeczy mają być zanieczyszczenia w samym paliwie lpg (tankuję przede wszystkim na Statoil a stacji "krzak" unikam jak ognia) co jest nie do uniknięcia ponieważ podobno owe zanieczyszczenia zdarzają się zawsze - mniejsze lub większe a nowoczesne instalacje są na nie podatne. Trochę się zdenerwowałem bo jeśli to prawa, będę skazany na regularne wizyty w ASO i płacenie za nie. Oczywiście w instr. obsługi Opel zapomniał o tym wspomnieć. Pablo cars daj znać czy po zabiegu wykonanym przez Arkosa problem nie powrócił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem że zanieczyszczenie elektrozaworu cewki lpg nie było przyczyną mojego problemu ponieważ dzisiaj auto znowu nie przełączyło się samoczynnie na lpg. Dam znać po następnej wizycie w aso - zobaczymy co tym razem wymyślą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mu pomogłem, bo nie dał mi znać. Wydaje mi się, że usunąłem jego problem, bo podczas testu kilkakrotnie przy temp. +8*C auto przełączało się każdorazowo.

Zasadą jest, że w takich wypadkach (gwarancja) zaczyna się od najprostszych rzeczy, jeśli nie ma konkretnego wskazania na usterkę (czyli nie ma błędów). Najpierw ciśnienie, potem diagnostyka poszczególnych elementów układu - wszystko zgodnie z odgórnymi procedurami. Uderzając w sedno: zanim wymenią auto na nowe, to najpierw powymieniają wszystko co się da - tak mniej więcej przebiega proces naprawy gwarancyjnej. Nie możesz mieć żalu czy do Kanclerza czy do Wawrosza, że postępują jak im nakazują.

Zadzwoń, umów się na serwis (może potrwać, bo mamy grafik zapełniony w 110%), powiedz, że już z tym byłeś i jeśli faktycznie chcesz, abym ja się tym zajął, to powiedz doradcy, że chcesz by to auto robił wyłącznie Arek. Jest jakiś spory procent szansy, że faktycznie do mnie trafi. W tym zajobie jaki teraz mamy, często auta są dawane z przypadku - kto wolny, ten bierze.

Ja mam pytanie . Co się zmieniłonw ostatnim czasie w tych instalacjach że dzieją się takie rzeczy. Korzystałem przez 3 lata z LP tylko astra lpg w sumie 6 aut, w różnych warunkach pogodowych od -20° do+40 ° i nic sie takiego nie działo.

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana podwykonawców produkujących komponenty do LPG?

To się nazywa oszczędność, czy jakoś tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana podwykonawców produkujących komponenty do LPG?

To się nazywa oszczędność, czy jakoś tak...

To super . Bo teraz już w prywatnym właśnie miałem taką przygode. Jestem umówiony do was na poniedziałek 4.12 o 14:30.

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem nie powrócił.

Moim zdaniem czyszczenie elektrozaworku jest robione bo jest to najprostsza i najtańsza czynność, a czasem rzeczywiście ten zaworek sie przycina. Myślę jednak że w większości przypadków przy małych przebiegach jest bezowocne. Poza tym zatarcie/ zabrudzenie zaworka raczej nie objawiałoby się taką regularnością jak w moim i kolegów przypadku, tzn. Zawsze gdy jest zimno i na zimnym silniku.

Nie demonizowałbym, że będzie trzeba często czyścić: filtry są po to żeby cały badziew wyłapać ( przy założeniu że je zmieniamy i nie tankujemy u "januszuf".

Tak więc cieszmy się z naszych zapalniczek i już☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że moja naprawa jest w pełni skuteczna?

BTW

Solenoid parownika też był czyszczony zanim wziąłem się za sterownik - nosił ślady mazutu i nie do końca płynnie się poruszał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a tak przy okazji. Jaką temperaturę musi u Was złapać silnik żeby przełączyć się na LPG? Pytam ponieważ przed wizytą w aso w pn, wystarczyło u mnie 50 st żeby się przełączył. Teraz temperatura musi być ok. 70 st i wydaje mi się że to ich sprawka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam inne auto i polską instalację, ale ustawiłem 32 stopnie. 70 to gruba przesada.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi ArKos: tak, naprawiłeś usterke skutecznie.

Dziwię się tym mazutem w solenoidzie, bo zanim udało mi się z Tobą porozmawiać, auto było jakieś 2 tygodnie wcześniej w ASO i też mi czyszczono solenoid i byl wymieniony filtr. Czyli powinienem zalożyć szeregowo 2gi filtr zeby chronić wtryskiwacze i reszte układu? Chyba bez sensu bo tylko przepływ zdławię. Tak czy inaczej, Twoja naprawa skuteczna, za co jeszcze raz dziękuję.

Do kolegi Nowyk. Wydaje mi sie ze te instalki maja 2 algorytmy dzialania. Tez latem przelączał się zanim wyjechałem z placu, długo przed tym, zanim wskazówka temp. Się podniosła. A teraz gdy zimno przy ok 60st. I co ważne, kolega ma taką samą astre i nie był na serwisie od zakupu a dzieje się tak samo. Więc myślę, że latem znów wróci do normy to przełączanie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie mam taki sam problem od pierwszego tankowania gazem. Auto garażowane +5 st rano przełączy dopiero po powtórnym uruchomieniu silnika potem w ciągu dnia działa przełączanie. Przejechane 1000km (3-cie tankowanie gazem), zgłoszone do Aso - nic nie wykryli. Najpierw twierdzili, że zły gaz , ale jak im powiedziałem, że tankowany u nich to już gaz dobry. Chyba nie wiedzą co z tym zrobić bo proponują zostawić auto (nie uwierzą jak nie zobaczą). Do ASO mam 35 km i nie bardzo uśmiecha mi się wyprawa z samochodem - powrót autobusem, i znowu wyjazd po samochód czyli 2 dni urlopu. Nie wiem czy miałem pecha czy jest to reguła w oplach z fabrycznym gazem to nie palenie na gazie. Czy jest to błąd oprogramowania, który chyba nie jest trudny do "naprawy" i powinien być rozpoznany. Poprzednim autem (Mitsubischi) przejechałem 300tys km na gazie i takich problemów nie miałem ani w lecie ani w zimie. Czy kolega ArKos coś mógłby w tym temacie podpowiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wielokrotnie pisałem.

Tu też

Zmiana podwykonawców produkujących komponenty do LPG?

To się nazywa oszczędność, czy jakoś tak...

Problem najczęściej leży po stronie sterownika LPG lub jego oprogramowania i jest to normalna masówka - nie ma dnia bez Astry z nieprzełączaniem się na LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wielokrotnie pisałem.

Tu też

Problem najczęściej leży po stronie sterownika LPG lub jego oprogramowania i jest to normalna masówka - nie ma dnia bez Astry z nieprzełączaniem się na LPG.

Dzięki Arkos za odpowiedź. Dzisiaj w aso powiedzieli, że jest odpowiedź Opla w mojej sprawie by na razie nic z tym nie robić bo pracują nad zmianą oprogramowania sterownika w firmie Opel i pewnie będzie jakaś akcja poprawiania tych sterowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ciekawa informacja zważywszy na fakt, że żadnego biuletynu technicznego nie wydali.

Ilekroć była sytuacja tego typu i pracowali nad rozwiązaniem, wydawali biuletyn z informacją, aby nie podejmować żadnych działań i czekać na to czy tamto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.