adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Zauważyłem, że jak pojawia się błąd słychać charakterystyczny dźwięk, takie pyknięcie jak od przekaźnika. Czyli tak jakby się rozłączał Może czujnik temp. płynu? Wyjmij wtyczkę od czujnika i zobacz czy po odpaleniu też cyknie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82050-b%C5%82%C4%85d-p0683-glow-plug-circuit-open/page/2/#findComment-682083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Mati ale jest pin w przekaźniku który dostaje impuls od czujnika. I jeżeli czujnik wskaże inną temp. to przekaźnik się może rozłączyć. Czy się mylę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82050-b%C5%82%C4%85d-p0683-glow-plug-circuit-open/page/2/#findComment-682086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82050-b%C5%82%C4%85d-p0683-glow-plug-circuit-open/page/2/#findComment-682099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobwoj Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Poprawcie jeżeli się mylę. Jeżeli moduł świec byłby uszkodzony, wówczas świece by nie grzały, nie dochodziło by napięcie. Skoro u mnie świece grzeją, napięcie dochodzi, to moduł świec jest sprawny. Ponadto błąd nie pojawia się natychmiast po uruchomieniu silnika tylko po kilkunastu sekundach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82050-b%C5%82%C4%85d-p0683-glow-plug-circuit-open/page/2/#findComment-682105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Poprawiam: mylisz się.Są usterki modułu grzania świec, które pomimo, że świece grzeją, generują błąd jakby nie grzały. Moduł sprawdza pobór prądu i jeśli jest on zbyt mały, to wywala błąd. Zbyt mały pobór prądu to może być wadliwy styk (np. zimny lut) który nie jest w stanie przekazać określonego amperażu. Może to być nadpalony styk przekaźnika w module. Może to być śniedź na łączówkach. Może to być w końcu kwestia samej świecy, która pomimo że czerwona to nie rozgrzewa się do swojej temperatury. Wiąże się to oczywiście w prawie każdym wypadku ze spadkiem napięcia na odbiorniku (świecy) ale niekoniecznie. Sprawdzałem kiedyś Punto 1,3JTD i mimo, że wyjęte świece wszystkie grzały na aku do czerwoności, to miały różne rezystancje - począwszy od 2 a na 10 ohmach skończywszy. Oblicz sobie pobór prądu sla świecy o oporności 2 ohmy a dla takiej co ma 10 ohm. Żeby ułatwić: pierwsza weźmie 6 amper a druga 1,2 ampera. Obie się rozgrzeją do czerwonego, ale ta druga w zdecydowanie dłuższym czasie (dla sterownika) i może tu leży przyczyna. W tym Punto wymieniłem komplet świec i przelutowałem oczko zasilające, to pod sterownikiem, gdzie jest wyjście grubego czerwonego przewodu na świece żarowe. I było si.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82050-b%C5%82%C4%85d-p0683-glow-plug-circuit-open/page/2/#findComment-682106 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.