Skocz do zawartości
bobwoj

Błąd P0683 Glow Plug Circuit Open

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

 

Mam problem z wyskakującym żółtym kluczykiem.

Po podłączeniu do intefejsu wyskakuje błąd P0683 Glow Plug Circuit Open. Wyczytałem, że może być to błąd spalonej świecy żarowej.

Po sprawdzeniu świec rzeczywiście jedna okazała się spalona. Kupiłem nową Boscha i przełożyłem (znalazłem, która jest spalona). Pozostałe są sprawne, wykręciłem wszystkie i po kolei sprawdziłem na akumulatorze, czy grzeją. Wszystkie grzeją. Sprawdziłem także, czy jest napięcie na fajkach i jest. Skasowałem błąd, jednak po ponownym odpaleniu błąd wskakuje. Ilekroć go wykasuję, po ponownym odpaleniu po kilkunastu sekundach ponownie pojawia się żółty kluczyk i na interfejsie widać ten sam kod błędu. Auto odpala bez problemu, pracuję równo. Moje pytanie. Dlaczego pomimo sprawnych świec, napięcia na fajkach i wykasowaniu błędu, cały czas po ponownym odpaleniu błąd się pojawia? Co powinienem jeszcze sprawdzić?

 

Auto to Opel Corsa C 2004 rok 1.3 CDTI.

 

Pozdrawiam

Robert

Edytowane przez bobwoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest błąd komunikacji sterownika świec ze sterownikiem silnika.

Czyli wiązka, wtyczki a dopiero potem poważniejsze sprawy typu sterownik świec , sterownik silnika.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik świec żarowych do sprawdzenia - najlepiej na chwilę podłożyć inny sprawny.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiem, że sterownik znajduję się w trudno dostępnym miejscu. Nie mam drugiego na podmianę, więc najpierw sprawdzę połączenia. Czy spalony bezpiecznik może też dać taki błąd?

Edytowane przez bobwoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nr.21

post-37019-0-72691400-1511768684_thumb.jpg

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wyjąłem sterownik świec, rozebrałem i sprawdziłem czy nie ma zimnego lutu wg filmu poniżej. U mnie wszystko jest ok. Sterownik jest ok. Napięcie na świece przychodzi, wszystkie świece są ok. Błąd nadal występuję, co jeszcze mogę sprawdzić?

 

Edytowane przez bobwoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swiece sprawdzone na 100% sprawdz ich rezystancje dla pewnosci bo niektore ople wywalaja blad swiec zarowych jak nie wymieni sie kompletu swiec

z powodu roznicy w rezystancji podczas nagrzewania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawdzałem na krótko na akumulatorze. Wszystkie grzeją. Wcześniej jedna była spalona. Wymieniłem na nową. Jednak błąd pojawia się ponownie, ale nie od razu , tylko po kilkunastu sekundach po odpaleniu silnika. Nie chcę wywalić sprawnych pozostałych świec.

Edytowane przez bobwoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ciebie ale mnie uczono że świece wymienia się wszystkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawdzałem na krótko na akumulatorze. Wszystkie grzeją. Wcześniej jedna była spalona. Wymieniłem na nową. Jednak błąd pojawia się ponownie, ale nie od razu , tylko po kilkunastu sekundach po odpaleniu silnika. Nie chcę wywalić sprawnych pozostałych świec.

To mogła polecieć kolejna.

Mnie też uczono że świece najlepiej dać nowe wszystkie a ideałem jest takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie rację wiem, że powinienem wymienić wszystkie. Jednak szkoda mi wywalić sprawne świece, które rozgrzewają się do czerwoności tak jak nowa. Zauważyłem, że jak pojawia się błąd słychać charakterystyczny dźwięk, takie pyknięcie jak od przekaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem, że jak pojawia się błąd słychać charakterystyczny dźwięk, takie pyknięcie jak od przekaźnika.

 

 

Czyli tak jakby się rozłączał

Może czujnik temp. płynu?

Wyjmij wtyczkę od czujnika i zobacz czy po odpaleniu też cyknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tematu wymiany swiec dodam tyle ze wymienilem kiedys tez jedna po ww bledzie ale na taka samą wiec firma i nr kat modelu kompletu jest taka sama i problemu do tej pory nie mam. skup sie na tym czy sa wszystkie tej samej firmy .... i jeszcze raz na module swiec ,czujnik od plynu nie ma tu nic wspolnego .

przekazniki w skrzynce sa i cykac beda .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mati ale jest pin w przekaźniku który dostaje impuls od czujnika.

I jeżeli czujnik wskaże inną temp. to przekaźnik się może rozłączyć.

Czy się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mati ale jest pin w przekaźniku który dostaje impuls od czujnika.

I jeżeli czujnik wskaże inną temp. to przekaźnik się może rozłączyć.

Czy się mylę?

czujnik temperatury jest 2 pinowy umieszczony w obudowie termostatuv40-72-0376_02_td_1.jpg

jest to nic innego jak termistor ntc w sporej obudowie.

reszte roboty robi jednostka sterujaca ecu w samochodzie

jezeli zdarzy sie ze czujnik plynu nie laczy lub jego wskazanie jest poza zakresem to automatycznie zalaczają sie wentylatory w celu ochrony silnika przed przegrzaniem( nawet jak silnik bedzie mial np temperature -20 st c)

nie jestem pewien z ktorych czujnikow pobiera temp do grzania swiec ale pozostaje czujnik tmp paliwa i czujnik tmp powietrza zasysanego w przeplywce)

modul grzania swiec zarowych jest oparty na tyrystorach wiec nie ma tu zaleznosci pstrykania przekaznikow do grzania swiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:spoko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie jeżeli się mylę. Jeżeli moduł świec byłby uszkodzony, wówczas świece by nie grzały, nie dochodziło by napięcie. Skoro u mnie świece grzeją, napięcie dochodzi, to moduł świec jest sprawny. Ponadto błąd nie pojawia się natychmiast po uruchomieniu silnika tylko po kilkunastu sekundach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiam: mylisz się.
Są usterki modułu grzania świec, które pomimo, że świece grzeją, generują błąd jakby nie grzały. Moduł sprawdza pobór prądu i jeśli jest on zbyt mały, to wywala błąd. Zbyt mały pobór prądu to może być wadliwy styk (np. zimny lut) który nie jest w stanie przekazać określonego amperażu. Może to być nadpalony styk przekaźnika w module. Może to być śniedź na łączówkach. Może to być w końcu kwestia samej świecy, która pomimo że czerwona to nie rozgrzewa się do swojej temperatury. Wiąże się to oczywiście w prawie każdym wypadku ze spadkiem napięcia na odbiorniku (świecy) ale niekoniecznie.

Sprawdzałem kiedyś Punto 1,3JTD i mimo, że wyjęte świece wszystkie grzały na aku do czerwoności, to miały różne rezystancje - począwszy od 2 a na 10 ohmach skończywszy. Oblicz sobie pobór prądu sla świecy o oporności 2 ohmy a dla takiej co ma 10 ohm. Żeby ułatwić: pierwsza weźmie 6 amper a druga 1,2 ampera. Obie się rozgrzeją do czerwonego, ale ta druga w zdecydowanie dłuższym czasie (dla sterownika) i może tu leży przyczyna. W tym Punto wymieniłem komplet świec i przelutowałem oczko zasilające, to pod sterownikiem, gdzie jest wyjście grubego czerwonego przewodu na świece żarowe. I było si.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.