Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z silnikiem z14xep 2005r. Chodzi o wypadanie zapłonu p304 i p300 wypadanie na cylindrze czwartym i sporadyczne wypadanie na różnych.

Problem dotyczy tego ze jak zostawię auto na wolnych obrotach nierówno pracuje i pojawia się błąd. Jak trzymam samochód cały czas na obrotach jest ok - nie wskakują błędy.

Jak silnik jest zimny jest ok.

Na obroty się wkręca ładnie

 

Wymieniłem pęknięty wałek rozrządu wydechowy na nowy kupiony w Bydgoszczy,

Sprawdziłem ciśnienie na poszczególnych cylindrach tutaj trzymają koło 11-12 ale zauważyłem że czasem jak sprawdzłem to te wartosci sie zmieniały i na cylindrze 4 lub innych było po 9.

Ponadto wymieniłem

ECU

DIS - cewka

Świece

 

Czyściłem i sprawdziłem:

EGR

Klapy wirowe

wtryski

 

Ponownie i precyzyjnie sprawdzałem rozrząd.

 

Pytanie dodatkowe bo mam dziwne odczucie ze mało jest oleu pod pokrywą zaworu czy ten typ tak ma?

Dodatkowo jak odłaczyłem przewód paliwowy było niskie ciśnienie paliwa. Zaznaczam że auto odpala nawet po długim postoju na strzała.

 

Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem. Będę wdzięczny za konstruktywną dyskusję tematu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82083-z14xep-p300-p304/
Udostępnij na innych stronach

Masz niskie ciśnienie to pierwsze się tym zajmij i ewentualnie wymień regulator ciśnienia

 

Różnica ciśnień -może zawory się wieszają lub hydro nawala

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82083-z14xep-p300-p304/#findComment-681822
Udostępnij na innych stronach

Masz niskie ciśnienie to pierwsze się tym zajmij i ewentualnie wymień regulator ciśnienia

 

Różnica ciśnień -może zawory się wieszają lub hydro nawala

sprawdze to.

Ale jest problem z tym że jak dodam gazu i trzymam go na 1000 obrotów błąd nie wskakuje.

jak jest na jałowych koło 800 to bład zaraz mruga i wywala check

 

 

Zamówiłem cały rozrząd filtry i olej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82083-z14xep-p300-p304/#findComment-681841
Udostępnij na innych stronach

To się tyczy nie tylko właścicieli z14xep.

Wszyscy którzy mają drugą sondę to jej praca jest bardzo wolna w zakresie raczej na ubogiej.

Jeżeli pracuje jak pierwsza to sprawdź katalizator.

 

Kompresje mierzyłeś?

Hydropopychacze sprawdziłeś?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82083-z14xep-p300-p304/#findComment-682010
Udostępnij na innych stronach

To się tyczy nie tylko właścicieli z14xep.

Wszyscy którzy mają drugą sondę to jej praca jest bardzo wolna w zakresie raczej na ubogiej.

Jeżeli pracuje jak pierwsza to sprawdź katalizator.

 

Kompresje mierzyłeś?

Hydropopychacze sprawdziłeś?

kompresja równa 12-14

wymieniłem rozrząd zalałem to nowym olejem 5w30

wymieniłem wszystkie filtry.

po mocnym wstawianiu w obroty silnik pracuje równo co ciekawe sam podwyzszył sobie obroty z 730 na 780 pozniej to spadło do 730. Po jakimś czasie dłuzszym 5-10 minut na wolnych obrotach znów kuleje i wrzuca błędy.

Zauważyłem ze jak prpacowała druga sonda lambda po mocnym piłowaniu obrotami to silnik pracował równo. Jak sonda przestała zmieniać wartości silnik zaczyna gubić zapłon.

podwyższyłem mu obroty komputerem na 780

Sprawdzałem popychacze wszystko wygląda i pracuje cicho.

 

Dodam że dolot wyczyszczony klapy prędzej stukały po czyszczeniu ucichły.

podmiana wtrysku paliwa nic nie dała dalej na 4 cylindrze wypada zapłon te same błędy.

Podmieniłem czujnik temperatury - problem dalej występuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82083-z14xep-p300-p304/#findComment-682015
Udostępnij na innych stronach

A w profilu masz wpisane.Zmień w profilu aby nie wprowadzał w błąd.

 

Sprawdziłeś jak pracuje przepływka?

Na próbę możesz ją odłączyć gdy zaczyna kuleć.

Mierzyłeś ciśnienie paliwa 3.7-3.9 bar?

Przełożyłeś wtrysk z innego cylindra na 4?

Jaka jest różnica w kompresji między 4 i pozostałymi?

Robiłeś pomiar z próbą olejową?

Sprawdziłeś jaka jest iskra na świecach?

Świece rozumiem że takie jakie producent przewiduje FQR8LEU2 szczelina na elektrodzie 0.85-0.95

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82083-z14xep-p300-p304/#findComment-682028
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka samochodów - uzupełnię profil :)

Przepływka była czyszczona - pracuje dobrze.. Sprawdzałem to efekt mizerny tylko obroty sie podnoszą.

EGR był czyszczony - pracuje dobrze

Ciśnienie paliwa sprawdzałem nie mierzyłem ale wykonam pomiar. Wymieniałem filtr paliwa ciśnienie było jak i w innych autach mocne.

Wyciągałem listwe wtryskową wszystkie pracują dają wtrysk w kształcie V.

Odcinając komputerem poszczególne wtryski nie zauważyłem duzej zmiany w odłączeniu 4 wtrysku (na innych cylindrach odłączenie wtrysku dawało zmianę na 4 mało co mimo że podmieniałem wtryskiwacze)

Wtryski zamieniałem kolejnością. nie dało to efektu

W chwili obecnej po wymianie oleju nie ma róznicy w ciśnieniu na poszczególnych cylindrach zaleznie od próby od 12 do 14.

Cewki podmieniałem świece założyłem nowe z valeo RF13LC-1

 

Nie robiłem pomiaru próba olejową - poszukam jak to sie robi i postaram się wykonać to. Silnik mimo mocnego gazowania ma czyste spaliny.

 

 

 

 

A w profilu masz wpisane.Zmień w profilu aby nie wprowadzał w błąd.

 

Sprawdziłeś jak pracuje przepływka?

Na próbę możesz ją odłączyć gdy zaczyna kuleć.

Mierzyłeś ciśnienie paliwa 3.7-3.9 bar?

Przełożyłeś wtrysk z innego cylindra na 4?

Jaka jest różnica w kompresji między 4 i pozostałymi?

Robiłeś pomiar z próbą olejową?

Sprawdziłeś jaka jest iskra na świecach?

Świece rozumiem że takie jakie producent przewiduje FQR8LEU2 szczelina na elektrodzie 0.85-0.95

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82083-z14xep-p300-p304/#findComment-682037
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności