Skocz do zawartości

1,9cdth 150KM Wysoka temperatura silnika


Gość Sedit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pojawił się kolejny problem z Vectrą C. Mianowicie wskazówka temperatury wchodzi na czerwone pole. Dzieje się tak tylko na małym obiegu, ale do tego stopnia że wygotowuje płyn. Brak też ogrzewania (Wraca po otwarciu termostatu).

Podejrzewam uszkodzony termostat (niedawno podobno był wymieniany) lub pompa wody. Wydaje mi się, że przepływ cieczy nie jest prawidłowy. Nic nie leci z wężyka powrotu z bloku silnika. Bez różnicy czy na zimnym czy ciepłym silniku.

 

Żadnych wycieków nie znaleziono. Po doświadczeniach z poprzednim silnikiem, sprawdziłem również blok pod kątem ewentualnych śladów rdzy w okolicach korków serwisowych. Nic nie znaleziono.

Planuję jutro zablokować termostat i zobaczyć czy problem ustanie.

Jak ewentualnie sprawdzić pompę wody bez jej demontażu?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym od razu w pompę wody wbił. Nawet na małym obiegu MUSI być przepływ cieczy z tego małego króćca. Może jest zapowietrzony? Są odpowietrzniki. Sprawdzić, a jak jest ok to pompę zobaczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się ze układ powinien sam się odpowietrzyć. Jakby nie było postąpiłem zgodnie z instrukcjami odpowietrzania znalezionymi na forum. Bez efektu.

 

Przetrzymałem go trochę na 100 stopniach, czekając aż termostat się otworzy. Na dużym obiegu już nie gubi cieczy, a temperatura waha się od 80-90 stopni. Wydaje mi sie ze jak chłodziwo spadnie do odpowiedniej temperatury to termostat się zamyka, a później jak znowu nagrzeje - się otwiera. (Testowany na odcinku ok 40km)

Jutro kupuje pompę. Termostat zostawiam chwilowo w spokoju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wymieniona. Samochód przestał się grzać. Jeszcze tylko sprawdzić termostat, bo nie łapie temperatury.

Po jakim czasie/jakim dystansie ten silnik powinien złapać temperaturę? Zrobiłem ok 30km, z nawiewów leci letnie powietrze, a wskazówka w pozycji dolnej.

Czy ktoś wie dlaczego pompa w tym silniku jest z tworzywa sztucznego, a w 120 konnej już metalowa?

 

I na koniec kilka zdjęć mojej pompy:

WP_20171213_00_09_16_Pro.jpg

WP_20171213_00_09_07_Pro.jpg

WP_20171213_00_08_47_Pro.jpg

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Sedit

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirniki spotyka sie i takie i takie zaleznie od producenta. Temperatura powinna sie pojawic szybciej niz po 30km. Termostat otwarty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzałem, termostat był zablokowany w pozycji otwartej. Poprawiłem i teraz się nie otwiera nawet przy 100 stopniach. Termostat do wymiany.

 

Niestety nowa pompa taka sama. Do wyboru miałem z firmy Airtex lub Circoil. Jedna i druga mają wirniki z tworzywa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za badziewia kupujesz? Jak nie miałeś wyboru? Jest pierdylion sklepów internetowych dostarczających w 24h i możesz kupić coś, co jest dobre: Dolz, Febi, Hepu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Też miałem problemy z chłodzeniem - okazało się, że wirnik "odczepił" się od łopatek pompy. Objawy dziwne - raz się przegrzewał, raz wygotowywał wodę zbiorniczkiem, a raz było wszystko ok. Pierwsze co sprawdzaj to nawiew ciepłego powietrza - jak jest chłodne to zazwyczaj pompa. Termostat otwiera się przy ok. 88 stopni, w lecie do 80 stopni wystarczy 5 km.

Ja też nie miałem wyboru - plastik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności