Skocz do zawartości

Nietypowy błąd EGR, pojawia się i znika.


Gość kecoj

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Przejrzałem masę stron, for i podobnego przypadku nie znalazłem.

 

Auto: Astra H 1.7 Z17DTR/Z17DTJ

 

Występuje błąd:

 

P0409 - Za niskie napięcie zaworu wartości rzeczywistej recyr- kulacji gazu wydechowego

 

Czasem jego opis Op-com rozszyfrowuje inaczej jako: Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Circuit

 

Po skasowaniu błędu auto nie pokazuje go. Podczas jazdy pojawia się autko z kluczykiem - gdy dodam mocniej gazu znika, czasem pojawia się przy mniejszym obciążeniu silnika, po czym samo gaśnie podczas jazdy. Na odcinku 50km po kilka razy. Zapisuje się błąd w komputerze. I generalnie tu nie wiem o co chodzi. W większości przypadków o których czytałem błąd się pojawiał i nie znikał a jeśli tak to znikał dopiero po restarcie silnika.

 

 

I niby wszystko jasne - EGR do wymiany.

Czyszczenie i wymiana 2 razy (używki) nie dała poprawy. Kostka i piny przeczyszczone.

 

Auto zachowuje się normalnie. Wydaje mi się, że EGR nie działa bo coś jest nie tak z instalacją (np uszkodzony przewód od regulacji otwarcia) i jak egr wg komputera ma być zamknięty to błędu nie ma, pojawia się jeśli idzie sygnał do otwarcia ale EGR nie reaguje i sygnał kontrolny zwraca błąd. Jak daje gazu i komputer wysyła sygnał zamknięcia egr (a on cały czas jest zamknięty) to zwraca sygnał że ok i błąd znika podczas jazdy.

Mam rację czy nie tak to działa?

Możliwe jest, że egr jest ok tylko szukać gdzieś na wiązce problemu?

I jak np sprawdzic (na jakich pinach i gdzie podpiąć miernik) czy dochodzi napięcie sterujące (podpiać miernik pod kostkę i w op-com zrobić test egr)- wówczas będzie wiadomo czy sygnał sterowania dochodzi.

Proszę o pomoc i wyrozumiałość bo już głupieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie w wyszukiwarkę sprawdzanie/pomiary EGR-a - powinno się wyświetlić kilka tytułów na naszym forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję - skąd masz taką szczegółowy opis co należy sprawdzić? Fajna rzecz. Potwierdza to moje przypuszczenia. Nadal nie wiem jak podpiąć miernik i czy mój sposób sprawdzenia jest ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie jak tak sprawdzam egr jak na filmie to jest "martwy". Dlatego chce się dowiedzieć które piny (kable) spędzić mikrometrem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się chcesz pobawić to proszę:

wtyk EGR wtyk sterownika silnika
Pin 6 Pin 72
Pin 4 Zielony Pin 96
Pin 1 czarno -biały Pin 60 (nap.5V na sterowniku)
Pin 3 brązowo- biały Pin 34
Pin 2 Zielony Pin 10

post-37019-0-44846000-1519251333_thumb.png

post-37019-0-01857000-1519251338_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności