Skocz do zawartości
schalker

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Zafira 1.4T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wyczytałem na forum, że dobrze jest wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów po około 60 tys km (skrzynia 6T40). Niestety nie doczytałem czy wystarczy tradycyjna statyczna metoda wymiany czy raczej dynamiczna ?

 

Ew. będę wdzięczny za jakiś namiar na terenie Śląska znający dobrze ten temat.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis możesz znaleźć w Siemianowicach na Jasnej 26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dziekuje za informację.

 

Zadzwonię do wskazanego serwisu i popytam.

 

Ale z Waszego doświadczenia warto wymieniać metoda dynamiczną czy statyczną ? Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem i powiedział, że w przypadku gdy filtr jest zabudowany i niewymienny to jak najbardziej warto zrobić wymianę dynamiczną. Czy ktoś to potwierdzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skrzynia była naprawiana to i wymieniono filtr. W takim wypadku wymiana statyczna wystarczy. Jeżeli olej jest wymieniany regularnie co 60kkm to wystarcza wymiana statyczna - dynamiczna w kwestii samego filtra nie zmieni kompletnie nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skrzynia była naprawiana to i wymieniono filtr. W takim wypadku wymiana statyczna wystarczy. Jeżeli olej jest wymieniany regularnie co 60kkm to wystarcza wymiana statyczna - dynamiczna w kwestii samego filtra nie zmieni kompletnie nic.

 

Skrzynia nie była naprawiona. W swoim profilu nie zdążyłem jeszcze zmienić samochodu - być może podpis pod moim profilem kogoś zmylił to dla pewności dodam - Opel Zafira 1.4 Turbo, rocznik 2013, przebieg 100 tyś km, ze skrzynią nic się nie dzieje. W takim wypadku ArKos polecasz wymianę statyczną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, pomyliłem tematy :huh:

 

 

 

Zafira 1.4 Turbo, rocznik 2013, przebieg 100 tyś km, ze skrzynią nic się nie dzieje.

Więc wymiana statyczna. Ale pilnować wymian co 60kkm. 100kkm dla oleju w skrzyni to jeszcze nie tragedia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy pamiętasz może ile litrów przy wymianie statycznej w skrzyni 6T40 udaje się wymienić oleju ?

 

 

Przepraszam, pomyliłem tematy :huh:

 

 

 

Więc wymiana statyczna. Ale pilnować wymian co 60kkm. 100kkm dla oleju w skrzyni to jeszcze nie tragedia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4-5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy znajdę gdzieś manual dotyczący wymiany oleju w skrzyni 6T40 ? w necie niestety nic nie znalazłem, a ew. manuale na forum insigni dotyczą innych modeli skrzyń ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasada w każdym automacie jest taka sama. Możesz opierać się na manualu z AF40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj ArKos ... mam jeszcze pytanie...

 

ze stron www i poradników z USA, gdzie skrzynia 6T40 montowana jest w Chevroletach i Holdenach wyczytałem, że prawidłowy poziom oleju sprawdzamy na rozgrzanej skrzyni:

 

Uwaga: Poziom płynu przekładniowego należy sprawdzić, gdy temperatura płynu przekładniowego (TFT) wynosi 85-95 ° C (185-203 ° F).

 

Natomiast jak jest z opróżnianiem skrzyni ze starego oleju ? Do tej pory myślałem, że również spuszczamy go na rozgrzanej skrzyni .. natomiast na stronie

http://www.furitech.com.au/index.php/holden-chevrolet-cruze-6spd-6t40-automatic-transmission-service/

 

wyczytałem tak:

Opróżnianie przekładni ...

W dolnej części przekładni znajduje się bardzo mały korek spustowy 7/16 "Hex. Pamiętaj, aby spuścić płyn, gdy jest zimny, i jeśli spłukujesz, spróbuj utrzymać temperaturę poniżej 60 ° C. (Moment dokręcania 11 Nm).

Przekładnia 6T40 / 45 jest wyposażona w wewnętrzny zawór kontroli poziomu płynu umieszczony w pokrywie korpusu zaworu. Zawór jest otwarty poniżej 60 ° C, umożliwiając przepływ płynu wokół obszaru korpusu zaworu.Powyżej 60 ° C zawór zamyka się, umożliwiając wypełnienie obszaru pokrywy zaworu płynem, który może pomieścić około 2 litry.

Zatem z tego co czytam opróżniam olej w skrzyni w temperaturze poniżej 60 stopnia, aby zawór był otwarty i olej znajdował się na samym dole ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę dopowiedzieć coś do tego

 

 

wyczytałem, że prawidłowy poziom oleju sprawdzamy na rozgrzanej skrzyni:

Silnik ma być uruchomiony. A na rozgrzanym dlatego, że Dexron zwiększa swoją objętość ze wzrostem temperatury, czyli "puchnie".

 

Co do spuszczania - owszem, są zawory które zamykają się i otwierają zależnie od temperatury. Jeżeli masz takie potwierdzone info, to warto z niego skorzystać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do spuszczania - owszem, są zawory które zamykają się i otwierają zależnie od temperatury. Jeżeli masz takie potwierdzone info, to warto z niego skorzystać.

 

Informację o tym mam z tej strony

http://www.furitech.com.au/index.php/holden-chevrolet-cruze-6spd-6t40-automatic-transmission-service/

 

Nie wiem czy jest to sprawdzone info - jest to jakiś blog /poradnik.

 

Z innego forum amerykańskiego - wyczytałem, że stary olej spuszczają w temperaturze pokojowej, odmierzaja ilość spuszczonego oleju i mniej więcej tyle samo wlewają nowego. Oczywiscie potem na rozgrzanym oleju (85-95 stopni) - tak jak potwierdził ArKos - dokładnie sprawdzają poziom oleju.

 

Im wiecej czytam tym więcej mam wątpliwości. Czy ty ArKos spuszczałeś stary olej na rozgrzanej skrzyni czy na zimnej ? Myślę ze bez względu na temperature spuszczanego oleju w obu opcjach poprawnie wymienimy olej, wszak potem kontrolujemy jego poziom

 

Natomiast z tego co zrozumiałem jesli spuscimy go przy niższej temperaturze (max 60 stopni - zawór otwarty) to powinno się udać go więcej wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, po mojemu:

1. nie zwracałem uwagi czy skrzynia zimna czy nie. W instrukcji serwisowej nic nie pisało o tym, aby był zimny. Zlewałem nie mierząc ile - zwracałem jedynie uwagę na stan oleju, czyli czy ma opiłki i czy śmierdzi spalenizną

2. wlewałem do przelania, odpalałem silnik, uzupełniałem do przelania, odpowietrzyłem (kilka razy na kilka sekund lewarek w każde położenie skrzyni).

3. zrobiłem jazdę kilkanaście kilometrów aby olej się zagrzał

4. po jeździe sprawdzałem poziom na pracującym silniku i uzupełniałem do przelania + dodatkowe 0,5 litra ujęte w instrukcji serwisowej.

5. wydanie auta klientowi.

Czynności te wynikały z instrukcji serwisowej do AF40 bo w nich najczęściej wymieniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.

 

Jako, że istnieje już ten wątek pozwoliłem sobie dodać materiały jakie znalazłem w necie dotyczące skrzyni 6T40 / 6T45

 

Link 1 - tutaj własnie pisze o spuszczenie oleju do temperatury max 60 stopni, napełnienia skrzyni, kontrola poziomu oleju przy temp. 85-95
http://www.furitech.com.au/index.php/category/general-motors/6t4045/

 

Link 2 - procedura sprawdzenia poziomu oleju
http://www.atra.com/Bulletins/2016/Feb/atb1725.pdf

 

Link 3 - filmik - wymiana oleju
https://www.youtube.com/watch?v=ipdcU24uXxU

 

Link 4 - duży plik pdf o budowie skrzyni i rozwiązywaniu problemów i
błądów - po angielsku
http://www.atra.com/Webinars/GM/6T40_45_Diag_Fixes.pdf

 

Teoria wymiany oleju w miarę opracowana - problemem pozostaje jedynie odczytanie temperatury oleju skrzyni biegów - ani aplikacje typu Torque, ani porządny komputer diagnostyczny TEXA za kilka tysiecy nie mają parametru dotyczącego temperatury olej. Podjadę jeszcze przy okazji do znajomego mechanik - być może w OpComie będzie on dostępny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.