Skocz do zawartości

wspomaganie się samo wyłącza


Rekomendowane odpowiedzi

Gość sauroon

Witam. Od jakiegoś tygodnia mam problem z wspomaganiem w mojej astrze z 2001 roku (Z16se). Na zimnym silniku wszystko chodzi i działa, po przejechaniu jakiś 30 lub 35 km, wspomaganie znika i po pewnym czasie samo się włącza i tak w koło. Nie ma żadnego błędu, żadne kontrolki się nie świecą. Płyn jest. Przymierzam się powoli do wymiany pompy. Ale czy może to być coś innego? Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator. Napięcie ładowania może spadać poniżej 13V i tak będzie. Zmierzyć w momencie zaniku wspomagania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos jestes pewien że przy napieciu ponizej 13V w AG wyłaczy wspomaganie? Bo moim zdaniem nie napiecie a zgaszenie 'lampki" ładowania załacza wspomaganie. Miałem uszkodzony altek zero ładowania, ale lampka ładowania nie swieciła i wspomaganie działało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku produkcji stosowano pompy działające w oparciu o wzbudzenie alternatora. Potem zaczęto stosować z czwartym przewodem biegnącym do ECM, który podaje +12V jeśli napięcie w instalacji jest odpowiednio wysokie.

Zauważ, że kontrolka ładowania nie będzie świecić, a ładowania nie będzie, np. w wypadku padaki jednej diody w mostku, tak jak miałeś. Wykończysz aku. ECM ma monitorować napięcie i zapobiegać takim sytuacjom. Nie wiemy co ma kolega, wiemy, że może być przyczyna niskie napięcie ładowania.

Ja bym zmierzył napięcie ładowania w chwili, gdy wspomaganie nie działa, ew. podejrzałbym OPCOMem jak ono wygląda w chwili braku wspomagania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos to ja wiem , tyle że te nowsze rozwiązanie było w AH, a w Ag po wzbudzeniu. Przynajmniej tak poinformował mnie elektryk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sauroon

A więc tak, przy zimnym silniku, przy zapaleniu 14,2 V. Po jeżdzie, napięcie 13,55. Wspomaganie działa. Nie udało mi się zmierzyć przy wyłączonym wspomagaiu- bo jak na złość, nie chce się wyłączyć :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altek do regeneracji.

A przynajmniej sam regulator napięcia ze szczotkami nr. 5

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/p/1/24-1/

Poprzez spadki napięcia sterownik wyłącza wspomaganie aby utrzymać pracę silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos to ja wiem , tyle że te nowsze rozwiązanie było w AH, a w Ag po wzbudzeniu. Przynajmniej tak poinformował mnie elektryk.

Elektryk się myli. W AG były i takie i takie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności