Skocz do zawartości
carson

Corsa B 1.4 16v x14xe - demontaz glowicy - uszczelka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie w mojej prehistorycznej corsie wydmuchalo uszczelke. Chcialbym sprobowac samodzielnie wymienić uszczelkę (ze wzlegu na niska wartosc samochodu) z tym, ze nie jestem pewny czy dam rade zdemontować glowicę, ze wzgledu na kolektor dolotowy i mega malą przestrzen pod maską. Potrzebuję wskazówek kogos kto wykonywal taka operacje w tej wersji silnika. Kolektor wydechowy jest calkiem dobrze dostepny, wiec nie przewiduje z nim wiekszych problemow, ewentualnie zapieczone sruby. Nie wiem natomiast jak wyglada sprawa z dolotem. Jego wierzchnia cześć juz mialem okazje demontowac przy wymianie uszczelki pokrywy i wtryskow lpg. Pytanie czy mozna glowice wyciągnąc z dolotowym czy muszę go wczesniej odkrecic od glowicy. I jesli tak czy jest jakis normalny dostęp do szpilek. Jakiekolwiek podpowiedzi beda mile widziane! :)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

mega malą przestrzen pod maską.

Czy ty wiesz, co piszesz???

Ja żeby wyjąć alternator muszę zdjąć dolot.

Żeby poprawić opaskę na spływie oleju z turbo muszę wyjąć chłodnicę.

Masz meeeega dużo miejsca i nie narzekaj ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ty wiesz, co piszesz???

Ja żeby wyjąć alternator muszę zdjąć dolot.

Żeby poprawić opaskę na spływie oleju z turbo muszę wyjąć chłodnicę.

Masz meeeega dużo miejsca i nie narzekaj ;)

 

heheh no od strony dolotu na pewno nie! :) miales x14xe? podpowiesz czy wyciagne glowice bez wyciagania dolnej czesci dolotu (luzujac tylko srubunek miedzy glowica a dolotem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie w mojej prehistorycznej corsie wydmuchalo uszczelke. Chcialbym sprobowac samodzielnie wymienić uszczelkę (ze wzlegu na niska wartosc samochodu) z tym, ze nie jestem pewny czy dam rade zdemontować glowicę, ze wzgledu na kolektor dolotowy i mega malą przestrzen pod maską.

 

 

Na twoim miejscu ja bym się zastanowił czy masz wszystkie narzędzia potrzebne do odkręcenia i przykręcenia głowicy.

Klucz dynamometryczny, porządne klucze do śrub głowicy,czy masz wiedzę jak założyć rozrząd.

 

Górę dolotu juz rozbieraleś więc to nie problem.

Dla ułatwienia zdejmij górę dolotu ,wydech od kolektora odepnij i możesz całą głowicę z obydwoma kolektorami ściągać.

 

Śruby od głowicy luzuj najpierw po 1/4 obrotu potem o 1/2 obrotu

Potem na stole kolektory odpiąć i głowicę dać do planowania wszystkich powierzchni przylegania.

Przed oddaniem do planowania głowicę obrócić do góry nogami zalać zawory naftą aby sprawdzić czy są szczelne.

Do tego jeszcze przydało by się wymienić uszczelniacze zaworowe.

Reszty ci tłumaczyć nie trzeba bo jest tyle filmików i porad jak co robić że głowa boli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na twoim miejscu ja bym się zastanowił czy masz wszystkie narzędzia potrzebne do odkręcenia i przykręcenia głowicy.

Klucz dynamometryczny, porządne klucze do śrub głowicy,czy masz wiedzę jak założyć rozrząd.

 

Górę dolotu juz rozbieraleś więc to nie problem.

Dla ułatwienia zdejmij górę dolotu ,wydech od kolektora odepnij i możesz całą głowicę z obydwoma kolektorami ściągać.

 

Śruby od głowicy luzuj najpierw po 1/4 obrotu potem o 1/2 obrotu

Potem na stole kolektory odpiąć i głowicę dać do planowania wszystkich powierzchni przylegania.

Przed oddaniem do planowania głowicę obrócić do góry nogami zalać zawory naftą aby sprawdzić czy są szczelne.

Do tego jeszcze przydało by się wymienić uszczelniacze zaworowe.

Reszty ci tłumaczyć nie trzeba bo jest tyle filmików i porad jak co robić że głowa boli

 

Zaplecze sprzetowe jest, wszystko co potrzeba mam. Rozrządu jeszcze nie wymienialem sam ale mam potrzebna dokumentacje i instrukcje, wiec mysle ze sobie poradze. Martwi mnie tylko ten kolektor dolotowy bo od strony sciany grodziowej jest masakrycznie ciezki dostep i wolalbym dolot zostawic w komorze bez rozpinania wszystkiego.

 

va5qg80m1aao_t.jpg fjdly9738rf1_t.jpg kkxnvms3sdao_t.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty robiąc wymianę UPG nic w komorze nie zostawiaj.

Wszystkie płaszczyzny należy splanować papierem ściernym na płaskiej,równej ,grubej płycie.

Jak pisałem wcześniej ściągaj całą głowicę razem z kolektorem dolotowym.

Zdemontuj tylko to co masz od góry i do czego masz dobry dostęp.

Tak samo z montażem.

Cała głowica z kolektorem już poskręcanym do głowicy

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.