Skocz do zawartości
GTR

[F] Montaż dodatkowego czujnika temp. oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie,

Chodzi mi po głowie montaż czujnika temperatury oleju w Astrze F. Silnik ośmiozaworowy, taki jak w profilu. Jak wiadomo, jeśli chodzi o olej, fabrycznie jest tu tylko czujnik ciśnienia oleju, który powoduje zapalenie się czerwonego symbolu oliwiarki przy bardzo niskim ciśnieniu (<0,6 bara).

Zegar który posiadam współpracuje z czujnikiem o gwincie "10mm/0,4" ".

Przychodzą mi do głowy dwa sposoby montażu:

1) Wstawienie trójnika do pompy oleju, wstawiłbym tam czujnik ciśnienia oleju i czujnik temperatury oleju. Obawiam się jednak, że ciężko będzie kupić trójnik z takimi gwintami, zwłaszcza że czujnik ciśnienia według katalogu ma gwint "M14x1,5". Zagadką pozostaje mi to, czy dołożenie dodatkowego obciążenia nie spowoduje przeciążenia pompy (choć widziałem, że niektórzy potrafią wstawić tam nawet trzy czujniki, włącznie z najcięższym - akcesoryjnym ciśnienia oleju). Montaż w tym miejscu wydaje się rozsądny, bo zegar wskazywałby temperaturę podawanego oleju.

2) Otwór w misce olejowej i przyspawanie nakrętki. Wydaje się to najprostszym sposobem, jednak wymaga demontażu misy i usunięcia opiłków z jej dna. Jest to już jednak zmiana nieodwracalna. Mierzona temperatura to ilość stopni oleju w misce, czyli niższa niż podawana na elementy silnika - olej w misie zdąży się schłodzić. Odnośnie misy widziałem montaż w korku spustowym, ale jest tu on pod kątem i ewentualny czujnik aż by się prosił o urwanie, a co za tym idzie groziłaby mi utrata oleju z misy.

 

Może macie pomysł jak to zgrać? Może zastosować "Adapter czujnika ciśnienia i temperatury oleju" dostępny na popularnym portalu aukcyjnym? Pozostaje jednak wtedy wątpliwość czy gwinty będą pasować, a obawiam się, że jednak nie.

 

Pozdrawiam

 

Wymyśliłem jeszcze jeden sposób - zastosowanie podstawki pod filtr oleju. Wtedy posiadałbym dwa wyprowadzenia, na temperaturę i ciśnienie oleju.

 

Edytowane przez GTR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawka nie jest dobrym pomysłem.

Bez przepływu będzie oszukiwać, przecież tam jest termostat.

Zrób jak ja.

W pompie oleju z jednej strony masz korek z zaworem nadmiarowym.

z drugiej korek zaślepkę.

W tym korku sobie nagwintuj i wkręć czujnik.

Obędzie sie bez dużej ingerencji w układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenną radę. Oglądałem pompę oleju i niestety nie wiem o który korek chodzi. Patrząc od pasa przedniego w pompie oleju jest korek, to zawór nadciśnieniowy. Z tyłu za to jest wkręcony czujnik ciśnienia oleju. Tak to wygląda u mnie (załącznik). Dodaję również w załączniku pompę oleju.

Będę musiał również poszukać gwintownika, to dość nietypowy gwint. Ogólnie wydaje się to prostsze, niż jest w rzeczywistości :lol:

 

1417-1943-thickbox.jpg

IMG_20180525_120825-768x1024.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz 3 króćce.

Zróbmy zegarek na godzinę 18:00

18:20   =  nie wiem

18:35 na bank zawór nadmiarowy

23:55 tu bym wkręcał czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądnąłem pompę i chyba o ten korek chodzi. Dobre miejsce, ale przy założonej pompie wspomagania nie wiem czy uda mi się go odkręcić, jest mało miejsca. Jeśli zamontowałbym czujnik w ten korek, to nie miałbym jak go wkręcić ponownie. Ewentualnie zastosowanie śruby zamiast korka.

IMG_20180527_165500.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić korek na inny z sześciokątem zewnętrznym i  z otworem przygotowanym pod kątem aby czujnik się dało wkręcić.

 

 

Korek ma M18 pytanie jaki gwint ma czujnik który chcesz wkręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czujnik ma gwint 1/8 cala. Znalazłem taki adapter - https://www.conrad.pl/p/adapter-equus-m-18-x-15-842206 . Widziałem jak ktoś właśnie montował taki czujnik w tym korku. Po montażu z czujnika wystawałyby tylko 2 cm, w dodatku centymetr to gwint montażowy przewodu, więc mógłbym go skrócić. Jeśli by się to zgrało ze sobą, to byłoby to idealne rozwiązanie - bez ingerencji, z łatwym dostępem i najtańsze.

2018-05-27_201106.png

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej zamiast adaptera kup taki gwintownik i rób gwint w korku, tak zyskasz trochę miejsca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie warto się tak bawić dla sztuki. Musiałbym obciąć śrubę, rozwiercić łeb i nagwintować. Nie mam gwintownika 1/8 cala, a najtańszy bym musiał zamówić za równowartość kilku gotowych korków. Powinno się to tam zmieścić, ewentualnie gdy to już by nie wypaliło to zamieniłbym czujnik na taki, z którego wychodzą giętkie przewody. Mój aktualny wygląda tak jak w załączniku.

original_1502396880550.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.