Skocz do zawartości
marek_m71

EGR - odczyty opcom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój samochód to astra g, 1.6 16V 101km 1999r. silnik X16XEL, z LPG. Wymieniłem ostatnio egr na inny, używany, ponieważ stary sie zaciął, wyczyszczenie nic nie dalo, ponieważ tloczek w ogole sie nie ruszal, wlozylem inny egr i mam problem, egr potrafi chodzic przez 10/15 a nawet godzinę bez problemu, i w pewnym momencie wyskakuje błąd i egr jest zacięty, w różnych pozycjach, samochod chwilę postoi, i pozniej znowu chwile jest ok, na komputerze widze ze pozycja egr wyrażona w voltach i procentach po prostu sie zaciela, teraz sie zastanawiam czy wartość wyrażona w voltach jest wartoscia ktora przychodzi do egra? Bo jeśli tak, bede wiedzial ze problem nie lezy w samym egr. Nie mam problemu z działaniem samochodu poniewaz otwór w samochodzie do którego powinny wracac spaliny z egr jest zawalony nagarem, na razie go nie czyscilem, chcialem miec najpierw pewność ze wymieniam na dobry egr i czy to na pewno tylko on jest zepsuty, no i wlasnie mam taki problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl logicznie.

Uważasz że masz uwalony EGR.

Na jakiej podstawie?

Błędy odczytałeś? Jakie są?

I teraz dalej.

Jaki jest sens wymieniać EGR przy zatkanych kanałach?

Nawet czyszczenie EGR powinno być powiązane z czyszczeniem kanałów

 

Co do napiecia na EGR to sterownik wysyła napiecie na EGR  na pin D we wtyczce od EGR 4.8-5.2 V

Napięcie to idzie z pinu 14 we wtyczce od sterownika silnika.

2018-05-31_084918.png

 

Pin C i masa to powinno być poniżej 0.3V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Na podstawie wartości z opcom, jest tam przecież położenie żądane i wartosc rzeczywista w procentach i voltach, jeśli egr się zawiesi wywala blad p1405, chce mieć sprawny egr żeby nie miec błędu, nie wiem czy bede czyścil kanaly, moze tak zostawie albo zaslepie egra, ale nie chce miec błędu czyli chce żeby egr pracowal poprawnie. Samochód chodzi bardzo dobrze na tych zatkanych kanalach, także nie wiem po co to zmieniać, chodzi mi glownie o to żeby pozbyć się checka związanego z zacinajacym sie egrem. 

W takim razie co oznaczaja wartości w opcom, które w zależności od otwarcia egr wahają się od ok 0,73V do 2V?

Edytowane przez marek_m71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są wrtości pracy EGR.

Na wolnych i przy pedale krótko do oporu powinny być 0.3-0.8 V

Pedał gazu trochę przyciśnięty powinno być powyżej 0.8V

 

Ja podałem ci natomiast wartości pomiarowe podczas wyłączonego silnika .

Problemem nie musi być EGR ale wiązka przewodów i sterownik silnika.

Dla tego podałem ci jakie piny masz pomierzyć.

Co do EGR to myślę że najlepszym rozwiązaniem było by u jakiegoś mechanika który umie używać Tisa z Techem usunąć programowo EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ok, w takim razie pójdę w kierunku usunięcia EGR z komputera. Dzisiaj dodatkowo po godzinie jazdy razem z błędem P1405, zapalił mi się błąd P0400, który też nie miał żadnego wpływu na działanie samochodu, rozumiem że błąd wyskoczył dlatego ponieważ egr zablokował się w pozycji otwartej i komputer myślał że będzie dopuszczał spaliny, a tak się nie działo ponieważ kanał jest zatkany, tak?

Edytowane przez marek_m71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeszcze zauważyłem że pierwszy zapala się błąd P0400, wtedy egr przestaje działać i zostaje w pozycji zamkniętej, po 30 sekund zapala się błąd P1405, i wystarczy że usunę błędy, nawet bez gaszenia samochodu, i po usunięciu jak spojrzę na położenie egr w opcom, to on od razu zaczyna działać. To dlatego że nie odpowiada skład powietrza przez zatkany kanał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż ja bym zdjął kolektor i go dokładnie wyczyścił.

Potem zajmowanie się EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolektor jest czysty, i teraz zaślepiłem EGR i włożyłem sprawny EGR z innego samochodu. Teraz sytuacja wygląda następująco, check nie pali się w ogóle a na komputerze widzę że EGR pracuje poprawnie, check zapala się w jednym określonym momencie, jak jade z prędkością 100-110 i nagle puszcze całkowicie gaz, wtedy pojawia się błąd P0400, który znika po zgaszeniu samochodu, pojawienie się tego błędu powoduje zablokowanie EGR w pozycji zamkniętej i pojawienie się błędu P1405, co jest w sumie logiczne. Jestem ciekawy dlaczego błąd pojawia się tylko wtedy? Jeśli nie odpowiada mu skład mieszanki powietrza, to dlaczego błąd nie pojawia się od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy sprawdziłeś przewody/wiązkę która idzie do EGR-a oraz jak się ma sterownik silnika.

Adam wcześniej o tym pisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.