Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Zwracam się z prośbą o pomoc.Sprawa dotyczy silnika Z16SE Opel Meriva A 2003.Auto brało olej i oddałem do naprawy.Wymienione zostały pierścienie,planowanie głowicy,wymiana świec, kabli,zaworow.podmieniona cewka. itd....Pali jeździ. ..ale....na zimnym silniku słychać i widać ewidentnie nie rowna praca tak jakby wypadał zapłon.BRAK BŁĘDU.Nic nie pokazuje.Na ssaniu jest ok ale po do czasu aż silnik nie osiągnie optymalnej temperatury  około 85c obroty falują.Wcześniej auto nie miało takiego problemu.Mechanik który to składał chyba nie ma pojęcia co może być przyczyną a auto juz 3 x wróciło do niego z reklamacja.Czas mija a przyczyny NIE ZNALEZIONO.Bardzo proszę ...może ktoś miał coś takiego lub wie co może być powodem.POZDRAWIAM I DZIĘKUJĘ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzał czujnik temp. płynu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzał i jest ok

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A EGR też sprawdzał?

Ale programem a nie na oko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno podlaczany byl pod komputer i wszystko ok.Samo auto tez nie pokazuje żadnego problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno.

A co na pewno?

Na pewno to gdy poczytasz jak te rzeczy sprawdzić w Opcomie i sam sobie podłączysz albo będziesz patrzył mechanikowi na ręce.

Wtedy będzie pewne.

Na podobno nikt ci nic więcej na pewno nie powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar ciśnienia sprężania na zimnym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to mi nie pomagasz....z kad zwykły laik ma wziąć te wszystkie opcomy  i parametry jakie powinny być???

Pomiar ciśnienia był robiony i na wszystkich jest równo po 14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Arexx46 napisał:

Na pewno to mi nie pomagasz....z kad zwykły laik ma wziąć te wszystkie opcomy  i parametry jakie powinny być???

 

Ale laik czytaty i pisaty chyba umie zrozumieć że przez twoje ,,podobno,, nikt ci nie jest w stanie  pomóc?

Co mam ci w takim razie powiedzieć?

Jak mam ci pomóc?

Mam więc jechać do twojego mechanika i pokazać mu co ma sprawdzić?

Ty się pytasz więc ci odpowiadam.

Albo będziesz wierzył mechanikowi , albo zmienisz na innego który to ogarnie , albo sam zaczniesz czytać i uczyć się naprawiać swoje auto.

Tylko tyle i aż tyle.

 

 

Opcoma kupisz  bez problemu jak i gdzie opisane na forum

Dane do niego mogę ci podać gdy go będziesz miał.

A gdy dobrze poszukasz to na forum znajdziesz bo często podaję różne dane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz podać mi te prawidłowe wartości dla tego silnika.Jutro rano jadę do mechanika a popołudniu będę miał OPCOM

Jeżeli mechanik nie ma opcom tylko inny program to nie będzie w stanie nic sprawdzić? ?Rozumie ze zwykłym programem sprawdza czy nie ma błędów. Tylko tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Arexx46 napisał:

Pomiar ciśnienia był robiony i na wszystkich jest równo po 14

 

A na zimnym czy ciepłym jak Arek pisał?

 

 

EGR w załącznikach

 

2018-07-04_220331.png

2018-07-04_220353.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec jeśli chodzi o sprawdzenie wszystkich wartości na kompie wszystko jest ok. Ręce opadają. Teraz takie moje pytanie ....czy problem morze być w źle zplanowanej głowicy?coś z zaworami? ?.....powiem szczerze nie mam pojęcia co może być nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś że kompresja jest dobra.

Ale nie pisałeś czy była robiona na zimnym i czy była też na zimnym robiona kompresja z próbą olejową.

A to by pokazywało czy głowica czy dół silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresja była sprawdzona na wsżelki sposób i wszystko jest ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze więc teraz zostaje sprawdzić jak pracuje potencjometr przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr  przepustnicy pracuje bez problemu.Byłem dziś u mechanika .Byłem przy tym.I co teraz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to spytam jakie masz wartości Mapsensora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem ze nie pamiętam ale sprawdzane bylo z prawidłowo pracująca Meriva z tym samym silnikiem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko ze auto zostało sprawdzone komputerem serwisowym które nie pokazało żadnych błędów. Padło na sterownik komputera lub złe planowanie głowicy .Źle wyszlifowane miejsca gdzie zamyka zawór i jest nie szczelny.Czy to może być powodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Arexx46 napisał:

Dodam tylko ze auto zostało sprawdzone komputerem serwisowym które nie pokazało żadnych błędów

 

Ty nic już nie dodawaj.

Ty tylko sprawdź dokładnie parametry pracy czujników ,czy są jakieś anomalia w postaci skoków wartości  itp.

Diagnostyka nie polega na podłączeniu komputera i sprawdzaniu błędów.

Trzeba też sprawdzać parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.