Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dizel1982

Witajcie,
Astra H, silnik Z16XEP. OD wczoraj mam cały czas problem z trzema błędami. Dwa z nich są ze sobą powiązane tj P0103 oraz P2039 gdzie P0103 wskazuje na nieprawidłowe wartości odczytywane z przepływomierza natomiast P2039 to błąd redukcyjnego czujnika ciśnienia powietrza dolotowego (niski poziom sygnału wejściowego). Czy błędy wskazują na dolot. Natomiast trzeci błąd to błąd P0340 który mówi komunikacji czujnika wałka rozrządu z ECU. Czyli ten trzeci błąd nie jest kompletnie powiązany z dwoma pozostałymi. Zastanawiam się czy układ dolotowy może mieć jakikolwiek wpływ na wałek rozrządu? Czy może problemu powinienem szukać raczej w walniętym sterowniku silnika? Sam już nie wiem, poradźcie coś :(. Z góry dziękuję za pomoc. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84315-opel-astra-h-trzy-b%C5%82%C4%99dy-%C5%9Bwieci-lampka-usterki/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W  pierwszym   definicja błędu mówi o zwarciu z plusem.

W drugim o zwarciu z masą

Trzeci to też wiązka ,czujnik lub sterownik.

Wspólnym mianownikiem we wszystkich trzech jest sterownik.

Ale ja zajął bym się szukaniem zwarcia w wiązce. na początek.

Po drugie to skasuj je i zobacz co wyskoczy pierwsze.

 

Gość dizel1982

Kasowałem. Wszystkie występują jednocześnie. Gdy samochód jest zupełnie zimny błędów brak. Po przejechaniu kilometra dwóch gdy złapie temperatury od raz kontrolka z kluczem i 3 błędy na raz. 

 

A próbowałeś odciągnąć sterownik silnika od gorącego silnika?

Sprawdzałeś styki we wtykach sterownika.?

No i sprawdzałeś może czujnik wału lub wałka?

 

Gość dizel1982

Witajcie,
Usterki poszukuję dalej. Dziś odebrałem komputer z naprawy której defakto nie było ponieważ okazało się że jest sprawny. Błędy występują dalej. Chyba że uszkodzenie jest jakieś bardzo nietypowe powiedział elektronik ale wtedy już tylko wymiana sterownika na nowy. Nie wiem co sprawdzać dalej. Czy ktoś z Was orientuje się w jaki sposób można zweryfikować działanie przepływomierza? Mam tu na myśli czy prawidłowo działa czy może jest coś z nim nie tak. Jak prawidłowo go zmierzyć? Proszę o pomoc. 

 

A robiłeś to co pisałem wcześniej?

 

Gość dizel1982

Odciągać nie próbowałem ale zastosowałem metodę którą polecili mi w zakładzie gdzie oddawałem sterownik. Gdy silnik się nagrzeje i błąd wyskoczy to żeby schłodzić sterownik specjalnym sprayem do schładzania elektroniki. Zrobiłem to ale efektu nie było żadnego. Natomiast zauważyłem że to nie temperatura silnika ma wpływ na to. Błąd pojawia się gdy w samochodzie wyłączy się tzw "ssanie". Na zimnym silniku przez jakiś czas obroty są wyższe i wtedy błędu nie ma natomiast gdy spadną to od razu pojawia się błąd. Później na ciepłym to "ssanie" się nie włącza i błąd pojawia się od razu po odpaleniu. Styki w sterowniku i wtykach są ok. Samego czujnika nie sprawdzałem ale wnioskuję że jest ok bo nagle padły by mi wszystkie czujniki? Dziś dodatkowo zamiast błędu P2039 pojawił się błąd sondy lambda więc mam już czujnik położenia wałka rozrządu, przepływomierz i sondę lambda. Ponadto samochód pracuję idealnie, nic się z nim nie dzieje i można nim normalnie jeździć tylko świeci się check :|. 

 

Bo na razie usterka nie jest na tyle poważna by włączyć tryb awaryjny .

Ale może się okazać że w pewnym momencie powie dość.

Sprawdź jakie masz odczyty z czujnika temp. płynu

 

Gość dizel1982

Wszystkie odczyty są prawidłowe bo to już patrzyłem. Nawet odczyt z przepływomierza jest ok. Pokazuje 2,4g/s więc jest prawidłowy. Posprawdzałem już wszystkie możliwe wartości jakie udało mi się odczytać i nie ma nigdzie żadnych odchyleń od normy. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności