Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość dizel1982

Czy diodę powinienem podłączyć tak jak jest na rysunku poniżej? Z tego co rozumiem to zasada działania tego czujnika jest taka że na wyłączonym silniku, dioda nie ma prawa się świecić, natomiast na włączonym bądź też po zbliżeniu do czujnika jakiegoś metalowego przedmiotu, dioda powinna zacząć się palić? 

 

Oczywiście na rysunku jest błąd co do napięcia diody, powinna być 5V zamiast 12V. Ale chodziło mi bardziej o samą zasadę podłączenia. 

aNVyzHM.png

Edytowane przez dizel1982

 

Gość dizel1982

Wiesz co, wygląda na to że chyba czujnik jest jednak padnięty :(. Wpiąłem się miernikiem w kabel brązowy i żółty z fioletowym paskiem, odpaliłem silnik i dupa. Wskazania miernika to 0.00.

 

Chcę go jeszcze sprawdzić na stole. Popraw mnie proszę jeśli się mylę. Aby wyjąć ten czujnik trzeba zdemontować rozrząd wraz z kołami, następnie zdjąć obudowę tylną i dopiero czujnik? Bo trochę go odkręciłem ale z tego co widzę to chyba to ucho w które wkręca się śrubę jest między obudową a silnikiem i bez zdjęcia tej obudowy się nie obejdzie. Chyba że się mylę. 

 

Zauważyłem że nie mam diody 5V :(. Czy jeżeli wezmę dwie diody gdzie jedna ma 2,3V i je podłączę ze sobą to też będzie ok?

Edytowane przez dizel1982

 

Gość dizel1982

Ok, czujnik zdemontowany. Teraz czas na pomiary. Czy mogę zamiast diody użyć opornika 10kohm? Do testów używał będę akumulatora samochodowego z napięciem 10V i rozumiem że to chodzi i obniżenie napięcia do 5V. Czy opornik wpinam dokładnie tak samo jak diodę? Zgodnie z Twoim rysunkiem. 

 

Gość dizel1982

Czujnik pomierzony. Teraz pytanie. Gdy czujnik działa poprawnie, jakie powinno być napięcie na kablu sygnałowym? Powinno wzrosnąć do 5V? Jeżeli tak to u mnie wynosi ono zaledwie 2V. Nie wiem czy jest ono prawidłowe czy nie. 

 

A czytałeś co ja pisałem wcześniej (na drugiej stronie)?

 

Gość dizel1982

Ok, faktycznie. Czyli czujnik nie działa ponieważ nic się nie zmienia, dioda nawet nie drgnie a ona reaguje na napięcie 2.3V. Podłączyłem ją pod zwykłego paluszka i działa. A jest sprawna, sprawdzałem jeszcze po wszystkim i świeci. Zatem czujnik padł. 

 

Tylko ciekawi mnie jeden fakt. Czy walnięty czujnik wałka rozrządu może powodować też błąd przepływomierza? 

 

Gość dizel1982

A jeszcze mam jedno, obiecuję że już ostatnie pytanie. Czy jak chcę sprawdzić miernikiem napięcie na sygnałowym to wpinam go identycznie jak diodę tj + na mierniku do plusa stałego a minus do sygnałowego czy może + na mierniku do sygnałowego a minus do masy?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności