Skocz do zawartości

Ople z fabrycznymi LPG - opinie


Gość mojo333

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę się z zamiarem zakupu nowej Corsy E 1.4  z fabrycznym lpg. Nigdy nie użytkowałem auta z gazem a przez ostatnie 10 lat tylko diesle. Czytając fora internetowe różnych marek można dojść do wniosku że jak chcesz często regulować i naprawiać coś w aucie to kup/załóż lpg. Opel jako jeden z niewielu producentów ma w pełni fabryczną instalację więc logicznie biorąc powinno to być w miarę bezproblemowe.  Mam pytania do osób, które takie silniki użytkują odnośnie problemów z nimi i kosztów bo nawet po gwarancji tylko aso chyba to naprawia a wiadomo że aso za części i robociznę liczy sobie x3.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co "fabryczne" nie zawsze jest najlepsze. Niestety z instalacjami Landi są problemy. Komponenty nie są trwałe, ASO ma znikomą wiedzę a w zasadzie jej brak. Wgrywają gotowce i nie potrafią regulować instalacji. Sterownik jest zablokowany i ma ograniczone możliwości ingerencji.
BRC podobnie sterownik zablokowany, komponenty bardzo drogie w przypadku konieczności ich wymiany. Do tego sam montaż to typowy makaron pod maską.
Rozsądną opcją jest kupić auto bez LPG i założyć instalację we własnym zakresie na polskich komponentach, które cenowo są znacznie tańsze i nie ma problemów żeby potem wpiąć się do sterownika kablem z allegro za 30zł i nawet samemu wyregulować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytaj temat -

 

A nawiasem mówiąc LPG do zasilania silników samochodowych nie jest złe - problemem jest tylko żeby było dobrze dobrane do silnika i prawidłowo wystrojone.

Dobry gazownik, dobra  jakościowo instalacja i poprawnie założona i wystrojona - to gwarancja taniej obsługi i brak kłopotów z użytkowaniem.

Sam kiedyś uważałem że gaz jest tylko do kuchenek ale od kilkunastu lat użytkuje samochody z LPG i teraz do diesla bym się nie wrócił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za odpowiedzi.

Temat o Astrze przeczytałem ale koncentruje on się głownie na konkretnym egzemplarzu z drobnymi wtrąceniami od innych. Chciałbym poznać więcej opinii również i tych, którym "śmiga" więc za dużo nie piszą.

Jak fabryczna jest do pupy to inne tym bardziej szczególnie że w Oplu silnik dostosowany do lpg można kupić tylko z fabryczną. Nowy samochód kupuje żeby nim jeździć i jedynie serwisować natomiast testowanie, który janusz mechaniki łącznie z aso radzi sobie lub nie z naprawami nie interesuje mnie :)

Czekam na dalsze opinie w temacie od osób mających z fabrycznym lpg bezpośrednio styczność.

Czy są warsztaty oprócz aso, które potrafią w razie czego naprawiać fabryczne lpg czy nikt tego nie rozkminił bo to przecież kwestia urządzeń i oprogramowania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos ma na pewno rozkminione LPG fabryczne.

5 minut temu, mojo333 napisał:

Jak fabryczna jest do pupy to inne tym bardziej szczególnie że w Oplu silnik dostosowany do lpg można kupić tylko z fabryczną.

Aż tak chyba źle nie jest.

Nie mów że nie można zamówić silnika ze wzmocnioną głowicą?

ArKos kiedyś pisał jakie są oznaczenia.

Poszukaj na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, adam1954 napisał:

Nie mów że nie można zamówić silnika ze wzmocnioną głowicą?

 

Z tego co się orientuje to nie można i to ma sens bo po co Ci taka głowica jak nie chcesz lpg a jak chcesz lpg to Opel sprzeda Ci z fabryczną.

Wiem że są inne oznaczenia i m.in. jest na pewno inna głowica do tego współpraca z komputerem auta itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mojo333 napisał:

Z tego co się orientuje to nie można i to ma sens bo po co Ci taka głowica jak nie chcesz lpg

 

Powiem ci że dla mnie nie ma sensu.

Teraz są czasy że to klient wymaga bo płaci.

Płacę drożej za taka głowicę i mam ją mieć.

A ASO nie powinno interesować po co.

Każdy ma jakieś hobby:D

Ja mogę mieć akurat takie że zbieram auta z takimi głowicami:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, adam1954 napisał:

 

Płacę drożej za taka głowicę i mam ją mieć.

 

Nie w przypadku masowej produkcji gdzie często nawet konkretne silniki są dostępne tylko w określonej wersji wyposażenia. Do tego dochodzi zapewne temat homologacji za którą producent słono płaci więc opcji "klocków lego" nikt nie proponuje poza może takimi producentami jak Ferrari , Bentley itp 

Skupmy się jednak na tym fabrycznym lpg :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co głowica wzmacniana w 1.4? Te auta jeżdżą bezproblemowo na lpg i mają hydraulikę zaworów. To nie jest zyebany 1.6 gdzie głowica dość szybko się poddaje i trzeba sprawdzać luzy zaworowe.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego homologacja tu nic nie ma do tego.

Warto poczytać temat Arkosa bo wyłożył wszystko jasno co i jak odczytać.

Ja bym się w fabryczną instalacje nie pchał - ale to moje zdanie.

A ty zrobisz jak uważasz - twoja kasa, twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności