Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam bardzo dziwny problem z silnikiem. Odpala na dotyk, zawsze, ale na wolnych obrotach pracuje nierówno. Jest wyraznie słabszy, czasami mam wrażenie, że podczas ruszania silnik aż chce wyskoczyć. Podczas spokojnej jazdy czasami silnik zaczyna szarpać, wskazówka obrotów skacze wtedy trochę góra-dół i samochodem szarpie. Zazwyczaj pomaga wtedy wcisnięcie i puszczenie sprzęgła. Podczas jazdy autostradą wydaje się pracować w porządku. Generalnie ma lepsze i gorsze dni ale nigdy nie jest całkiem dobrze. Dodatkowo wydaje mi się że chodzi gorzej w dni cieplejsze. Komputer nie wywala żadnych błędów.

 

Zacznę od początku:

Najpierw pomyślałem, że to problem z układem zapłonowym, więc zacząłem od najtańszej i najprostszej rzeczy - wymieniłem świece. Odpalam samochód i silnik pracuje wspaniale, obroty stabilne, ma moc, wszystko super. Przejechałem się kawałeczek i zadowolony wróciłem do domu.

Następnego dnia wszystko wróciło. Odpalam samochód i klops, obroty znów nierówne, silnik słaby, itp.

 

Kolejny pomysł: listwa DIS. Kupiłem nową listwę, zamontowałem, ale dalej brak poprawy.

 

Potem przypomniałem sobie, że jak wymieniałem świece to wydawało mi się, że niektóre były upaprane olejem, więc postanowiłem wczoraj zajrzeć do nich jeszcze raz. Wykręciłem każdą po kolei, każda miała gwint w oleju, ale same elektrody wygladały na suche. Trzy pierwsze miały szary nalot, tylko czwarta była raczej czarna. Zrobiłem im zdjęcia i zamontowałem ponownie. Przy okazji stwoerdziłem, że wrócę do mojej starej listwy DIS skoro z nową pracuje tak samo a nową sprzedam. Po tej wymianie postanowiłem sprawdzić czy wszystko gra i ku mojemu zdziwieniu silnik po uruchomieniu znów pracował jak nowy. Równo i z pełną mocą. Przejechałem sie znów po osiedlu nie mogąc się nacieszyć wspaniałą pracą silnika.

Godzinę póżniej wybraliśmy się na wycieczkę i już po odpaleniu silnika wiedziałem, że problem znów powrócił. Znów nierówne obroty, mało mocy.

 

Podsumowując jedyne co pomaga na chwilę to wyjęcie i ponowne zamontowanie świec co wydaje mi się bardzo dziwne, ale mechanikiem nie jestem.

Dodam jeszcze, że samochód był już u dwóch róznych mechaników ale żaden nie potrafił nic na to poradzić. Podpinali komputer, czyścili przepustnicę i silnik krokowy, wymieniali sondę lambda, itp.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84479-astra-g-16-16v-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca-dziwne-objawy/
Udostępnij na innych stronach

A odepnij wtyczkę z EGR i się przejedź.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84479-astra-g-16-16v-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca-dziwne-objawy/#findComment-696073
Udostępnij na innych stronach

Hej ja37, dzięki za odpowiedź.

Niestety nic to nie dało (poza pojawieniem się błędu EGR). Żadnych zauważalnych zmian.

 

Zapomniałem jescze wspomnieć o jednym z objawów. Otóż po nacisnięciu na pedał gazu obroty spadają i dopiero po chwili (ok 0.5 sek) wzrastają. 

Edytowane przez pk81

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84479-astra-g-16-16v-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca-dziwne-objawy/#findComment-696079
Udostępnij na innych stronach

Kod silnika poproszę.

A ty plak/dezodorant do czyszczenia hamulców w rękę i psikaj po dolocie, możliwe, że masz lewe powietrze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84479-astra-g-16-16v-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca-dziwne-objawy/#findComment-696104
Udostępnij na innych stronach

X16XEL

 

A co do lewego powietrza, to czy w takim przypadku nie wzrastały by obroty? (tylko pytam :))

 

Obroty zmieniają mi się raczej w niewielkim zakresie (+/- 100 rpm) i to nieregularnie.

Największym problemem jest spadek mocy, okazjonalne szarpanie podczas (jednostajnej) jazdy i ten dziwny krótki spadek obrotów podczas nacisnięcia na gaz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84479-astra-g-16-16v-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca-dziwne-objawy/#findComment-696109
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj wężyki podciśnienia, odmy też, lubią pęknąć tuż koło opaski, że nawet nie widać.

Szczególnie weżyk od czujnika podciśnienia w kolektorze.

Takie uszkodzenie nie podniesie bardzo obrotów, dopiero przy wciśnięciu gazu da o sobie znać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/84479-astra-g-16-16v-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca-dziwne-objawy/#findComment-696113
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności