Skocz do zawartości
mefix

Olej w pynie chlodzacym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z olejem w ukladzie chlodzenia,

zaslepione otwory olejowe ktore ida do chlodnicy olej, uszczelka pod glowica wymieniona a nadla olej dostaje sie do ukladu chlodzenia, co moze byc przyczyna???


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po tych robotach był płukany układ chłodzenia?

Głowica planowana?

Sprawdzałeś górę bloku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

glowica planowana zrobilem tez test plynem reagujacym i uszczelka ok, plukalem uklad ale wydaje mi sie ze oleju ubywa zbyt szybko a chlodnica oleju ma odciety olej

i tu sie zastanawiam jesli to nie pozostalosci oleju w ukladzie to co moze byc przyczyna przedostania sie oleju do ukladu chlodzenia ? pekniety blok?????

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rzeczywiście nieszczelna była chłodnica oleju, a ty zaślepiłeś ją jak w opisie Mirka (Mirehood) - 

To płukanie części wodnej wcale nie jest takie proste. Mirek to wszystko opisał.

Ja silnik kupiony po takiej usterce (w kanałach wodnych był majonez ) mimo mycia, płukania wodą demi i 2 tygodniowej jazdy z wodą demi i ponownemu płukaniu wodą demi miałem niezbyt klarowne chłodziwo.

Dopiero teraz jest oki po 2 wymianach płynu i zrobieniu ok 70tkm.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak tylko zastanawia mnie jaka jeszcze jest ewentualna mozliwosc pojawiania sie oleju w plynie czy tylko pekniety blok? bo co do plukania to wiadomo ciezko idzie, ale wydaje mi sie ze ubywa mi oleju zbyt szybko ok 0.5l na 1000km

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził wycieki, pocenia, poza tym nie piszesz jakie miałeś wcześniej zużycie oleju i na jakim oleju jeździsz.

Tak że ja bym najpierw wykluczył wszelkie wycieki i drożność odmy i dopiero się zastanowił nad szukaniem problemu, poza tym pół litra na tysiaka to może być norma w ecotecu.

Płukanka części olejowej pewnie też by była zalecana bo skoro część oleju uciekała do wody to i pewnie miałeś niższy stan a to sprzyja wytworzeniu się nagaru.

W moim X22XE przejście z 15w40 (mechanik taki nalał - bo przecież silnik ma powyżej 200tkm) na 10w40 z płukanką poprawiło zużycie z ~ 0,7 do 0,3-0,4l/1000km (prędkości autostradowe) przy czym mam wyciek z obudowy tylnej panewki. Co ciekawe, a raczej normalne, zużycie oleju jest większe przy wysokim kręceniu silnika powyżej 3,5tobr/min - przy spokojnej tatusiowej jeździe stan oleju się utrzymuje przez długi czas.

W Zośce silnik Z18XE mam zużycie ~0,5/1000km ale tutaj jeszcze nic nie robiłem prócz serwisu startowego i nie robiłem płukanki (brak czasu - teraz się tym mam zamiar zająć).

 

A jeszcze jedno - nie dawaj odpowiedzi (bo edytujesz mój post) tylko pisz pod postem - szkoda bałaganić.  


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam że teraz skończyłem robić Thalię z tym samym problemem.

Po 6 płukaniu układu chłodzenia z płukankami dopiero zbiorniczek jest czysty.

Pomimo tego że silnik był myty myjką ciśnieniową , chłodnica i nagrzewnica też myta .

Ale olej jak się przyklei to ciężko go wypłukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.