Skocz do zawartości

[C16SE] Przebicia na nowych przewodach, szarpanie i nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuję na początek te przewody reanimować. Jak się nie uda to będę szukał kolejnych. Kiedyś w X14NZ miałem Sentechy i od wielu lat nie było z nimi problemu. Może lepsza partia się wtedy trafiła.

W moich na szczęście przewody trzymają się sztywno fajki, same zatrzaski też są ok i słychać że "klikają" podczas montażu i dobrze trzymają. Nie tak dawno w innym aucie wymieniałem właśnie fabryczne Beru, po 20 latach. Kolejne też poszły Beru i to wystarczyło, bez kombinacji. Szukałem też ich do Astry ale cena i dostępność niestety słaba.

 

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W piątek umyłem przewody i naniosłem silikon w sprayu. Poczekały tak noc i wczoraj je założyłem zgodnie z radami, do tego na każdy z przewodów założyłem peszel, zaizolowałem elementy metalowe, a następnie znów psiknąłem je silikonem. Dziś w nocy otworzyłem maskę i... nadal widać przebicia, nie doszukałem się ich zbyt wielu, ale czuć je podczas pracy silnika (wilgotna noc przez co efekt mocniejszy). Jak rozumiem pozostaje mi zakup przewodów wysokiej jakości?

 

Nie wiem,jakie ci polecić, od kilku lat nie mam przewodów, tylko cewkę zespoloną.

Ale dla mnie najlepsze były BERU.

Żaden Janmor, czy Sentech.

Pewnie cena będzie zaporowa, bo jak szukałem do 20xe, to koszt 1200PLN był....

Może poszukaj jakieś ori Bosch.

Tanio nie będzie, ale może nie będzie dyskoteki.

 

Albo poszukaj właśnie z c20xe ori beru - tak te, co maja 25 lat+ i zakładaj, mogą trochę nie pasować, ale sie ułożą.

 

Znalazłem na najpopularniejszym portalu aukcyjnym Beru ZEF994 za 100 zł, z katalogu pasują do C16SE. Kiedyś jak ich szukałem to były o wiele droższe, taka cena jest w porządku za dobre przewody. 

Na pewno byłyby lepsze niż te Sentechy.

Przewody z C20XE obawiam się, że by nie pasowały, zupełnie inne fajki. Mój C16SE ma "gołe świece", nie są w tulejkach jak to miałem w X14NZ. Szkoda, bo te w tulejach o wiele lepiej się trzymały i dobrze izolowały świece.

Zapomniałem wspomnieć, że podmieniłem czujnik położenia wału, efekt bez zmian. Dodam, że kąt wyprzedzenia zapłonu mam na korektorze ustawiony na 98 okt. jeśli ma to jakieś znaczenie. Rozrząd też w porządku, na dniach będę miał okazję jeszcze go sprawdzić, ale auto bardzo ładnie pracuje i zbiera się, więc jest okej.

Jeśli nowe przewody by nie pomogły, to jedynie pozostałaby kolejna wymiana świec, jeśli znów nic to bym się poddał - wszystko już podmieniałem.

 

Czyli jak rozumiem, najlepszym rozwiązaniem byłoby kupno tych Beru? Wtedy sprawdzić czy nie mają przebicia i ewentualnie myśleć dalej? Tak na przyszłość, ze świecami pakować się w NGK czy może lepsze są Denso, Bosch...?

 

56 minut temu, GTR napisał:

Dodam, że kąt wyprzedzenia zapłonu mam na korektorze ustawiony na 98 okt.

 

Ma to sens?

Tankujesz 98 ?

Nawet 95 mało kiedy ma swoje parametry i często ma 92-94

 

Dotychczas jeździłem na korektorze z X14NZ (91/95), ale sterownik silnika chyba go nie brał pod uwagę, bo wartości rezystorów zupełnie się nie zgadzały. Dlaczego 98? Bo jeżdżę na LPG, które ma ok. 100 oktanów. Próbowałem zarówno ustawienia 95 i 98 i ostatecznie lepszą wydajność ma silnik na tej drugiej opcji. Silnik nie wydaje żadnych stuków, więc wykluczyłbym występowanie spalania stukowego, przejechał też na tym ustawieniu kilka tysięcy kilometrów i po rozbiórce silnika wszystkie elementy wyglądały jak przed remontem.

 

A to ok

 

Mimo to dzięki za uwagę, gdybym jeździł tylko na PB95 lub na dłuższy czas bez gazu to bym zmienił ustawienie. Ogólnie zauważyłem, że po zmianie z 95 na 98 oktanów zmalały obroty jałowe, a niby są na sztywno wpisane w komputer silnika (ale nie przyniosło to żadnych negatywów)... Wracając do przewodów to zamówiłem Beru ZEF994, jak przyjdą i podmienię to dam znać czy jest poprawa. Dziękuję Wam za pomoc :spoko:

 

Myślę, że dobry wybór zrobiłeś

Zrób zdjęcie tych nowych beru.

W starych było widać/czuć oplot pod powłoką, ciekawe, czy dalej maja taką jakość.

Korektor ja bym zostawił na 95.

Dlaczego?

Odpalasz na paliwie.

Gaz też nie jest taki słodki, bo stosunek propan/butan się zmienia.

To jest Polska, więc każdy oszukuje.

 

Grześ trochę z LPG sie poprawiło .

Jeżeli się tankuje w dobrych stacjach to myślę że ponad 95 będzie miał.

W przydrożnych bywa różnie 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności