Skocz do zawartości

Skaczące spalanie na postoju, szarpanie podczas jazdyMeriva A 1.7 CDTI 125 km Isuzu Z17DTR


Gość jacurys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. To co zauważyłem od ok. tygodnia postaram się streścić poniżej :

 

- podczas gdy silnik chodzi na biegu jałowym na komputerze wskazanie spalania nie jest jednostajne. Cały czas zmienia się w zakresie od 0,4 do 0,7 litra. Bez klimy, włączonych świateł , nadmuchu. Zaczynajac jazdę na jedynce jest OK. Włączając drugi bieg i dodając gaz równomiernie wyczuwalne jest szarpanie auta ( mija ten objaw powyżej 3 tys obrotów. Czasami też pojawia się ten efekt na biegu 3 i 4 do 3 tys obrotów. 

Czy ktoś miał podobną sytuację i może podzielić się radą ?! 

 

ps. Ok. 8 tys km temu wymieniany był zawór SCV. 

 

 

Edytowane przez jacurys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za odpowiedź. 

Podłączałem się chinolem op com ale brak komunikacji z ECU. Pewnie problem z firmware bo mam 1.70 a brak czasu na downgrade. 

Podjade na warsztat niech podepną. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 27.11.2018 o 20:18, adam1954 napisał:

Może zaworek od turbo.

Może gruszka .

Może pompa Vacum?

Może EGR.

Jednym słowem pełna diagnostyka na komputerze

 

Cześć Adam1954. Dzisiaj jadąc i podczas próby wyprzedzenia, usłyszałem taki strzał z przodu od strony kierowcy i auto zaczęło tracić moc. Wymieniałem skrzynie i obstawiam dwie sytuacje:

1. Coś się wydarzyło podczas wkładania skrzyni - poluzował się wężyk lub coś podobnego związane z turbo

2. To co odpisałeś w poście spory kawałek czasu - skakało spalanie i podałeś objawy jakie mogą być przyczyną. Teraz to sobie układam w myślach. Któraś z tych rzeczy mogła dawać objaw. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie skakanie 0.4-0.7L to nie jest tam jakiś problem, czasem komputer nie ma nic do rzeczywistości, jeśli rzuca obrotami to jest wtedy zagadka, jak będzie skakało od 3-12L to znaczy, że rozpoczęte jest wypalanie DPF, ja tak mam. A po tym strzale to auto jeździ czy już straciło moc całkowicie? Nie ma co obstawiać, trzeba opisać jak auto przed i po się zachowuje. Diagnoza komputerem się przyda. SVC też potrafi przysporzyć kłopotów, już nie raz mielony temat na forach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności