Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No i przydarzył się problem. Astra kręci ale nie odpala. Już wcześniej mi się to przydarzyło, ale wtedy po wepchnięciu do garażu odpaliła bez problemu. Dwa razy też tak miałem, że chwilę dłużej musiałem kręcić. Poprzednim razem wyeliminowałem pompę paliwa. Diagnoza była tak, że nie podaje paliwa przez wtryski. Mimo kręcenia, świece były suchutkie. Z resztą awaryjne odpalanie na LPG też nie działa. 

Poprzednio nie miałem okazji sprawdzić co dokładnie się dzieje, bo odpaliła. Teraz podpiąłem się pod kompa od LPG, bo tam mogę widzieć sygnały na wtryski. I otóż sygnał na wtryskach PB pojawia się na moment, podczas pierwszego obrotu a potem nie ma już nic. Kręcę silnikiem, ale sygnały siedzą na 0. 

Gdzie szukać przyczyny? Błędów żadnych nie wywala.

 

Kompa od LPG wypiąłem aby sprawdzić czy on coś tu nie świruje, ale bez zmian. Dodam że podczas jazdy nigdy nie było żadnych, najmniejszych problemów. Auto chodziło bez zająknięcia. 

Edytowane przez Labiel

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału?

A ogólnie to porządna diagnostyka na komputerze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/#findComment-701586
Udostępnij na innych stronach

Problem zdiagnozowany. Zmuszony byłem wezwać magika od diagnostyki. Puścił sygnał na pompę paliwa i auto odpaliło od strzała. Tak to żadnych błędów. Czyli chyba pompa do wymiany, choć dziwne, bo słyszałem ją rano po przekręceniu kluczyka. Póki co auto odstawione do domu, przesiadka do drugiego. Trochę by się z tym zgadzało, bo kiedy poprzednim razem sam szukałem przyczyny to też dałem jej bezpośredni sygnał po przez skrzynkę bezpieczników. Wtedy stwierdziłem że skoro działa, tu szukam dalej. Nie wpadłem na pomysł, że może się zawieszać. Sprawdzę oczywiście na początku styki itp, bo z samą wydajnością pompy wszystko jest ok. Auto zapitala do odcinki aż miło. 

Edytowane przez Labiel

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/#findComment-701607
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie zastartuje gdy nie dostanie sygnału z czujnika wału.

Czyli pompa raczej sprawna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/#findComment-701611
Udostępnij na innych stronach

Hmy, a jak wygląda start pompy w Oplu? Rano po długim postoju rozumiem że powinna "dobić" ciśnienie? Kolejne dobicie następuje po jakimś czasie, czy znów z kolejnym przekręceniem kluczyka. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale teraz wychodzi z tego że po wizycie "magika" dobijała co przekręcenie kluczyka, ale już po pewnym czasie, kiedy dojechałem do domu i auto trochę postało, tylko za pierwszym razem. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/#findComment-701613
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to tak.

Powinna dobić ciśnienie i potem startuje podczas odpalania gdy sygnał z czujnika puszcza pompę.

Więc skoro na ostro pompa idzie to raczej sprawna.

Chyba że jakiś brak styku.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/#findComment-701614
Udostępnij na innych stronach

Będę miał urlop to będę przy niej grzebał. Nigdy nie rozbierałem pompy paliwa, ale urządzenie elektryczne jak każde inne. Sprawdzę też kostki czujników położenia wału i wałka. Same czujniki raczej nie padają w ten sposób, aby szwankowały do momentu odpalenia. Bo po "awaryjnym" uruchomieniu auta Astra śmigła jak ta lala, zwłaszcza przy tej temp i gęstości powietrza :) Nawet po kilku godzinach postoju odpaliła na strzała. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/#findComment-701635
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził lub podmienił przekaźnik sterowania silnika , pompy oraz głównego obwodu zapłonowego.

 

Czyli 13, 14 i 15

 

2019-01-03_155713.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/#findComment-701637
Udostępnij na innych stronach

Moje też odpalało, jeździło.

Tylko nigdy nie wiedziałem, czy stanę za 100 metrów, czy za 100km.

Potrafiłem 16km jechać "na 6 razy".

W końcu wyłapałem moment, że cewka czujnika wału pokazała na mierniku przerwę.

Wymiana załatwiła sprawę.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85460-z20ler-nie-odpala-podejrzenie-braku-sygna%C5%82u-wtrysku/#findComment-701640
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności