Skocz do zawartości
AU_Robert

Vivaro 2.5cdti kontrolki świec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak zwykle wszystko OK i po krótkim postoju nie gaśnie kontrolka świec.

Sprawdzone bezpieczniki, wymieniony przekaźnik świec i czujnik temp .

Wszysko niby OK ale lontrolka nadal świeci. Po skasowaniu błedu zapala się na nowo.

 

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, AU_Robert napisał:

Po skasowaniu błedu zapala się na nowo.

 

I tak będziesz się bawił w kasowanie błędu?

Jaki to błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, adam1954 napisał:

 

I tak będziesz się bawił w kasowanie błędu?

Jaki to błąd?

Wymieniłem przekaźnik i skasowałem błąd , wyskoczył na nowo.

P0380

-Glow time relay

-Malfunction

-Permanent

Edytowane przez AU_Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, AU_Robert napisał:

Wymieniłem przekaźnik i skasowałem błąd , wyskoczył na now

 

I może nie potrzebnie go wymieniałeś.

Poniżej wrzucam co możesz sprawdzić przy tej usterce

2019-04-03_215849.png

Zostało do sprawdzenia wiązka , świece i sterownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Komputer raczej OK

Świece również bo po podłączeniu przekaźnika i odłączeniu świec pokazuje błąd p0670 czyli przerwany obwód świec. Sprawdzone na 4 cylindrach.

Bezpieczniki wszystkie OK

Zatem pozostaje tylko wiązka.

Na 7 pinowym przekażniku jakie powinny być napięcia CDE i DIAG ??

2683120.jpg

Edytowane przez AU_Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diag to diagnostyka do sterownika, nie wiem co tam sie pojawia, plus masa czy rezystencja

cde to sterowanie przekaznikiem za pomoca  masy przez sterownika silnika


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.04.2019 o 00:02, wojtekcichy napisał:

diag to diagnostyka do sterownika, nie wiem co tam sie pojawia, plus masa czy rezystencja

cde to sterowanie przekaznikiem za pomoca  masy przez sterownika silnika

Hej Wojtek

Patrzyłem i ten kabel to data do ECU

Test w DEPLHI przeszedł i wyskoczyło OK

Ale jak OK skoro jest kontrolka i pojawia się bład przekaźnika.

Nie wiem pewnie ten w sklepie znowu jakiś złom sprzedał ,

Sam wiesz jak robią.

Alternator też  mi sprzedał i cały czas jest ten bład z końcówką F alternatora. Ale napiecie ładowania 14.1-14.4V

pójdę jutro i wezmę nowy przekaźnik w CarParts.

 

Teraz kolejne czary.

 

Wyskoczył znowu błąd niewłaściwej jakości oleju i serwis kontrolka.

1700mil do końca. A olej wymieniony 2 miesiące temu (Motul)

Stosowałem jakiś super środek do wzbogacenia paliwa

i oczyszczenia  DPF itp

który działał na tyle że kontrolka sie nie zapala po 50-200km - ilość sadzy 53gr.

Czy jest jakaś mozliwość żeby wykasować całość o inspekcjach z ECU ??

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nowy Przekaźnik i niestety efekt ten sam.

Podłączyłem delphi i wybór Renault traffic- pokazało mi błąd DF025 czyli sprawdziłem i okazuje się że wszystkie 4 grzałki/świece w ogrzewachu sa chyba uszkodzone.

Brak jakiegokolwiek oporu. Więc teraz szukam jakie to świece powinny być bo dostępne są jedynie używane całe elementy grzejne a nie chcę kupować używki żeby nie mieć zaraz znowu problemu.Czy ktoś ma info jaki jest nr tych gs-l1600.jpgrzałek ??

Edytowane przez AU_Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety błędy odczytane przez Delphi nie były kolejny raz pomocne.

Trzeba było sprawdzić Renault i traffic żeby znaleść powód.

Komplet ogrzewacza wstępnego załatwił sprawę.

Po wymianie wrócił do normy.

 

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cze Robert

ostatnio malo tu zagladam, cisnieniuje sie strasznie w tej polszy, dziki kraj

z tym eurocarpartsem to tak juz jest, niby oem quality a raczej chinczyk to zdzielal, jesli cos precyzyjnego to zawsze staralem sie brac z gsf`u lub uzywka ori jesli cena zwala z nog, nie pamietam czy pokazywalem Ci od nich uszczelniacze zaworowe, cyrk na kolkach

grzalki to nic innego jak swiece zarowe, nie sa diagnozowane przez sterownik, teoretycznie powinny miescic sie w przedziale 0,4-0,5 ohm przy 20 st/c, w praktyce jesli sie jeszcze nie spalila to i tak bedzie dzialac o ile silnik ma min 700 rpm, nie grzeja swiece silnika, nie grzejesz tylnej szyby i lusterek, napiecie na ecu min 13.5, temp silnika ponizej 75 stopni przy temp zewnetrznej do15 stopni. Nikt nie zdradzi numeru bo go wlasciwie nie ma, renowka wymyslila ze skoro swieca ma kontakt z woda to sie i tak urwie wiec jest elementem nie wymiennym, zmienia sie caly podgrzewacz, wlasciwie to z glowicy ciezko wykrecic a z podgrzewacza nie probowalem jeszcze

ten df025 odpala albo swieca zarowa w glowicy albo przekaznik, na clipie powinna byc podpowiedz do bledu, wez z ranska sprawdz pobor pradu na tych swiecach, moze jeszcze nie spalone a blisko konca, mierzyles opory? powinny miec w okolicach 0.6

interwaly inspekcji nic nie zmienia, zastanawia mnie co go sklania do zaswiecenia servisu przed uplywem limitu kilometrow bez zapisania jakiego kolwiek bledu z tym zwiazanego,

dpfa nie wyczyscisz dodatkiem do paliwa, albo konkretna chemia docelowo albo wymiana, ewentualnie operacja

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Hej.

I znowu sie zaświeciła kontrolka. Teraz juz nie wiem co jest halo. Świece wymieniłem  i są OK ten ogrzewacz wstępny ma świece 81mm i kupiłem używke ale ma opory 0.3-0.5 na każdej więc raczej ok.

Przekaźniki mam dwa i nie mogą chyba być dwa do d....

Teraz juz nie mam pojęcia.

 

Dodatkowo problem po instalacji Clipa

Czy ktoś mi powie co sie mogło stac ??

Efekt mam taki jak na załączonym filmie z YT

https://www.youtube.com/watch?v=fgpu85GJd7s

Edytowane przez AU_Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Został jeszcze jeden element.

Sterownik silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z clipem to chyba odszedl, wyglada jak by chcial sie zaktualizowac, jest na to myk ale jeden z prockow nie bedzie dzialal i tak, po instalacji zaswiecilo 4 diody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, wojtekcichy napisał:

z clipem to chyba odszedl, wyglada jak by chcial sie zaktualizowac, jest na to myk ale jeden z prockow nie bedzie dzialal i tak, po instalacji zaswiecilo 4 diody?

 

Jaki myk. Bo świecą 4 ledy w tym ta od iso mruga co chwile.

Patrzyłem z tymi świecami i nie mam juz pojecia. Miernikiem pokazuje wszystkie świece OK nawet te przy ogrzewaczu wstępnym płynu chłodzącego. Wszystkie bezpieczniki OK

Znalazłem schemat w TIS jak to jest zasilane i okazuje sie że w 2.5 ma 3 przekażniki do zasilania tych maych świec. Sprawdze je jutro bo juz trace cierpliwośc do niego.

Problem polega na tym że jak zaznacze Vivaro pokazuje błąd stały przekaźnika świec a jak zaznacze Trafic II to błąd wstępnego ogrzewacza. Zrozumiesz coś z tego ??

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to to samo, tak jest tlumaczone na jezyk polski z roznych zrodel, sterownik silnika w clipie jakis idiota nazwal kalkulator, dobrze ze nie liczydlo

myk chociaz to nie lekarstwo, usun pliki

C: \ ASDE \ MODULES \ APPLIISO.S19
C: \ CLIP \ DATA \ Appli \ PARAMS \ APPLIISO.S19

C: \ CLIP \ DATA \ Appli \ PARAMS \ APPLICAN.S19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko nie zaszkodzi przetestować.

 

 

Co do kontrolek od świec to padł teraz przekaźnik 70A

Ale na dobre wyszło bo wymieniłem świece i małe i duże.

Tylko się zastanawiam z jakiego powodu

czy to nie znak że nadchodzi coś gorszego ??

Czy po prostu się spalił i tyle.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.