Skocz do zawartości

Zapocone amortyzatory przednie + luzy na górnym mocowaniu


Gość CzarnyElo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

wcześniej sam już zauważyłem jak wymieniałem koła, że dwa amortyzatory z przodu są trochę zapocone. Dodatkowo mechanik przy przeglądzie stwierdził luzy na górnym mocowaniu. Dodał, że tam jest jakieś mocowanie pływające (?) i zawsze jest wyczuwalny niewielki luz, ale u mnie z lewej strony na pewno jest już zbyt duży i warto zrobić komplet amortyzatory + górne mocowania obie strony. Na codzień autem jeździ żona i nic nie zgłaszała ;) ale jak wziąłem Corsinkę na poważniejsze testy to jak dla mnie przód amortyzuje jeszcze dobrze, nic nie dobija, więc amortyzatory chyba jeszcze nie wylały się do końca, ale rzeczywiście słychać czasami na większych nierównościach delikatny puk z lewej strony, najprawdopodobniej od tego górnego mocowania. 

Zdjęcie amorka:
060c7f0bd97f.jpg
Co to jest w ogóle za firma Cofap? Pierwsze słyszę, może dlatego takie słabe? Wiadomo kto produkuje do Corsy D amortyzatory na pierwszy montaż?

Podsumowując Corsa 2012r. niecałe 70.000km pewnego przebiegu i już amortyzatory puściły... Jeżeli oryginały mają tak niską trwałość to jestem raczej zdecydowany na porządny zamiennik. Co możecie polecić z zamiennika? Monroe, Sachs? A może jednak oryginały, tyle, że używane np. z nowszej Corsy E z niskim przebiegiem będą pasowały? Co z tymi górnymi mocowaniami radzicie? Widzę, że są jakieś zestawy naprawce w postaci łożyska i poduszki? Lepiej wziąć komplet nowych zamienników np. Monroe amortyzatory + zestawy naprawcze górnych mocowań + komplet nowych osłon i odbojów (nie żałować), czy jednak używane oryginalne kolumny z Corsy E po niskim przebiegu jeśli pasują do Corsy D? Wszystkie zamienniki są opisane jako gazowe, oryginały były gazowo-olejowe? Sprężyny są jak nowe, zero korozji także na pewno zostają. Proszę o porady... ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, CzarnyElo napisał:

Nikt nie wymieniał amortyzatorów w Corsie D? ;)

 

Pewnie setki lub tysiące.

Ale pytanie w czym masz problem z wymiana amortyzatorów>

Trochę poczytać to , trochę inne fora i nie ma problemu.

A jaka forma to już twój wybór.

Na jakie cię stać .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zdecydowałem, że biorę komplet Sachsa, dla potomnych nr kompletu na przód:

Sachs 313 566 x1, 313 568 x1, 802 450 x2, 900 087 x1 - łączny koszt ok. 650zł

Pozdrawiam ;)

 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności