Skocz do zawartości
Persi

Opadające zegary i kontrolka akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Posiadam opla combo 1.6 8v 64kw z instalacją lpg. Ostatnio pojawił się problem, którego częstotliwość się nasila. Podczas jazdy potrafią opaść zegary i zapala się kontrolka akumulatora. Czasami jest to zegar od prędkościomierza, a czasem wszystkie. Opadają na chwilę i wracają do normalnej pozycji , ale kontrolka akumulatora pozostaje. Zdarza się, że jest problem z odpaleniem. Problem zaczął się pojawiać po tym jak kilka tygodni temu akumulator się rozładował po tym jak pozostawiłem w nim otwarte drzwi, ale odpalił na pych i przez jakiś czas nic się nie działo. Podejrzewałem, że może nie mógł się sam doładować, ponieważ robi dziennie bardzo krótkie czasy około 2km w jedną stronę. Akumulator został naładowany prostownikiem, ale problem powrócił po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Sam akumulator ma ponad 6lat bo tyle ja użytkuje auto plus to co wyjeździł poprzedni właściciel. Pytanie, czy jest to wina jego czy też altenatora lub regulatora napięcia.

Edytowane przez Persi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ładowanie, to się dowiesz.

Z zegarami poczytaj w dziale corsy c.

 

Za ile sprzedasz silnik??

Biorę w ciemno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana akumulatora i regulatora napięcia nic nie pomogły. Po uruchomieniu auta, włączeniu świateł mijania i klimy wszystkie wskaźniki szaleją. Objawy występują po około 10min pracy silnika. Dodatkowo na wolnych obrotach jak chodzi klima to obroty silnika falują, a po wyłączeniu jest stabilnie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz ładowanie?

Jakie masz napięcie na liczniku?

Ja bym jeszcze sprawdził czy sprężarka się nie kończy (zaciera)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem i zakodowałem nowe zegary. Sprawdzona wiązka elektryczna. W aucie po kilkunastu minutach pracy zegary dalej zaczynają wariować. Ładowanie akumulatora jest prawidłowe. Silnik pracuje równo. Auto 3 tygodnie u mechanika i ręce opadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Persi napisał:

Ładowanie akumulatora jest prawidłowe.

 

A dokładniej?

Jakie jest napięcie na samych zegarach?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.