Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam posiadam Opel Vectra 1.6 16V z 1997 benzyniak  przegląd mam do września parę dni temu byłem nim na przeglądzie by posprawdzać co muszę wymienić itp. Okazało się że blachę ma dobrą rdzy to praktycznie nie widać spód też na te lata jeszcze w dobrym stanie. Niestety auto bierze dużo oleju silnik ma wycieki więc jedyne wyjście żeby uratować auto to wymiana silnika auto ma przejechane ok. 297 tys. kilosów to i pewnie silnik już zerżnięty. Planuje jak najszybciej to zrobić ponieważ autem strasznie źle się jedzie na piątym piegu jeszcze jako tako ale 1-4 to strasznie warczy  jadąc 50km. na godzinę nie idzie wytrzymać poza tym odczuwam że samochód nie ma mocy muli go a obroty nie są płynne  przy 100 km włącza się żółta kontrolka taka jak na zdjęciu co oznacza? Moje pytanie do was jest takie gdzie najlepiej kupić taki silnik oczywiście żeby był w dobrym stanie mechanik mi doradzał że najlepiej na szrotach bo jakąś gwarancie dadzą to można jak coś zwrócić bo przez internet to różnie bywa i oczywiście by silnik był taki sam to pewnie nr silnika spisać tego co mam. Proszę o jakieś rady dziękuje :)

 

engine_128.jpg

Edytowane przez szymon1201

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szymon odnośnie kontrolki to jest to na forum.

Znajdziesz też w instrukcji obsługi.

Ja zamiast silnika to sprawdził bym wydech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ze może być wydech uszkodzony dlatego tak głośno pracuje?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hihi, wydech warczy, to silnik do wymiany :)

Nie można tłumika wymienić?????

Hihih

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, szymon1201 napisał:

Czyli ze może być wydech uszkodzony dlatego tak głośno pracuje?

 

No najpierw sprawdź .

Auto u ciebie.

Przed wymianą silnika trzeba go sprawdzić.

Pomierzyć kompresję sprawdzić (podpiąć do komputera ) co wywołuje kontrolkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale poza tym za dużo oleju chla emisja spalin była robiona na przeglądzie i jest ujemna już nie pamiętam jakie wartość


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te silniki tak mają .

Przy litrze na tysiąc wydech nie jest za bardzo czarny.

Może być że wystarczy wymienić pierścienie i zrobić remont głowicy.

Sprawdzic układ zapłonowy.

Wydech też trzeba sprawdzić 

Ale podstawa to odczytac błąd.

Koniec kropka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem tak zrobię dziękuje za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z remontem głowicy może nie być łatwo, xel ma coś nie halo z uszczelnieniami prowadnic zaworów, ale to okaże sie w warsztacie od głowic.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,6 xel to prosty silnik - można zrobić go. Co do uszczelniaczy zaworowych  wymiana jest prosta i nie trzeba demontować głowicy ... bardziej istotne są "korektory hydrauliczne luzu zaworowego" i po analizie stwierdzam że to jest podstawowy problem tego silnika. Na aledrogo można je kupić koszt 16 sztuk to ok. 400 PLN. "Podstawowy problem" - ostatnio kupiłem samochód z 16 xel (astra kombi 99 przebieg 330 tyś LPG) z wypalonym zaworem na trzecim garze ... wymieniłem panewki, pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe, dotarłem zawory...  Bardzo myląca jest nazwa Ecotec bo żre olej chętnie ... 

Warto ten silnik rozebrać i zweryfikować: zacząć od sprawdzenia  sprężu czyli czy ma wartość w przedziale od 9 do 14, ale ważniejsze od wartości jest czy ma takie samo sprężanie na każdym cylindrze. zrzucić głowice sprawdzić gładzie czy ma tzw szklanki na górze cylindra zrzucić miskę olejową sprawdzić luzy na korbowodach - w głowicy zweryfikować stan zaworów i przylg zaworowych. Zawory dotrzeć na paście usunąć nagary. Jak wszystko ok to wymienić pierścienie tłokowe na nominały ( ok 80- 120 PLN), panewki korbowodowe ( ok 60 PLN), uszczelka pod głowicą (ok 60-80 PLN), uszczelniacze zaworowe (ok 3 PLN x 16), korektory luzu zaworowego (ok 400 PLN 16 szt), pasek rozrządu (ok 60 PLN), simeringi rozrządu (ok 15-20 PLN x3) uszczelka pokrywy zaworów (ok 30 PLN), oleje, płyn chłodzący... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle napisałem - chodziło o prowadnice zaworów.

Są niewymienne, chyba że są kumaci ludzie w warsztatach od głowic.

A co da wymiana uszczelniacza, jak prowadnica ma luz?

Nic, może nawet bedzie gorzej, bo stary, stwardniały uszczelniacz tez jakoś trzymał ten zawór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem nawet tak że prowadnice były popękane. Wybić prowadnice to masakra. Trzeba na prasie a że są pod kątem to też i potrzebne coś co pochyli głowice. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawie w każdym silniku prowadnice zaworów są kłopotliwe w wymianie - element trzeba wyprasować i nabić ale to b. rzadko wymieniany element. Częściej jest wymieniany na fakturze niż w  głowicy... 

Wymieniać czy nie wymieniać uszczelniaczy zaworowych? Oczywiście że wymieniać, a w szczególności w 16 xel - mnie zaskoczyło jak słabo są w tym silniku osadzone... A wymieniać trzeba ... szczelność gwarantuje uszczelnienie wargowe dociskane sprężynkom do trzpienia zaworu (w stanie spoczynkowym), a w szczególności  podciśnienie dociskające wargi uszczelniacza w trakcie pracy.  Stwardniały materiał przestaje pracować...   

Edytowane przez wojmi1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba o innych silnikach piszemy - astra G x16xel 1999 rok.

Tu prowadnice są zintegrowane z głowicą, więc jak wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja37 - to dlaczego jest oferowana jako część zamienna?  Cena od 7 do 14 PLN ... materiał żeliwo - głowica jest aluminiowa a prowadnica żeliwna. Szkoda że na forum nie ma serwisówek dla silników Opla.

  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano jest, bo kumaty mechanik rozwierci starą i włoży nową.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.08.2019 o 22:28, ja37 napisał:

Tu prowadnice są zintegrowane z głowicą, więc jak wymienić?

 

 

Według katalogu są wymienne.

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/e/7/22-0/#9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.