Skocz do zawartości

Wymiana Silnika


Gość szymon1201

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon1201

Witam posiadam Opel Vectra 1.6 16V z 1997 benzyniak  przegląd mam do września parę dni temu byłem nim na przeglądzie by posprawdzać co muszę wymienić itp. Okazało się że blachę ma dobrą rdzy to praktycznie nie widać spód też na te lata jeszcze w dobrym stanie. Niestety auto bierze dużo oleju silnik ma wycieki więc jedyne wyjście żeby uratować auto to wymiana silnika auto ma przejechane ok. 297 tys. kilosów to i pewnie silnik już zerżnięty. Planuje jak najszybciej to zrobić ponieważ autem strasznie źle się jedzie na piątym piegu jeszcze jako tako ale 1-4 to strasznie warczy  jadąc 50km. na godzinę nie idzie wytrzymać poza tym odczuwam że samochód nie ma mocy muli go a obroty nie są płynne  przy 100 km włącza się żółta kontrolka taka jak na zdjęciu co oznacza? Moje pytanie do was jest takie gdzie najlepiej kupić taki silnik oczywiście żeby był w dobrym stanie mechanik mi doradzał że najlepiej na szrotach bo jakąś gwarancie dadzą to można jak coś zwrócić bo przez internet to różnie bywa i oczywiście by silnik był taki sam to pewnie nr silnika spisać tego co mam. Proszę o jakieś rady dziękuje :)

 

engine_128.jpg

Edytowane przez szymon1201

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, szymon1201 napisał:

Czyli ze może być wydech uszkodzony dlatego tak głośno pracuje?

 

No najpierw sprawdź .

Auto u ciebie.

Przed wymianą silnika trzeba go sprawdzić.

Pomierzyć kompresję sprawdzić (podpiąć do komputera ) co wywołuje kontrolkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon1201

Ale poza tym za dużo oleju chla emisja spalin była robiona na przeglądzie i jest ujemna już nie pamiętam jakie wartość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki tak mają .

Przy litrze na tysiąc wydech nie jest za bardzo czarny.

Może być że wystarczy wymienić pierścienie i zrobić remont głowicy.

Sprawdzic układ zapłonowy.

Wydech też trzeba sprawdzić 

Ale podstawa to odczytac błąd.

Koniec kropka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z remontem głowicy może nie być łatwo, xel ma coś nie halo z uszczelnieniami prowadnic zaworów, ale to okaże sie w warsztacie od głowic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

1,6 xel to prosty silnik - można zrobić go. Co do uszczelniaczy zaworowych  wymiana jest prosta i nie trzeba demontować głowicy ... bardziej istotne są "korektory hydrauliczne luzu zaworowego" i po analizie stwierdzam że to jest podstawowy problem tego silnika. Na aledrogo można je kupić koszt 16 sztuk to ok. 400 PLN. "Podstawowy problem" - ostatnio kupiłem samochód z 16 xel (astra kombi 99 przebieg 330 tyś LPG) z wypalonym zaworem na trzecim garze ... wymieniłem panewki, pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe, dotarłem zawory...  Bardzo myląca jest nazwa Ecotec bo żre olej chętnie ... 

Warto ten silnik rozebrać i zweryfikować: zacząć od sprawdzenia  sprężu czyli czy ma wartość w przedziale od 9 do 14, ale ważniejsze od wartości jest czy ma takie samo sprężanie na każdym cylindrze. zrzucić głowice sprawdzić gładzie czy ma tzw szklanki na górze cylindra zrzucić miskę olejową sprawdzić luzy na korbowodach - w głowicy zweryfikować stan zaworów i przylg zaworowych. Zawory dotrzeć na paście usunąć nagary. Jak wszystko ok to wymienić pierścienie tłokowe na nominały ( ok 80- 120 PLN), panewki korbowodowe ( ok 60 PLN), uszczelka pod głowicą (ok 60-80 PLN), uszczelniacze zaworowe (ok 3 PLN x 16), korektory luzu zaworowego (ok 400 PLN 16 szt), pasek rozrządu (ok 60 PLN), simeringi rozrządu (ok 15-20 PLN x3) uszczelka pokrywy zaworów (ok 30 PLN), oleje, płyn chłodzący... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności