Gość CzarnyElo Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 Cześć, koledzy równo 2 lata temu żona mi zgłosiła problem, że jak stoi na światłach to silnik najczęściej jak jest rozgrzany zaczyna nierówno pracować i słychać jakieś takie pykanie, cykanie. Wtedy Corsa miała 50.000km, więc pomyślałem, że zapewne świece nie dotrwały do zalecanych 60.000km. Po demontażu cewki okazało się, że na ostatnim cylindrze sprężynka i fajka jest nadpalona, przytopiona... Przewertowałem forum i odnalazłem, że Opel organizował jakieś akcje serwisowe na wadliwe działanie cewki i w serwisie jest dostępny zestaw naprawczy fajek ze sprężynkami. Wymieniłem świece na NGK + zestaw naprawczy i wszystko śmigało. Równiutko 2 lata + 2 dni i 20.000km żona znowu zgłasza mi podobny problem. Przejechałem się i objaw jest identyczny jak 2 lata temu, na wolnych obrotach pyka, a przy tym nierówno pracuje i czasami przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli można tak to nazwać przy Corsie 1.2... ) z niższych obrotów szarpnie. Co robić? W ASO już nie ma dostępnych zestawów naprawczych za te 50zł, ale czy to nie będzie czasami awaria cewki zapłonowej? Jutro zdemontuję cewkę i zapewne zastanę identyczną sytuację jak 2 lata temu, więc muszę być przygotowany z gratami. Wymieniać cewkę + świece, czy szukać zestawu naprawczego? Jaką cewkę kupić? Obecnie jest oryginał od nowości GM Delphi. Na znanym portalu aukcyjnym są dostępne Delphi, NGK, Bremi, Magneti Marelli w zakresie cenowym 300-400zł, o chińczykach za 150zł nie wspominam z oczywistych względów. Dzwoniłem do dwóch sprzedawców i mówili, że Magneti Marelli ma bardzo dobra jakość, Delphi oryginał, wytrzymuje gwarancję, ale jak widać dość szybko potrafi paść... Co wybrać? Do tego chcę od razu ponownie wymienić świece i polecają Boscha. A może zaryzykować i szukać używki do 100zł i wymienić na razie samą cewkę? Doradźcie coś co zrobić i co wybrać Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CzarnyElo Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Nikt nic nie ma do powiedzenia w tym temacie? Raczej jestem zdecydowany na nową cewkę firmy Delphi, jak w oryginale... Które świece wybrać i czym one się różnią? https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-astra-corsa-mokka-zafira-p-11043.html https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-corsa-p-6555.html Niby i te i te pasują do mojego silnika, a różnica w cenie prawie x2... ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-707192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 (edytowane) Ja bym gumki kupił. https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-fajka-swiecy-opel-corsa-d-1-2-1-4-7557715361?reco_id=06ae3bde-7fe9-11e9-a90b-b8ca3a6ab170&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118 Co do świec, to wcale drogie nie znaczy lepsze. Nie leci ci olej na te gumki? Edytowane 26 Maja 2019 przez ja37   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-707194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CzarnyElo Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Chcę problem wyeliminować na lata, więc kupiłem oryginalne świece GM z 20% rabatem w ASO za 120zł komplet i cewkę Delphi na Allegro za 370zł identyczna jak w ASO za 1300zł, tylko bez znaczka GM. Panowie z jakim momentem dokręcić świece? Przy okazji będę chciał sprawdzić kompresję na cylindrach, czy ktoś może mi podpowiedzieć który bezpiecznik lub przekaźnik jest od pompki paliwa, żeby nie zalać silnika przy kręceniu??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-707330 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 10 godzin temu, CzarnyElo napisał: Przy okazji będę chciał sprawdzić kompresję na cylindrach, czy ktoś może mi podpowiedzieć który bezpiecznik lub przekaźnik jest od pompki paliwa, żeby nie zalać silnika przy kręceniu?? Instrukcja obsługi strona 171 10 godzin temu, CzarnyElo napisał: Panowie z jakim momentem dokręcić świece? 25 Nm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-707343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CzarnyElo Opublikowano 2 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2019 (edytowane) Po robocie... Świece + cewka wymienione, kompresja sprawdzona, zapraszam do oceny fachowców i mam kilka dodatkowych pytań... Kompresja na cylindrach od strony rozrządu 1/2/3/4: Jakie ciśnienie powinno być na zimnym silniku? Kupiłem tester chiński zestaw za 50zł, więc błąd pomiarowy może być wysoki, ale chyba najważniejsze, że ciśnienia na wszystkich cylindrach jest w miarę równa 9,6 - 9,9 Bara? Wygląd świec NGK wymienianych 2 lata (15-20 000km) temu: Nie patrzcie na zaolejenie, bo przy ostatniej wymianie oleju mechanik fachowiec przy zalewaniu nowego oleju nie trafił i zalał mi górę silnika w tym gniazda świec... Interesuje mnie tutaj raczej wymiar jakie świece powinny mieć? Wyciągnięte NGK mają ok. 1mm, a nowe GM oryginalne do tego silnika sprawdzane szczelinomierzem 3szt. miały dokładnie 0,65mm, a jedna 0,50mm, którą ustawiłem tak jak pozostałe na 0,65... Ile powinno być? Na koniec cewka: Co ciekawe przy tej małej dziurce na 4 cylindrze było najgorzej, wszystko zzieleniałe, sprężynka sfatygowana, ale fajka cała bez najmniejszej dziurki? Przy 3 cylindrze, gdzie jest sporo większa dziura uszkodzenia sporo mniejsze, dlaczego? 1 i 2 cylinder igiełki, jak nowe... Taka cewka tylko śmietnik, czy to się jakoś regeneruje, nadlewa plastikiem? Dodam, że teraz silniczek pracuje pięknie Z góry dzięki za odpowiedzi na nurtujące pytania... Edytowane 2 Czerwca 2019 przez CzarnyElo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-707451 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 21 godzin temu, CzarnyElo napisał: Jakie ciśnienie powinno być na zimnym silniku? Na zimnym się nie mierzy. Stopień sprężania 10:1 Czyli ok . 12.5 bara   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-707470 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CzarnyElo Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 Adam, ale na ciepłym trochę strach świece odkręcać co... Nie ma nigdzie podanych serwisowych parametrów ciśnień na zimnym silniku? Z ciekawości skontaktowałem się z ASO i ciśnienia powinny być 14-16 bar, więc pewnie pomiary na ciepłym... Ja przynajmniej wiem, że jest w miarę równo, a to jest najważniejsze. Oleju nie bierze ani grama od wymiany do wymiany przez 10.000km więc jestem spokojny. Jednak przy okazji kontaktu z ASO zapytałem o odstępy elektrody świec zapłonowych i dostałem odpowiedź 0,85 - 0,95mm, a ja ustawiłem na 0,65mm, czy to może powodować jakieś anomalia w pracy silnika? Adam cewka śmietnik? Zastanawiam się nad ponownym pomiarem ciśnień na ciepłym i przy okazji ustawieniu 0,90mm na świecach, jest sens się bawić, czy mogę to olać?? Znowu kolejny problem świece, te podkładki aluminiowe już są zaciśnięte przy pierwszym dokręceniu, więc najlepiej byłoby wstawić znowu nowe? Ciekawe dlaczego nowe, oryginalne świece GM nie są odpowiednio wyregulowane?...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-707478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 16 godzin temu, CzarnyElo napisał: Adam, ale na ciepłym trochę strach świece odkręcać co... Luzujesz świece na zimnym i tylko lekko dokręcasz. Rozgrzewasz silnik do temp. roboczej i bez obawy możesz świece wykręcić. Ale fakt , jest równo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/86519-opel-corsa-d-lift-a12xer-86km-cewka-zap%C5%82onowa-przebicie-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-707497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.