Skocz do zawartości

Opel Corsa D Lift A12XER 86KM cewka zapłonowa przebicie nierówna praca silnika


Gość CzarnyElo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość CzarnyElo

Cześć,

 

koledzy równo 2 lata temu żona mi zgłosiła problem, że jak stoi na światłach to silnik najczęściej jak jest rozgrzany zaczyna nierówno pracować i słychać jakieś takie pykanie, cykanie. Wtedy Corsa miała 50.000km, więc pomyślałem, że zapewne świece nie dotrwały do zalecanych 60.000km. Po demontażu cewki okazało się, że na ostatnim cylindrze sprężynka i fajka jest nadpalona, przytopiona... Przewertowałem forum i odnalazłem, że Opel organizował jakieś akcje serwisowe na wadliwe działanie cewki i w serwisie jest dostępny zestaw naprawczy fajek ze sprężynkami. Wymieniłem świece na NGK + zestaw naprawczy i wszystko śmigało. Równiutko 2 lata + 2 dni i 20.000km żona znowu zgłasza mi podobny problem. Przejechałem się i objaw jest identyczny jak 2 lata temu, na wolnych obrotach pyka, a przy tym nierówno pracuje i czasami przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli można tak to nazwać przy Corsie 1.2... :P ) z niższych obrotów szarpnie. Co robić? W ASO już nie ma dostępnych zestawów naprawczych za te 50zł, ale czy to nie będzie czasami awaria cewki zapłonowej? Jutro zdemontuję cewkę i zapewne zastanę identyczną sytuację jak 2 lata temu, więc muszę być przygotowany z gratami. Wymieniać cewkę + świece, czy szukać zestawu naprawczego? Jaką cewkę kupić? Obecnie jest oryginał od nowości GM Delphi. Na znanym portalu aukcyjnym są dostępne Delphi, NGK, Bremi, Magneti Marelli w zakresie cenowym 300-400zł, o chińczykach za 150zł nie wspominam z oczywistych względów. Dzwoniłem do dwóch sprzedawców i mówili, że Magneti Marelli ma bardzo dobra jakość, Delphi oryginał, wytrzymuje gwarancję, ale jak widać dość szybko potrafi paść... Co wybrać? Do tego chcę od razu ponownie wymienić świece i polecają Boscha. A może zaryzykować i szukać używki do 100zł i wymienić na razie samą cewkę? Doradźcie coś co zrobić i co wybrać :)

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CzarnyElo

Nikt nic nie ma do powiedzenia w tym temacie?

 

Raczej jestem zdecydowany na nową cewkę firmy Delphi, jak w oryginale...

 

Które świece wybrać i czym one się różnią?

https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-astra-corsa-mokka-zafira-p-11043.html

https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-corsa-p-6555.html

Niby i te i te pasują do mojego silnika, a różnica w cenie prawie x2... ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym gumki kupił.

https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-fajka-swiecy-opel-corsa-d-1-2-1-4-7557715361?reco_id=06ae3bde-7fe9-11e9-a90b-b8ca3a6ab170&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118

 

Co do świec, to wcale drogie nie znaczy lepsze.

 

Nie leci ci olej na te gumki?

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CzarnyElo

Chcę problem wyeliminować na lata, więc kupiłem oryginalne świece GM z 20% rabatem w ASO za 120zł komplet i cewkę Delphi na Allegro za 370zł identyczna jak w ASO za 1300zł, tylko bez znaczka GM.

 

Panowie z jakim momentem dokręcić świece? Przy okazji będę chciał sprawdzić kompresję na cylindrach, czy ktoś może mi podpowiedzieć który bezpiecznik lub przekaźnik jest od pompki paliwa, żeby nie zalać silnika przy kręceniu??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, CzarnyElo napisał:

Przy okazji będę chciał sprawdzić kompresję na cylindrach, czy ktoś może mi podpowiedzieć który bezpiecznik lub przekaźnik jest od pompki paliwa, żeby nie zalać silnika przy kręceniu??

 

Instrukcja obsługi strona 171

 

10 godzin temu, CzarnyElo napisał:

Panowie z jakim momentem dokręcić świece?

 

25 Nm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CzarnyElo

Po robocie... Świece + cewka wymienione, kompresja sprawdzona, zapraszam do oceny fachowców i mam kilka dodatkowych pytań... ;)

 

Kompresja na cylindrach od strony rozrządu 1/2/3/4:

09e37a3c3b66.jpg a380c0800fd3.jpg ee1433a2db8f.jpg b5ea9e46eb94.jpg

Jakie ciśnienie powinno być na zimnym silniku? Kupiłem tester chiński zestaw za 50zł, więc błąd pomiarowy może być wysoki, ale chyba najważniejsze, że ciśnienia na wszystkich cylindrach jest w miarę równa 9,6 - 9,9 Bara?

 

Wygląd świec NGK wymienianych 2 lata (15-20 000km) temu:

ce5e20f0bbfb.jpg 5369dfcd1910.jpg 99ae293a4af8.jpg f9629eefb892.jpg

Nie patrzcie na zaolejenie, bo przy ostatniej wymianie oleju mechanik fachowiec przy zalewaniu nowego oleju nie trafił i zalał mi górę silnika w tym gniazda świec... Interesuje mnie tutaj raczej wymiar jakie świece powinny mieć? Wyciągnięte NGK mają ok. 1mm, a nowe GM oryginalne do tego silnika sprawdzane szczelinomierzem 3szt. miały dokładnie 0,65mm, a jedna 0,50mm, którą ustawiłem tak jak pozostałe na 0,65... Ile powinno być?

 

Na koniec cewka:

d36ce93a2bfe.jpg 6a1b2dcf9b12.jpg 9ded37f72bb0.jpg 22598d687d38.jpg

Co ciekawe przy tej małej dziurce na 4 cylindrze było najgorzej, wszystko zzieleniałe, sprężynka sfatygowana, ale fajka cała bez najmniejszej dziurki? Przy 3 cylindrze, gdzie jest sporo większa dziura uszkodzenia sporo mniejsze, dlaczego? 1 i 2 cylinder igiełki, jak nowe... Taka cewka tylko śmietnik, czy to się jakoś regeneruje, nadlewa plastikiem?

 

Dodam, że teraz silniczek pracuje pięknie :)

 

Z góry dzięki za odpowiedzi na nurtujące pytania... ;)

Edytowane przez CzarnyElo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, CzarnyElo napisał:

Jakie ciśnienie powinno być na zimnym silniku?

 

Na zimnym się nie mierzy.

Stopień sprężania 10:1

Czyli ok . 12.5 bara

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CzarnyElo

Adam, ale na ciepłym trochę strach świece odkręcać co... Nie ma nigdzie podanych serwisowych parametrów ciśnień na zimnym silniku? Z ciekawości skontaktowałem się z ASO i ciśnienia powinny być 14-16 bar, więc pewnie pomiary na ciepłym... Ja przynajmniej wiem, że jest w miarę równo, a to jest najważniejsze. Oleju nie bierze ani grama od wymiany do wymiany przez 10.000km więc jestem spokojny. Jednak przy okazji kontaktu z ASO zapytałem o odstępy elektrody świec zapłonowych i dostałem odpowiedź 0,85 - 0,95mm, a ja ustawiłem na 0,65mm, czy to może powodować jakieś anomalia w pracy silnika? Adam cewka śmietnik?

 

Zastanawiam się nad ponownym pomiarem ciśnień na ciepłym i przy okazji ustawieniu 0,90mm na świecach, jest sens się bawić, czy mogę to olać?? Znowu kolejny problem świece, te podkładki aluminiowe już są zaciśnięte przy pierwszym dokręceniu, więc najlepiej byłoby wstawić znowu nowe? ;) Ciekawe dlaczego nowe, oryginalne świece GM nie są odpowiednio wyregulowane?...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, CzarnyElo napisał:

Adam, ale na ciepłym trochę strach świece odkręcać co...

 

 

Luzujesz świece na zimnym i tylko lekko dokręcasz.

Rozgrzewasz silnik do temp. roboczej i bez obawy możesz świece wykręcić.

Ale fakt , jest równo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności