Skocz do zawartości

Czy to czujnik ciśnienia klimatyzacji? Nie działa wentylator klimatyzacji Meriva


Rekomendowane odpowiedzi

Gość gadgetPDZ

Cześć, 
piszę do Was z prośbą o pomoc. Niestety jestem zielony pod kątem elektryki, ale trzeba sobie radzić :) 

Otóż jakiś czas temu miałem problem z wentylatorem chłodnicy w mojej merivie (brak pierwszego biegu). Wymieniłem kostkę przekaźnika oraz bezpiecznik (był spalony). Niestety nie działa mi również wentylator klimatyzacji (brak żadnego biegu). Sprawa nie byłaby tak uciążliwa, ale obecne upały + klimatyzacja powoduje rośnięcie temperatury silnika. Po wyłączeniu klimatyzacji temperatura spada. Oczywiście niezależnie od temperatury wiatrak się nie włącza. 

Sprawdziłem dziś miernikiem wtyczkę i jest napięcie. Podpiąłem również wiatrak "na krótko" i zaczął działać. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale jak odłączyłem wtyczkę wentylatora klimatyzacji to przestał działać pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. 

Poszukiwania doprowadziły mnie do czujnika klimatyzacji. Czy ktoś miał podobne objawy? Gdzie znajdę ten czujnik w Oplu Meriva?

Zaznaczam, że klimatyzacja działa normalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś to?

 

 

25 minut temu, gadgetPDZ napisał:

Oczywiście niezależnie od temperatury wiatrak się nie włącza. 

 

Czyli dalej nawet podstawowy układ chłodzenia nie działa.

Wiec na początek do sprawdzenia przekaźniki od chłodnicy oraz przewody czy nie uszkodzone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gadgetPDZ

Dzięki za podpowiedź. Czytałem w/w artykuł. Przewody sprawdziłem i są sprawne. Klimatyzacja również działa bez problemów, ale jej włączenie powoduje wzrost temperatury wody z 85 stopni na jakieś 95-97 (nawet podczas jazdy w trasie). Wydaje mi się, że gdyby rezystor był uszkodzony to wentylator uruchamiałby się na II biegu. Po podpięciu na krótko zaczął się normalnie kręcić jakby był na I biegu. Przekaźnik jest nowy.

 

Odnośnik do komentarza