Skocz do zawartości

Astra F 98 1.4 16v nie odpala


Gość Np20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

posiadam Astre F z 98 roku silnik 1.4 benzyna 16 zaworowy. Auto jeździło, z dnia na dzień nagle nie odpaliło (dodam, że takie sytuacje zdarzały się już z 3 razy po tym, gdy padał mocny deszcz i np dzień wcześniej auto było na chwilę odpalone by przeparkowac). Zostały wymienione świece oraz przewody zapłonowe - wydawało się, że już problem z głowy do czasu gdy znowu nie zaczął się rzesisty deszcz - w sobotę auto było odpalone na chwilę, w niedzielę i po deszczu nie chciało już odpalić (kręci i ma chęć ale nie pali). Iskra na wszystkich 4 świecach jest, osuszanie też nie przyniosło rezultatu. Czy ktoś z was miał podobny problem i wie co może być przyczyną? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czujnik wału.

Może ma uszkodzoną izolację, może woda wlazła do wtyczki, może opiłków się na nim nazbierało.

 

Błędów żadnych nie ma?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału był wczoraj całkowicie odlaczany, kabel cały, kostka czysta. Wykazuje opór 540 omów na zimno. 

Jedyny błąd jaki wyskakuje to egr, ale z tym normalnie jeździł. 

Dodam jeszcze, że przed wymianą świec i przewodów był jeszcze wymieniany filtr paliwa, szukając przyczyn nie odpalania wtedy. 

 

Edytowane przez Np20

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wyglądają na suche, iskra jest. 

Jak można sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu? Czy powinien on wykazywać jakąś określoną wartość oporu? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcisz i są świece suche to znaczy, że nie dostaje paliwa, odłącz główny wąż paliwowy i zobaczy czy podaję paliwo, w sumie pompę powinno już być słychać po przekręceniu zapłonu jeszcze przed odpaleniem. Jeśli to pompa to ma na pewno przekaźnik i możliwe że bezpiecznik, jak tak deszcze szkodzi to zobacz jak wyglądają bezpieczniki/przekaźniki w komorze silnika i w kabinie czy nie zalewa ich woda. Może jest jakieś zwarcie, albo prąd gubi. Też może być, że immo rozłącza pompę, wpierw zobacz czy paliwo podaje.

Edytowane przez WariatPSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapodaj tak na okrętkę mu paliwo przez przepustnice, zakrętkę dosłownie i spróbuj odpalić bez gazu czy załapie? Bo jak nie czujnik i nie ma błędów to coś z układem zasilania paliwa, kiedyś regenerowaliśmy przepustnice w Vectrze 1.6 PB, skasowali nas 300zł, a okazało się koniec końców, że pompa nie podawała już ciśnienia i auto nie paliło, też posprawdzaj czy przewody WN są dobrze zapięte i nie pozamieniane, niby błahostka ale się zdarza. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności