Skocz do zawartości

Pedał sprzęgła uderza o podłogę


Gość Zdzisław8

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zdzisław8

Cześć wszystkim. Na stępie przyznam, że jestem totalnym laikiem motoryzacyjnym - nie miejcie mi tego za złe.

Otóż ostatnio czytajac jakieś artykuły dotyczące zmiany biegów zauważyłem, że wszyscy radzą wciskać pedał do samego końca. Od kilku dni zacząłem tak robić, wcześniej nie zwracałem na to uwagi (biegi wchodzą bez problemu po naciśnięciu na około 3/4 zakresu). Jednak szybko zauważyłem problem - pedał sprzęgła, a raczej część gdzie jest nałożona na niego guma zaczął haczyć mi o dywanik, a nawet wyrzeźbił wgłębienie w podłodze. Zaczęło mnie to niepokoić. Czy jest to normalne zachowanie podczas naciskania sprzęgła na całą głębokość? Co powinienem zrobić - zignorować to i dalej wciskać sprzęgło do końca, wciskać go na 3/4 tak jak wcześniej czy też nie jest to jego normalny zakres rucuh i powinienem się martwić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie fabrycznie nie powinno dochodzić do takich sytuacji, że pedał sprzęgła haczy w podłogę, ale wszystko pracuje i wyrabia się latami, na pewno przy pierwszym biegu i wstecznym należy wysprzęglić prawidłowo, w sumie kwestia wyczucia, w jednym aucie sprzęgło będzie brało od samego dołu w innym na samej górze. Aby nie zgrzytało i nie szarpało autem, wtedy bieg jest wbity prawidłowo. Możliwe przyczyny to osunięta gumowa nakładka, dywanik za bardzo podwinął się do góry, mocowanie dźwigni sprzęgła jest wyrobione albo sprężyna. Będziecie tak wszystko czytać to niedługo strach będzie zrobić cokolwiek samemu. Każdy z nas zdawał na prawo jazdy przynajmniej kategorii B i moim zdaniem powinien wsiąść w każdy samochód do 3.5T i nie bać się nim jechać. I starym i nowym, auto jest jak kobieta najpierw trzeba ją zrozumieć a później można robić wszytko...jeśli się zgodzi ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zdzisław8
20 minut temu, WariatPSM napisał: