Skocz do zawartości

jaki poziom obrotów 1.7 cdti


antonGTC

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie krótkie a odpowiedzi sporo. Na jakim poziomie obrotów powinno sie jechać astrą z silnikiem 1.7 cdti. Czy 1750 to prawidłowa wartość oraz kiedy zmieniać biegi przy wartośći 2500 i po wrzuceniu biegu na wyższy żeby obroty nie spadały poniżej 1500 to prawidłowa wartość dla sprzęgła i dwumasy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie żeby oszczędzić tej naszej dwumasie trochę żywota to lepiej nie butować auta z najniższych obrotów, turbina łapię już w zakresie 1700-1900 rpm, znaczy chodzi cały czas, trzeba nauczyć się jeździć z odpowiednim momentem obrotowym danego silnika, nie katować na najwyższym biegu przy prędkości 50km/h jak to wiele osób jeździ bo spalanie małe...bzdura wtedy żeby silnik wstał bez redukowania potrzeba czasu i jest spore obciążenie. Przykładowo ja jeżdżę tak, że wrzucam sobie kolejny bieg przy wartości 2000rpm, na 3 spokojnie do 60km/h ale to już zależy jaką masz skrzynie i przełożenia, po dźwięku silnika i zachowaniu auta będziesz wiedział czy męczy się. Speców od EcoDrivingu jest sporo, maszynę trzeba poznać, a nie patrzeć czy spali 0.5L więcej czy mniej. U mnie na 6 biegu przy wartości 2000rpm jest 120km/h. Dosyć długie biegi jak na diesla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 2000 to po zmianie biegu a nawet może być za mało. Na jedynce czy dwójce to można jeździć i na 1500 obr ale na 5 czy 6 biegu to ja bym niżej jak 2500 nie schodził. Jeśli mówimy o nie dobijaniu dwumasy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas to jest tak, zbliża się magiczny przebieg rzędu 250-300kkm i już teoretycznie wszystkie wymiany są przed nami albo za nami. Tylko tyle, że spora część egzemplarzy jest kręcona, czy już po wymianach nawet całych silników, i tylko może wypowiedzieć się osoba która nabyła auto w salonie i jest pierwszym właścicielem i posiada przebieg min 300kkm, i wtedy trzeba się zapytać co już do tej pory się zepsuło, ale kierowca kierowcy nie równy i nie każdy serwisuje i ma serwisowane należycie. Jeśli jesteś już po wymianie dwumasy na oryginał to myślę, że śmiało możesz zrobić przynajmniej 150kkm czy będziesz dbał czy nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły. Czasem trafia się że nowy dwumas już kwalifikuje się do wymiany. Potrafię zabić dwumas w kilka dni ale też potrafię autem jeździć by wytrzymał wiele tys km.  Wymontowalem dwumas ze swojego golfa asz czyli 130 konnego z przelotem 220 tys. Nic nie klekotal, zero luzów itp. sprzedałem kolesiowi do sharana i założył to nadal jeździ jak z nowym. Są sytuacje że ludzie robią na tych dm i po 300-350 tys km. To oczewiscie też zależy od rodzaju auta noni były różne dm do 1.9 TDI. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że 3 lata temu kupiłem autko przy przebiegu 207 tyś. Km teraz mam na liczniku 216 tyś. Tak się zastanawiam czy sprzeglo w niedługim czasie trzeba będzie wymieniać, a zaznaczę że nie katuje auta i jeżdżę we wspomnianych obrotach. Nie schodzę poniżej 1750 obr. Na 3. Na 4 i 5 mam 2 tyś. - 2.2 tys. Obr I auto idzie lekko nie odczuwam żeby brakowało mocy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2019 o 15:49, wesol napisał:

No jak robisz rocznie 3000 km to chyba to auto ci starczy do śmierci. 

To bardzo mało jak na Diesla, ja robię 10-13tys. rocznie, a jeżdżę weekendami i czasem w tygodniu do sklepu, w tygodniu służbowym busem w zależności od trasy 100-300km dziennie. Sam w sumie się dziwie kiedy te kilometry Vectrą robię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nawet nie wiem ile robię ja też bo tym nowszym Turkiem obecnie śmigamy więcej cała rodziną. Starszym ja śmigam do pracy robiąc codziennie jakieś 16 km. Więc wcale nie uważam że trzeba robić dużo autem by mieć diesla. Benzyna za bardzo by mnie wnerwiala. A to zimny to śmierdzi, pali dużo. Wg mnie to i bardziej awaryjny benzyniak tylko ludzie o tym nie wiedzą i tak sobie śmigają. Naprawiać trzeba wszystko coprawda ale jakoś bardziej sprzęgła siadają w małych benzynjach z racji kręcenia wysoko takiego silniczka. Moja szwagierka ma Merivę 1.7 i puki co drugi rok pogania i chwali. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności